Dazen vangen iemand ervaring ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Dazen vangen iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:36

Ja, onder dat motto wil ik er wel 110 neer zetten in de weides!

Misschien haal ik dan ook nog wel HvN op sbs6! Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:52

Ooit noemde ik een topic Box Clean, Staldren of een ander vergelijkbaar merk, het zijn produkten die gebruikt worden in de veehouderij.
Het wordt vermengd met bodembedekking in de boxen of andere vee verblijfplaatsen.
Een beetje over het vlas, stro, zaagsel werkt super tegen vliegen in de paardenstal.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:12

Tong uitsteken Heb het hele topic doorgelezen Haha!

heb nu niet zoveel last meer van dazen, maar weet wel wat ik volgend voorjaar ga maken (of van de winter, in de donkere, natte, koude uurtjes... verlangend naar heet zomerweer Haha! ).
Gelijk van het begin af aan uitroeien die beesten.
En natuurlijk hopen op een winter met een strenge vorst periode... dan gaan ze ook dood...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:03

Nou, mijn bal gaat weer op stal; zijn taak zit er voor dit jaar op Haha! ! Bij ons zijn de dazen op dit moment bijna niet meer aanwezig, zelfs in de bossen niet Afgod ! Dus dat wordt weer lekker genieten! En dan volgend jaar zal ik hem wel iets aanpassen want ik denk, dat mijn sluier langer moet Knipoog !

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:38

Hyper! Ik ben ook weer helemaal gelukkig dat de dazen weg zijn. Ik heb er deze week geen meer gezien OK dan! paarden kunnen ook weer lekker bloot naar buiten, geen gepriegel meer met al die vliegendekens. Ik heb eindelijk weer rust Dromen Nu nog hopen op een mooie na zomer Cool met het zonnetje erbij.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:41

en hier zijn ze nog steeds!
Heeeeeeeelp

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:20

kaatje77 schreef:
en hier zijn ze nog steeds!
Heeeeeeeelp

Aah jojh, niet klagen hoor Knipoog jij bent in het bezit van eigengemaakte super-dazen-vangende-burka-ballen.
De mijne heeft niets gevangen, behalve de vliegen etc die er per ongeluk in vlogen.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:21

Ik vang op het moment alleen nog maar vliegen en wespen, heb geen dazen meer gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:51

Ook hier zijn de dazen weg
Ik heb Zanda nog 1 x in de stal zien rennen
Maar daar stond hij ook maar 10 sec in.

Nu hopen op lekker najaars weer. Kunnen we genieten van het zonnetje zonder dazen Cool

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:00

Ja ook hier geen daas meer te bekennen in het bos Dromen Heerlijk!!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:52

als ik een daas op mn vz ponys zie dan sla ik ze altijd dood alhoewel 1 van de 2 laatst opzij sprong door een dazensteek en bovenop mn voet sprong... vind het vreselijke beesten!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 00:08

Hier nog een enkele verdwaalde daas bij de paarden.......maar het is zo goed als voorbij....
Wel nog enorm veel vliegen op stal die blijkbaar ook steken......

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 00:40

Hé.
Heb er vandaag nog 1 doodgemept.

Nu vreselijk veel last van horzels.

Elke dag wel 3 x alle eitjes van de paarden afhalen.
Wat een rotwerk.
Jammer dat deze niet in de loer vliegen. Boos!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:41

Afgelopen maandag hebben we er ook toch nog twee doodgemept thuis in de bak tijdens het rijden, ik dacht dat ze bij ons helemaal weg waren.
Horsels hebben de paarden nu eigenlijk niet zo veel last van. Ik kijk zo nu en dan de benen na maar zitten stukken minder eitjes als voorgaande jaren. Die haal ik er altijd af met een scheermesje, zo een in zo'n houder waar je ook je benen mee kan doen. Je hoeft niet bang te zijn dat je in de benen van je paard snijdt, je schraapt er net de eitjes mee af en werkt supersnel Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 22:21

Dit is een seizoensgebonden Topic en het lijkt er op dat de dazen dit jaar erg vroeg alweer aanwezig zijn dus het dazenvangtopic is weer geopend.
Er zijn hier en daar al dazen gespot en mijn ene paard heeft nu al dikke bulten op zijn borst en nek en ze staan af en toe te trappen en te happen alsof ze gestoken worden. Er zitten ook bloedplekjes bij de bulten dus ik vraag me af welke ander vlieg dan nu actief zou moeten zijn buiten de daas die hetzelfde doet.

Mijn Burkabal gaat dan weer klaar gemaakt worden en dit jaar voor het eerst bij de wei opgesteld worden en dan eens kijken of hij werkt en of ik er nog meerdere ga maken.

