[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:11

Zorro_ schreef:
JoJoPonylove schreef:
Oké dat is duidelijk, dankjulliewel :)

Maar moet ik dan nu bijv een zomerdeken opleggen, of is dat hetzelfde als een 0 grams... :+

Je kunt dan (nu) dus beter een 0 grams regendeken opleggen :)

Is het nu nog niet veeel te warm om een regendeken op te leggen? Overdag wordt het rustig 20 graden en snachts rond de 15.

Staat je paard op stal? Kan je ook met licht spelen. Lang aan laten en vroeg weer aan doen. Hielp bij mijn paar vorig jaar enorm.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:29

Met het licht zou ik wel een beetje kunnen spelen ja.

Nog een ( :') miss beetje domme) vraag, moet er bij een regendeken/of elke andere deken een halsstuk op?

En met een 0 grams regen kan je ze niet op stal zetten zeker?

Zorro_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:38

Mijn paardje loopt nu nog 24/7 buiten (ik woon in het hoge noorden). Dus hij draagt nu zijn 0 grams regendeken met deze weersvoorspellingen. Ik laat zijn deken straks op stal ook gewoon op, dan staat hij snachts op stal en overdag buiten :j

Nee er hoeft geen halsstuk op de dekens :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:40

Ik zou nu echt nog geen 0 gram op doen. Met warme temperaturen. Dan rooster je je paard.
Vacht tegen houden vind ik zoiets belachelijks. Doen dan gewoon apparaat erover.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:50

Marjo89 schreef:
Ik zou nu echt nog geen 0 gram op doen. Met warme temperaturen. Dan rooster je je paard.
Vacht tegen houden vind ik zoiets belachelijks. Doen dan gewoon apparaat erover.

Ik ben niet van plan met 30 graden een deken op te doen.

Ik wil het eigenlijk zonder scheren proberen en ik heb het er met mijn instructrice over gehad en dit leek haar ook goed.

Maar jij mag het belachelijk vinden.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:52

Het gaat bij mij niet om vacht tegen te houden hoor! Maar mijn paardje krijgt het altijd ontzettend koud van regen.. En aangezien er veel regen wordt verwacht vandaag en de rest van de week loopt ie met z'n amigo hero rond :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:14

Ik zit ook te twijfelen over de dekens ze staat nu met haar vliegendeken op maar vind dat een 0 grams regendeken misschien te warm is.

Zou ik gewoon de vliegendeken afgooien en zo op de wei zetten?

Ze staat 24/7 op de wei

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:17

Nou hier komt voorlopig nog geen deken op. Vind het echt veel te warm. Pas als ik in mijn najaar jas loopt krijgt ze pas een deken.

Ben altijd de laatste van stal met dekena en de eerste die m af doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:19

Zorro_ schreef:
Mijn paardje loopt nu nog 24/7 buiten (ik woon in het hoge noorden). Dus hij draagt nu zijn 0 grams regendeken met deze weersvoorspellingen. Ik laat zijn deken straks op stal ook gewoon op, dan staat hij snachts op stal en overdag buiten :j

Nee er hoeft geen halsstuk op de dekens :)

Het wordt vandaag 24 graden.... Paard smelt weg onder de 0 grams.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:22

Zorro_ schreef:
Het gaat bij mij niet om vacht tegen te houden hoor! Maar mijn paardje krijgt het altijd ontzettend koud van regen.. En aangezien er veel regen wordt verwacht vandaag en de rest van de week loopt ie met z'n amigo hero rond :j

Maar zo slecht wordt het niet, de komende dagen wat buitjes af en toe en allee donderdag flinke regen. Verder veel zon en 24/25 graden (ik woon ook in het noorden)

Een paard die het te warm krijgt is gevaarlijker dan een paard in de regen. Als ze oververhit raken heb je een probleem...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:34

De voorspellingen waren niet al te best maar het is hier nu gewoon droog en ook echt niet koud. Te warm voor een regendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:35

Ja en als je nu weerbericht bekijkt ook helemaal geen horror voorspelling meer :n

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:36

Yvank_ schreef:
Zorro_ schreef:

Maar zo slecht wordt het niet, de komende dagen wat buitjes af en toe en allee donderdag flinke regen. Verder veel zon en 24/25 graden (ik woon ook in het noorden)

Een paard die het te warm krijgt is gevaarlijker dan een paard in de regen. Als ze oververhit raken heb je een probleem...

