zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:52

Acryl is dat niet iets chemisch?

8nnemiek

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:02

Acryl is gewoon kunststof, op waterbasis. Ik heb het zelf constant op mijn handen zitten, dus zal weinig kwaad kunnen :) Het gaat er nog wel af, maar ik denk dat ik em wel met shampoo moet wassen. Zo krijg ik het bij mezelf ook altijd eraf :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:08

8nnemiek schreef:
Acryl is gewoon kunststof, op waterbasis. Ik heb het zelf constant op mijn handen zitten, dus zal weinig kwaad kunnen :) Het gaat er nog wel af, maar ik denk dat ik em wel met shampoo moet wassen. Zo krijg ik het bij mezelf ook altijd eraf :D

Ha, oké. Verschillende ideeën hier, ik denk dat ik voor vingerverf ga zien. Meel en water lijkt me zo een boeltje ook, al zal vingerverf ook wel voor het nodige gevloek en gele vingers zorgen haha

LoesLucy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:08

Super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:12

Ik heb mijn palomino met een blauwe merkstift voor schapen gedaan, andere paarden kijken wel een beetje vreemd, die moeten met wit

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:20

Mijn 2 verzorgpaarden zijn allebei bruin, de eigenaar heeft vingerverf voor me gehaald en ik ga het morgen ook proberen. Maar welke kleurkan ik nou het beste bij bruine paarden gebruiken? Dnder of licht?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:21

mara168 schreef:
Mijn 2 verzorgpaarden zijn allebei bruin, de eigenaar heeft vingerverf voor me gehaald en ik ga het morgen ook proberen. Maar welke kleurkan ik nou het beste bij bruine paarden gebruiken? Dnder of licht?

Licht lijkt me wel het beste.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:22

Toch wel? De eigenaar zei dat dan juist de dazen erop af kwamen of maakt dat niet uit?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:26

Ze komen juist niet op het lichte af was mijn ervaring. Het lichte paard bij mijn zwarte in de wei heeft ook veel minder last van dazen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:28

Het gaat erom zo een groot mogelijk verschil tussen de kleur van de vacht en de verf te krijgen. Vandaar dat donkere paarden de lichte strepen krijgen, zoals je bruine. Bij lichte paarden, zoals haflingers, moeten er dan donkere strepen op. Zoals bij de zebra's dus.
Als je een bontje heb je zowel donkere als lichte strepen nodig. :D
Trouwens hoe lichter je paard hoe minder last van de dazen normaal gezien. Zo wordt onze zwarte zowat opgegeten terwijl mijn bonte er veel minder last van heeft.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:29

Inderdaad dit klinkt erg logisch, het ene paard is ook iets donkerder dan de ander en die heeft ook vele meer last van de dazen! Dankjullie!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:39

Een Vos is toch een lichte kleur?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:46

Zou het ook met schoolbordenkrijt werken? (vond hier een hele doos) :D Vanmiddag ff proberen!

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:55

Ik heb vanmorgen mijn paard weer ontstreept. Had er zowel meel als kalk opzitten. Ze wordt gewoon op de zwarte stukken gestoken. Daarbij is het meel een echte vliegenlokker en wordt vies als het er een paar dagen op zit. Poetsen voor het rijden is een tijdrovend klusje .....
Dus de van mij staat weer zwart in de wei.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:06

zorro2004 schreef:
Ik heb vanmorgen mijn paard weer ontstreept. Had er zowel meel als kalk opzitten. Ze wordt gewoon op de zwarte stukken gestoken. Daarbij is het meel een echte vliegenlokker en wordt vies als het er een paar dagen op zit. Poetsen voor het rijden is een tijdrovend klusje .....
Dus de van mij staat weer zwart in de wei.

