[foto]verzameltopic voor en na foto's scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Romy1234 schreef:
wow zoveel grams?
Smelten jullie paarden soms? Die van mij staat onder 200 grams en hele dagen buiten, weer of geen weer en snachts op stal.
En ik heb een koukleum hoor, maar het vriest niet eens, alleen als het echt min 15 word ofzo krijgt ze 400 grams pas op.

Ja dat lijkt mij ook haha. Maar als ze geschoren zijn is dat een ander verhaal.

Anoniem

Re: [foto]verzameltopic voor en na foto's scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:40

Ja dat snap ik Emily, maar die van mij is ook geschoren hoor :)
Ik heb haar laatst zelfs nog een week onder alleen een ongevoerde regendeken laten lopen, en ze was echt wel warm genoeg, kijk eens naar de temperaturen, heeft nog niet eens gevroren.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:42

Romy1234 schreef:
Ja dat snap ik Emily, maar die van mij is ook geschoren hoor :)
Ik heb haar laatst zelfs nog een week onder alleen een ongevoerde regendeken laten lopen, en ze was echt wel warm genoeg, kijk eens naar de temperaturen, heeft nog niet eens gevroren.

Ja ik vind 400/500 ook erug veeeel haha. Ik heb volgens mij 200 of 300. Dat komt doordat ik niks ertussenin heb. En.scheren.is zeker geen optie dus moet ze goed warm blijven :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:49

Romy1234 schreef:
wow zoveel grams?
Smelten jullie paarden soms? Die van mij staat onder 200 grams en hele dagen buiten, weer of geen weer en snachts op stal.
En ik heb een koukleum hoor, maar het vriest niet eens, alleen als het echt min 15 word ofzo krijgt ze 400 grams pas op.

Die van mij voelde onder de deken (300) niet super warm. En omdat ze in de paddocks staan kunnen ze niet genoeg bewegen om zich echt warm te houden. Tevens staan ze op een plek waar het vrijveel waait. Dus ik kies voor 500. Maar ik haal er zo weer een dekentje af als het warmer word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:54

jodi, even vraag hoor, is geen aanval absoluut niet maar hoe ga je dat dan doen als het echt koud begint te worden?

Wat ik al zei mijn merrie is een redelijke kou kleum maar de temperaturen zijn nog niet onder het vriespunt gekomen...

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:58

Die van mij is een bikkel hij houd dit gewoon op ;) En hij zet als het moet mega snel vacht aan en dat wil ik dus voorkomen. En dat werkt tot nu toe perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:05

Haha oké bedankt :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:12

Mijn merrie staat onder 400 gram. Is wel geschoren en heeft het normaal snel warm maar merk daar nu niets van. Ze staat in een buitenstal s'nachts en als het echt koud wordt gaat het luik dicht. Mijn 2 pony's zijn beide ongeschoren en de ene heeft 200 gram en de ander een fleece gevoerde deken met daarover een regendeken. Die met het fleece staat 24/7 buiten. De ander heeft het zelfde als de geschoren merrie.

Niets gemerkt van warmte hier...

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:32

emilyslaluna schreef:
_Cher schreef:
Onze pony heb ik dacht ik in november gedeeltelijk geschoren, alleen een stuk op zijn hals en borst.. Nou moet ik hem eigenlijk weer bijwerken :') maar ben nog erg aan het twijfelen wat ik zou doen.. Hij wordt de laatste twee maanden een stuk intensiever gereden en is eigenlijk overal bezweet. (buik, hals, liezen) Ik zit enorm te twijfelen of ik hem nou wel of niet helemaal zou scheren vindt dat weer zo'n gedoe met dekens etc en ik heb geen ervaring met paarden die helemaal geschoren zijn.

Hoeveel grams hebben jullie ze met dit weer op? is 300 grams voldoende, of heeft hij dan meer nodig? En de pony is van zichzelf al erg druk ben bang als ik hem helemaal scheer dit alleen nog maar erg wordt?

Mijn ongeschoren paard heeft volgens mij 300 gram erop. Of 200? Ik weet het niet haha. En zij gaat niet naar buiten dus dat scheelt ook. (Paard haat het om buiten te zien dus gaat ze in de molen. Lang verhaal...)

Ja ik heb hem nu ook onder 200grams.. (100+100grams)

veerieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:34

Allemaal leuk geschoren!! /3

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:21

mijn pony wordt zaterdag geschoren, zal dan een voor en na foto plaatsen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 14:34

Is dat niet een beetje laat ?

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:39

ik heb het aan een aantal mensen gevraagd en die zeiden van niet

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:43

nee hoor, is niet laat, wat nodig is, is nodig. er worden in het voorjaa rook zat parden geschoren om ze te helpen emt verharen

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:45

Ik zou niet meer geschoren hebben.
Wat is de reden dat je nog wil scheren?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:46

Hier wordt onze oude merrie binnenkort ook nog geschoren, maar zij verliest gewoon teveel gewicht tijdens het verharen dus ook nodig.

Hengstje scheren we voor eventuele keuring ook nog eens

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:57

Ik scheer het paard van een kennis van mij altijd in het voorjaar. Het is een tinker en die loopt heel fanatiek jousting ( riddertoernooien en shows, wedstrijden ) Als hij niet geschoren wordt in het voorjaar trekt hij het niet. Ik scheer hem al 4 jaar en kan prima.

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:03

ze wordt geschoren omdat ze echt met alles zweet, zelfs als je een kwartiertje gaat stappen wordt ze al warm en als ze bezweet is is ze niet meer droog te krijgen. en ze verhaart heel langzaam waardoor ze als het al warm begint te worden in de lente ze al gaat zweten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:18

Met deze temperaturen scheer je toch ook in oktober? Gewoon doen dus! Ik heb mijn haf 3 weken geleden geschoren en die is er erg blij mee ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:25

JastieHorse schreef:
Met deze temperaturen scheer je toch ook in oktober? Gewoon doen dus! Ik heb mijn haf 3 weken geleden geschoren en die is er erg blij mee ;)

Idd, waarom zou je niet scheren? Dat maakt niks uit hoor.

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:26

mijn pony staat 24/7 buiten. zou ze dan helemaal geschoren kunnen worden? en heb ik dan een hals deken nodig?

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:21

ilovejetje schreef:
mijn pony staat 24/7 buiten. zou ze dan helemaal geschoren kunnen worden? en heb ik dan een hals deken nodig?

Mijne staat ook geschoren 24/7 buiten zonder hals en gaat prima! Je ziet wel dat ze daar alweer een beetje langere haren aan t krijgen is. Maar ze heeft wel een soort schuilstal waar ze veel in staat, dus dat zal ook wel mee helpen, dan regent het niet naar binnen ofzo.

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:12

NikkiLoves schreef:
ilovejetje schreef:

Mijne staat ook geschoren 24/7 buiten zonder hals en gaat prima! Je ziet wel dat ze daar alweer een beetje langere haren aan t krijgen is. Maar ze heeft wel een soort schuilstal waar ze veel in staat, dus dat zal ook wel mee helpen, dan regent het niet naar binnen ofzo.

zou ook haar hele hoofd en haar benen geschoren kunnen worden? of is dat te koud? ze heeft wel een stuk waar ze helemaal uit de wind en regen staat

mbhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:17

echt zo leuk om te zien

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:25

@ ilovejetje: ik heb het zelf niet gedaan, de benen en het hoofd, verder wel alles. Maar ik weet dus niet of dat te koud is helaas. Zou het ook wel willen weten, want ben dat volgend jaar van plan :)