[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:43

kun je niet voorlopig deels scheren?
dan blijft ze in ieder geval warm, maar kan ze met rijden ook de overtollige warmte kwijt...

Diesel1992

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:47

Dan zou ik precies de "gevoelige" plekken moeten scheren denk ik.. Onderkant hals en tussen de voorbenen/borst? Daar zweet ze t eerst..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:57

ja ze zou met onderkant hals kunnen beginnen als dat lukt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:52

Nouvel schreef:
ik zag 'm op Fb voorbij komen en ik vind 'm echt geweldig!
wat onwijs knap gedaan! +:)+

hoe lang ben je daarmee bezig?

3 uurtjes duurde het , ondertussen ook nog paarden naar buiten gezet en af en toe wat gedronken :). Het ging me sneller af dan ik had verwacht :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:03

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:13

Gaaf (pagina terug) met dat scheerpatroon!

Tessiej90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:06

Beste mensen

Wie kan mij helpen? Ik wil me paard scheren in patroon 8. Omdat ze aardig zweet in haar vlanken en borst mijn vraag is moet ik dan een deken op want dat wil namelijk niet wie kan mij helpen ☺️ :o

Bedankt alvast!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:04

ik heb wel een deken op bij 8 omdat ze buiten staat, is toch wel een deel wat eraf gaat

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:25

Tessiej90 schreef:
Beste mensen

Wie kan mij helpen? Ik wil me paard scheren in patroon 8. Omdat ze aardig zweet in haar vlanken en borst mijn vraag is moet ik dan een deken op want dat wil namelijk niet wie kan mij helpen ☺️ :o

Bedankt alvast!

dan zou ik niet voor patroon 8 kiezen. niet helemaal fair om dan geen deken op te leggen.

Tessiej90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:28

Ja zit nu weer te twijfel tussen en en tien bedankt voor jullie mening wat denken jullie over tien? Daar kan het wel bij toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:40

ik heb gisteren voor de 3e x dit seizoen de scheermachine over mijn paard heen gehaald en kwamen weer 2 vuilniszakken vol haar vanaf.
Vanmorgen stond ie voor de verandering niet te zweten onder z'n deken en liep zelfs te spelen met de ezel (had ik nog nooit gezien, ze staan al jaren bij elkaar)

Morgen is m'n paard jarig, dus de scheerbeurt is z'n verjaarskadootje en hij lijkt er blij mee te zijn!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:52

simongek schreef:
Tessiej90 schreef:
Beste mensen

Bedankt alvast!

dan zou ik niet voor patroon 8 kiezen. niet helemaal fair om dan geen deken op te leggen.

Ik zit ook te twijfelen tussen gedeeltelijk scheren en helemaal. Ik heb een buitenbak en het waait meestal. Mijn paard heeft aardig wat haar en zweet behoorlijk. Losrijden met een deken vind ik weer zo'n gedoe. Vooral als het waait
Ze is fijn te rijden en ik ben een beetje bang dat ze er erg fris van wordt als ik haar helemaal scheer.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:13

welk patroon kan je scheren zonder dat er een deken op moet? Paard is een haflinger, staat iedere dag van 10 tot 5 buiten en wordt 4 a 5 keer per week gereden.. wat raden jullie aan? Hij zweet vooral op de hals en onder de buik.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:30

simongek schreef:
Tessiej90 schreef:
Beste mensen

Bedankt alvast!

Ik zit ook te twijfelen tussen gedeeltelijk scheren en helemaal. Ik heb een buitenbak en het waait meestal. Mijn paard heeft aardig wat haar en zweet behoorlijk. Losrijden met een deken vind ik weer zo'n gedoe. Vooral als het waait
Ze is fijn te rijden en ik ben een beetje bang dat ze er erg fris van wordt als ik haar helemaal scheer.[/quote]

als je bang dat ze te heftig reageert en je wilt niet met in en uitstappen een deken opleggen dan zou ik gewoon voor functioneel kiezen. kies bijv. een jachtpatroon. wel goede deken opleggen maar je kan met minder toe dan volledig geschoren en ze reageert waarschijnlijk minder heftig.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:32

ManonGrr schreef:
welk patroon kan je scheren zonder dat er een deken op moet? Paard is een haflinger, staat iedere dag van 10 tot 5 buiten en wordt 4 a 5 keer per week gereden.. wat raden jullie aan? Hij zweet vooral op de hals en onder de buik.

geen idee geen ervaring mee en ik hou er zelf niet van om te gaan scheren en dan vervolgens niet
een deken op te willen leggen.

zijn wel mensen hier op bokt die een streep scheren en niet met dekens werken.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:39

simongek schreef:
Tessiej90 schreef:
Beste mensen

Bedankt alvast!