Het is daarom ook dat ik met meel niet begin. Ik ga het ook niet opdoen om op de weide te staan maar alleen om me te gaan rijden. Dan "bewegen" de strepen ook de hele tijd. Voordeel ook dat er dan alleen maar strepen staan op het deel dat vrij is. Stel dat de strepen er nog niet af zijn bij een volgende keer rijden, dan is de plek van mijn zadel etc wel proper.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:51

Ik ben van plan om in eerste instantie de hals te doen, en vanavond met longeren merk ik dan snel genoeg of het werkt of niet.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:45

Maar als je alleen de hals doet, komen ze toch nog steeds op de rest van het lijf af? Dat is dan nog steeds een donker, warm, bewegend iets waar ze een lekker hapje van kunnen nemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:50

Vandaag stoepkrijt gehaald, vanaaf/vanmiddag kijken hoe het het beste kan!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:32

was geen vingerverf meer te krijgen hier....hoewel nog nergens zebra's gespot ! maar wel een grote bus witte plakaatverf (ook voor kids dus) is dat ongevaarlijk net als vingerverf.

gingen hier als kanonskogels die wei door...totdat mijn grote merrie mij spotte en in galop op me af kwam "baasje red me!" dus die gelijk los naar stal gelaten na alle 2 de dazen doodgemept te hebben :') de anderen zijn wat minder intelligent en bleven crossen, moet zeggen dat de mini's aardig hard kunnen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:42

annemieke73 schreef:
Wij hebben het met meel gedaan waren geen dazen!maar ze heeft nog nooit zo vol met vliegen gezeten,we gaan het morgen met krijt proberen!
Onze shet vond t overigens erg lekker dus vergde heel wat geduld!

Daarom moet er dus ook azijn doorheen. Alleen meel + water trekt vliegen aan.

Ik heb vorige week eens een tweede keer gekliederd, met alleen meel en water (azijn was op) En toen paard het emmertje uit wilde likken, en de andere paarden het wit van 'm af snoepten, dacht ik al: wat paarden lusten lusten vliegen ook... maar als je azijn in je mengsel gebruikt weert het juist vliegen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:52

Vanmiddag even snel met krijt geprobeerd, alleen even getekend XD
Het is er wel snel af als het nog wat nat is en je gaat er met een natte spons overheen, maar ik doe het vooral omdat het grappig is, en ook nog werkt tegen die steekbeesten!

Foto van Calvano's achterhand XD
http://i40.tinypic.com/2e55t7a.jpg
xx

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:06

Morgen begint de hitte weer en worden mijn paardjes Zebra d.m.v. vingerverf.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:14

gohya schreef:
Morgen begint de hitte weer en worden mijn paardjes Zebra d.m.v. vingerverf.

Haha maar wel mooie zebra's (hoop ik dan)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:27

Joaltijd schreef:
Vanmiddag even snel met krijt geprobeerd, alleen even getekend XD
Het is er wel snel af als het nog wat nat is en je gaat er met een natte spons overheen, maar ik doe het vooral omdat het grappig is, en ook nog werkt tegen die steekbeesten!

Foto van Calvano's achterhand XD
http://i40.tinypic.com/2e55t7a.jpg
xx

Grappig. Met stoepkrijt?
Ik had dus een paar strepen getrokken met gewone schoolbordenkrijt, maar daar zag je haast niks van.

Jotoma schreef:
Maar als je alleen de hals doet, komen ze toch nog steeds op de rest van het lijf af? Dat is dan nog steeds een donker, warm, bewegend iets waar ze een lekker hapje van kunnen nemen ;)
Ja klopt, maar daar zitten ze wel het meest. Dus als die krengen dan op haar kont gaan zitten weet ik toch of het werkt? Was even een test, maar het is niet gelukt. Buiten het feit dat schoolbordenkrijt dus niet zo mooi streept, was het ook niet echt dazen-weer, ik stond in de miezer-regen te longeren ;(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:28

Schoolbordkrijt moet je malen en mengen met water, dan kun je het ontzettend makkelijk schilderen met een kwast :)