[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:11

Ik vind de 15/31 fijner, vooral met wat groffer haar

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:36

Met groffe messen krijg je van die kleine streepjes. Ik scheer zelf met 31/15 of 31/23, maar groffer heb ik ook wel gedaan en daar zie je na een week eigenlijk niks meer van. Voor een dik pak haren waar je de schoonheidsprijs niet voor hoeft zou ik zeker voor wat groffere messen gaan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:52

Morrie schreef:
vraag voor de profs onder ons:
Ik scheer mijn cushing paard bijna maandelijks en mijn ezel scheer ik 2 x per jaar.
Ik heb een Heiniger Progress met 31/23 messensets. De messen zijn na 1 x scheren bot.

Op de site van Heiniger zie ik dat er verschillende messensets zijn, er staat alleen niet bij wat het effect is.

Kan ik beter een andere set kopen en zo ja welke?
31F/23, 31/15 of 35/17
en wat is het resultaat van de diverse sets?

Ik scheer niet voor de schoonheidsprijs maar voor het effect.

Als je niet voor mooi gaat dan zou ik voor 31/15 gaan, die scheert grover en slijt dus wat minder snel. Wel goed je messen schoonhouden en olieën he, dat is erg belangrijk.

Die 31F kun je sowieso laten staan want die scheert extra fijn. Niet handig met die stugge haren.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:36

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:40

DarkCupid schreef:
Heeft iemand ervaring met dit ding?

http://www.harryshorse.com/en/catalogus ... .36000640/

Ik heb zoiets nog nooit gezien!

die hadden wij vroeger thuis, mijn moeder noemde dat een tondeuse, daar werd bv je nek mee gedaan nadat ze een bloempotkapsel hadden gemaakt bij je (ik ben wat ouder dan de meeste gebruikers hier ;) )

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:07

Morrie schreef:
DarkCupid schreef:
Heeft iemand ervaring met dit ding?

http://www.harryshorse.com/en/catalogus ... .36000640/

Ik heb zoiets nog nooit gezien!

die hadden wij vroeger thuis, mijn moeder noemde dat een tondeuse, daar werd bv je nek mee gedaan nadat ze een bloempotkapsel hadden gemaakt bij je (ik ben wat ouder dan de meeste gebruikers hier ;) )

Haha moet ik mijn paard ook maar ff een bloempot kapsel geven _/-\o_

Maar lijkt me niet echt praktisch voor het hele lichaam. Dnek da tje hand er onderhand bij afsterft

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:31

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:15

krijg al lamme handen als ik het zie, maar het paard lijkt het wel lekker te vinden, zelfs over al die littekens heen....
(schattig halster heeft ie om trouwens)
Lijkt me ideaal als je geen stroom hebt :)

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:29

Voor kleine oppervlaktes lijkt het mij niet verkeerd eigenlijk. Kan ik het hoofd en de benen tenminste zelf doen hihi

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:31

Kunnen jullie mij ook helpen?
Ik wil denk ik dit jaar voor het eerst mijn paard gaan scheren. Het liefst wil ik maar 1 keer scheren. En als het dan echt vriest en heel koud is, dat z'n vacht dan al weer iets aangegroeid is. Vorig winter reed ik weinig, vond ik hem vrij vliegerig tijdens de vorst en was die te mager.
Wanneer kan ik dan het beste scheren?
Hoe erg hij nu zweet met rijden weet ik niet, staat al een week stil ivm kreupelheid, denk door de mok. Als het nog weer droger wordt gaan ze de wei weer op de hele dag. Anders staan ze een aantal uren buiten op het harde en zet ik hem vaak nog een uur per dag in de buitenbak.
Z'n hoofd wil ik helemaal laten staan. Maar wat kan ik het beste met z'n benen doen? Ook ivm de mok? En wanneer kan ik het beste scheren dan?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:01