Hij wordt in de gaten gehouden, en zo nodig wordt de deken afgetrokken :) Maar bedankt voor je bericht!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:10

Ik heb ook een vraag over dekens.

Ik wil deze winter graag doorkomen met mijn Bucas Smartex Extra. Ben van plan hem op te leggen tegen dat het 10gr. is, wellicht ergens in oktober. Als ze daartegen al veel vacht heeft, wordt ze geschoren
Nu ben ik echt geen fan van regendekens omdat ze hun haren niet meer kunnen opzetten tegen de kou en veel warmte voegt het niet toe. Is het met bovenstaande deken echt nodig om op en af te bouwen met een regendeken?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:12

xLes schreef:

Ik wil deze winter graag doorkomen met mijn Bucas Smartex Extra. Ben van plan hem op te leggen tegen dat het 10gr. is, wellicht ergens in oktober. Als ze daartegen al veel vacht heeft, wordt ze geschoren
Nu ben ik echt geen fan van regendekens omdat ze hun haren niet meer kunnen opzetten tegen de kou en veel warmte voegt het niet toe. Is het met bovenstaande deken echt nodig om op en af te bouwen met een regendeken?

Ik zou niet ineens een dikke deken opleggen en er in het voorjaar weer vanaf trekken. Je hebt ook gewoon 50 of 100 grams regendekens..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:18

Ze gaat normaal geschoren worden dus is geen probleem om meteen een dikkere op te doen. Die Bucas kan opliggen tussen +10 en -20. Ik maak me eerder zorgen om het afbouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:19

xLes schreef:

Afbouwen ook in laagjes dus verlagen naar 200 - 100 - 0. Ik heb die deken ook gehad en hij was toch in de winter te koud als het echt vroor en met een graad of 8 te warm.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:46

Weet iemand hoe de fleece liner van horseware valt?
Ik hoor nu dat hij vrij klein valt.. zijn er mensen met ervaringen daarmee?

Zit eraan te denken om deze aan te schaffen voor straks in de herfst en winter

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:00

Oké, bedankt! Dan krijgt ze gewoon geen deken op deze winter :). Ik heb geen zin om honderd dekens te kopen om te kunnen afbouwen

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:02

Yep...ik :-) Mijn ervaring is dat hij qua maatvoering gelijk valt aan je outdoordeken.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:08

Icrack schreef:
Yep...ik :-) Mijn ervaring is dat hij qua maatvoering gelijk valt aan je outdoordeken.

mmm oke hoorde namelijk dat hij kleiner zou vallen.. :D

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:24

carolina1278 schreef:
Icrack schreef:

mmm oke hoorde namelijk dat hij kleiner zou vallen.. :D

ik heb de fleeceliner.
Hij valt eigenlijk het zelfde als een gewone liner, hij is korter dan de buitendeken, zodat hij er niet onderuit kan komen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:35

Precies zoals Ninne1 zegt, maat valt zoals je outdoordeken ook valt. Alleen zal die aan de achterkant en onderkant wat korter zijn zodat die niet onder je outdoordeken uit zal komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:13

Weet iemand of horseware het amigo hero model veranderd heeft?

Ik begrijp er niets van! Heb altijd 6.6. Dit is gewoon zijn 200 grams van vorig jaar

Afbeelding

Gewoon zoals het hoort

En dit de nieuwe regendeken de maat is gewoon 6.6
Kont te kort

Afbeelding

EN de hals tja? Hij gaat kamperen denk ik

Afbeelding

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:14

Nou super gaan we eens kijken of we hem kunnen aanschaffen!