Zijn er bij jullie al dazen gespot en hoe gaat het met jullie burkabal ? Nog plannen in die richting of heb je misschien iets beters gevonden ?

Hier staat in het paardenblad een halsband voor paarden die iedere vlieg en mug gedurende twee maanden op afstand houdt, ook dazen.
Ze kosten 27,95 en zijn bij een soort dierendrogist te bestellen. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig ? Ze garanderen de werking ervan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:23

Ja naar die halsband ben ik ook erg benieuwd!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:23

kan het paard daarmee niet blijven hangen dan? daar ben ik nl altijd bang voor, en daarom hebben de mijne in de wei eigenlijk nooit iets om. als het net zo is als een vlooienband voor honden, dus een slap ding wat zo breekt als het dier vasthangt, wil ik het best proberen. hoewel de onze er nu maar weinig last van hebben. van de week zat mijn tweejarige wel helemaal onder de vliegjes, één dag, en alleen hij, de anderen hadden niets. ik heb hem toen voor die nacht een deken aangedaan maar de dagen daarna was het helemaal niet meer zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:24

als jij hem eens probeerd, dan weten wij het ook Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:26

hihi heeft iemand dan miss. een link naar de betreffende dierendrogist? ik wil mijn dieren met alle plezier ter beschikkig stellen als proefkonijn, mits de halsbanden veilig zijn voor in de wei natuurlijk.

moet ik er dus wel bijzeggen dat wij niet zoveel dazen hebben, maar goed ik zie zo ook wel of het werkt of niet.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:44

Hallo!!!!!!!!!

Leuk dat het topic weer geopend is! Van de ene kant dan want ja, ook wij hebben vandaag (helaas) de 1e daas gespot Boos! .... Nou, als iemand idd. die halsband wil proberen en dan het resultaat hier neer zet OK dan! Knipoog ! Gezien het hangen; snap het wel alleen dat kan ook met halsters gebeuren. Die van ons staan wel met halsters op de wei want stel dat ze uitbreken en ze hebben niets om, da's ook niet handig! Dus 2 kanten weer!

Mijn burkabal van vorig jaar heeft het niet overleeft Huilen ! Ik had hem te lang laten staan (door omstandigheden) en juist door dezelfde omstandigheden ging 1 vd horsies zich zo vervelen, dat ik de bal als leeggelopen ballon terug vond Vork en het paard had nog net de sluier niet om Clown !!

Dus ben nu alweer hard aan het verzamelen bij de Kringloop Haha! en heb een gezocht advertentie op MP staan voor originele bal. Buiten de bal, heb ik alles weer in huis. Dus ik ga binnenkort weer aan de knutsel Knipoog !

Perrokai: kunnen die bulten niet komen van de muggen? want die zitten er nu met tijden ook veel. Krijg je van die Himalaya-paarden!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:52

ja nou ik wil het dus met alle plezier doen, maar bij mij gaan geen gevaarlijke hangdingen om in de wei. maar goed, ik moet eerst een foto oid zien van die dingen, een veiligheids tussenstukje is over het algemeen zo gemaakt/ ingebouwd.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 23:24

Hmm, ik ga even de link opzoeken momentje....
Het is wel in Duitsland maar misschien is het merk ook in NL te koop.
Er staat hier bij dat ze gemaakt zijn om lang te blijven zitten maar stukgetrokken worden als het paard echt blijft hangen zeg maar.

Muggen kan ook maar die laten toch geen bloedsporen achter lijkt mij ?

De link...
http://www.pferdereformhaus.de

Dan Produktubersicht, en dan Wirksame Fleigenschutz mit und ohne Spray

En het is geen duits produkt volgens mij dus vast in NL ook wel ergens te verkrijgen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:35

Perrokai schreef:
Muggen kan ook maar die laten toch geen bloedsporen achter lijkt mij ?

Nou, die prikken en zuigen zich ook vol met bloed of zie ik dat verkeerd Blond Knipoog ! Bij ons hebben sommige paarden i.i.g. veel last van mugjes nu Frusty ...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:40

heb even zitten kijken naar die vliegenhalsband, omdat het mij ook wel wat leek.
'Fly free Zone' is het merk. Kost is USA 11,50 Dollar.
Bevestigen met klittenband, dus zou redelijk veilig moeten zijn, denk ik.
Bevat o.a. citronella. Daarom waarschijnlijk niet in Nederland te koop (?).

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:41

Dat halsband heeft een ex pensionklant van ons al eens geprobeert. Het ding heeft nog geen dag om de hals van het paard gezeten, ging zó stuk (doorgescheurd) Is toen in de prullenbak beland. Moet zeggen dat het niet bepaald een succes was.

Bij ons heb ik nog geen dazen gesignaleerd.