Mij lijkt die clipper wel handig voor mijn oude cushing merrie die panisch is voor een scheerapparaat. En heel moeilijk uit haar vacht geraakt.zou handig zijn om haar hals te scheren met de warme dagen

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 00:11

llora schreef:
Mij lijkt die clipper wel handig voor mijn oude cushing merrie die panisch is voor een scheerapparaat. En heel moeilijk uit haar vacht geraakt.zou handig zijn om haar hals te scheren met de warme dagen

Hij is bij agradi te koop voor q7 euro, dus het is het proberen waard

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:23

Ooit mijn paard haar hoofd daarmee gedaan. Hij Scheert wel op 1mm, dus oppassen

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:59

kaatje77 schreef:
Ooit mijn paard haar hoofd daarmee gedaan. Hij Scheert wel op 1mm, dus oppassen

Heb m besteld. Bij de site waar ik m besteld heb stond da tje m wel in hoogte kan verstellen. Zou fijn zijn, 1mm is wel erg kort

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:22

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:37

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:35

Ze begint toch wel aardig dik in de vacht te raken hier, dus binnenkort de scheermachine er maar even overheen. Hebben jullie wel of geen halsstuk op als ze geschoren zijn?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:38

Beau_Myrthe schreef:
Ze begint toch wel aardig dik in de vacht te raken hier, dus binnenkort de scheermachine er maar even overheen. Hebben jullie wel of geen halsstuk op als ze geschoren zijn?

Bij mijn pony's wel altijd gedaan, bij mijn doe ik het niet want het kost hem zijn manen. En hij heeft al weinig manen van zichzelf. Dan scheer ik zijn hals liever een keertje vaker.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:54

Hier vorige jaar inderdaad ook direct in de hals maar dat kost der inderdaad de manen. Maar zonder is voor mijn gevoel ook zo koud. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:58

Ik heb nu nog geen hals op. Komt er wel op met guur weer of regen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:12

Beau_Myrthe schreef:
Hier vorige jaar inderdaad ook direct in de hals maar dat kost der inderdaad de manen. Maar zonder is voor mijn gevoel ook zo koud. :')

Ik ben aan het twijfelen om dit jaar een deken te kopen met nek. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zou een nieuw regendeken moeten kopen met nek dan, want kan ze nog niet hangen aan mijn oude dekens.. Maar decathlon heeft enkel meteen een nek van 500, en ik ben nog niet helemaal zeker over die dikte. Dat is meteen zoveel..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:30

Met slechter weer ga ik wel een hals op doen straks maar voor nu ben ik nog een beetje in dubio. Het is het ene uur lekker weer en het andere regent het enorm.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:51

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen. Ik heb een sectolin scheermachine en heb er succesvol mijn 2 paarden met geschoren.

Daarna probeerde ik mijn Welsh pony met echt lang haar te scheren en ik geraakte er niet meer door. Ik heb er nieuwe messen op gezet en dit werkte ook niet.

Kan het aan het haar van de pony liggen of ligt het aan mijn messen? Hij had toen een deken op en er zat weinig lucht tussen de haren. Ik wil graag terug mijn paarden scheren maar heb schrik dat ik er met mijn machine niet ga doorgeraken en ze er dan halfgeschoren gaan staan.
De pony heb ik uiteindelijk met een ander scheermachine kunnen scheren nadat zijn deken enkele dagen af was.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:29

Wat voor messen waren het? Ik heb gisteren fjord geschoren met 31/23, maar dat doe ik echt niet meer. Geen doorkomen aan. Mijn machine is een Heiniger en messen waren geslepen door Jorna, maar het leek of ik vlees stond te snijden met een pollepel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:35

_O-

Nies_ schreef:
Wat voor messen waren het? Ik heb gisteren fjord geschoren met 31/23, maar dat doe ik echt niet meer. Geen doorkomen aan. Mijn machine is een Heiniger en messen waren geslepen door Jorna, maar het leek of ik vlees stond te snijden met een pollepel.