Ze is fijn te rijden en ik ben een beetje bang dat ze er erg fris van wordt als ik haar helemaal scheer.[/quote]

als je bang dat ze te heftig reageert en je wilt niet met in en uitstappen een deken opleggen dan zou ik gewoon voor functioneel kiezen. kies bijv. een jachtpatroon. wel goede deken opleggen maar je kan met minder toe dan volledig geschoren en ze reageert waarschijnlijk minder heftig.[/quote]

Ik denk inderdaad dat ik dat ga doen :j

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:48

Heeft iemand ervaring met een kp (kneizer) scheermachine? Zit er over te denken om er 1 te kopen, maar ken het merk niet....

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:15

Mijn pony gaat de 20ste (januari) geschoren worden omdat ze erg snel zweet tijdens de training en daarna nauwelijks meer opdroogt.
Maar nu vroeg ik me af in welk model ik haar dan zal laten scheren.
Haar rug is erg gevoelig voor kou en ze heeft snel last van mok en wondjes aan haar benen, haar hoofd wou ik sowieso lekker behaard laten want dat scheren lijkt me een drama :o .
Hebben jullie een suggestie voor een model of tips?
Ik hoor ze graag! :j

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:25

Ik heb bij mijn haflinger nu alleen de hals geschoren maar wil toch ook een stuk van zijn buik doen merk nog steeds dat hij het best warm heeft.
Nu zie ik bij iedereen dat ze de benen niet doen,is daar een reden voor?
Ik kan nergens een foto vinden waar de benen wel zijn gedaan alleen als het paard helemaal is geschoren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:20

toen ik nog modelletje deed, deed ik de benen ook altijd, tegenwoordig scheer ik hem gewoon helemaal, alles eraf, lekker fris :)

(ik heb een bonte Noriker met nogal veel haar op de benen als ik dat laat staan, wordt ie altijd voor te vette Tinker uitgescholden _-:( )

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:30

@specialmoon
Ik heb niet echt een model voor mijn ogen maar Ik zou de rug niet scheren als ze zo gevoelig is voor de kou. Wat wij wel vaak deden voor paarden die snel mok kregen waren de benen scheren want dan kun je makkelijk de benen schoon houden ;)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:04

Ik scheer met de sectolin se 600, en heb de 200 voor hoofd en benen. Maar die 200 scheert op 2mm en dat is 1mm korter dan de 600..
Nu ga ik binnekort een moeilijker figuurje scheren op de billen van een paard en ik zou dat met de 200 willen doen, hoe zorg ik er dan voor dat ik geen overgang/kleurverschil heb?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:28

Miekemuis, ik heb bij mijn pony allemaal sterren laten staan. Het grove werk heb ik wel met het grote scheerapparaat gedaan, maar de stukken die niet gingen met de se200. Heb niet te hard gedrukt maar je zag geen verschil daar omheen. :)

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:45

Wij hebben nu de sectolin scheermachine maar deze scheert totaal niet. Altijd wel wat mis mee. Nu zijn we opzoek naar een ander scheermachine. Wat zijn jullie ervaringen met een Aesculap Econom II?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:01

Knollboll schreef:
Wij hebben nu de sectolin scheermachine maar deze scheert totaal niet. Altijd wel wat mis mee. Nu zijn we opzoek naar een ander scheermachine. Wat zijn jullie ervaringen met een Aesculap Econom II?

Waardeloze apparaten die sectolins inderdaad.. De Aesculap behoort wel tot de topmerken. Ik ben gevallen voor de Heiniger progress en die bevalt super :)