Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LisErm94 schreef:Ik ben weer lekker aan het twijfelen
Aangezien ik geen wedstrijden rijd deze winter en mijn paard dus niet geschoren hoeft te worden had ik besloten om dit jaar dekenloos te gaan proberen. Ze heeft echt een dikke vacht gekregen en ze voelde gisterenavond lekker warm aan (had de hele dag buiten gestaan). Maar gisteren zat ik erg te twijfelen om er toch een dekentje op te leggen.. temperatuurverschil is namelijk best groot en ben bang dat ze er niet goed tegenkan omdat dit haar eerste jaar dekenloos is. Maar als ik er een deken opleg, moet ik dat de rest van de winter ophouden.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb heel veel dekens dus dat is geen probleem, maar de reden om dekenloos te proberen was omdat het mij fijner leek voor mijn paard..
Paard staat meestal overdag in de wei of bak en 's nachts binnen (waar het bijna net zo koud is als buiten)
Sappos schreef:Ja voor ongeschoren gezonde dieren is dat een beetje de grens. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een schuilstal neer te zetten tegen de wind. Dat scheelt heel erg want ze staan altijd in de wind en regen. Sinds dit jaar kunnen ze wel droog staan en liggen op een verhard stuk. Daar ben ik al super blij mee maar in die open polder doe je er gewoon helemaal niets aan als het zo waait. Nu staan ze lekker met zn viertjes binnen. 3 hadden het koud en mijn ongeschoren twenter absoluut niet, die was zo blij, stond alleen maar op zn achterbenen en sleurde mij mee over het pad.
karuna schreef:Is ze gezond? En hoeveel wind staat er in de box? Het gezonde 2,5 jarige weimaatje staat gewoon bloot vannacht. Onze tinker heeft 200 grams omgekregen voor de zekerheid. Zou hij niet snel bevangen zijn had hij genoeg aan de fleecegevoerde.
Marijuhhhhh schreef:Helaas heeft m'n 400 grams liner vertraging opgelopen. Pony heeft nu een Rambo Duo op (400 grams) en wordt zondag of maandag weer geschoren. Hij is in begin oktober ook geschoren, maar daar is nog maar weinig van te zien![]()
Denk volgende week, mocht het weer zo koud worden en m'n bestelling er nog niet zijn, dan bij gebrek aan beter maar even een fleecedeken eronder. Dat kan geen kwaad toch?