vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:41

Hier ook serieus balen! Er ligt al zeker 10cm of meer sneeuw, en dat al de hele week, en het gaat pas (beginnen) dooien, zeggen ze, zaterdag/we.
Sneeuw is mooi, als je op vakantie bent om te skieën ja, anders, ieuw!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:07

Hier ligt helemaal niks..
Hoop dat het zo blijft, kan ik nog mooi met de trailer weg :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:15

Hier ligt sneeuw en t sneeuwt. Grrr. Ik heb mezelf lekker lid gemaakt van de dichtsbijzijnde club met binnenbak. Als papa winterbanden onder zn auto heeft dan ga ik drie x in de week naar de club. Ik hoop op deze manier mn paardje een beetje in beweging te houden... bij ons op stal ligt de bak er als een biljardlaken bij in bevroren toestand bedekt met een 10 cm sneeuwlaag te wachten op dooi......

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:15

pfff mazzelaar!
Hier sneeuwt het ook al de hele ochtend. Gelukkig staan de paarden aan huis, rijden kan alleen voorlopig niet waardoor we dus leuke uitbraak pogingen krijgen.
Ze vervelen zich en zoeken iets leuks om zich warm te houden :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:21

SNeeus is leuk als je geen paarden hebt en de weg niet ophoeft.. want anders!

Hier is het nu ook flink gaan sneeuwen, zal paardebeest leuk vinden :)

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:26

Hier in Sappemeer heeft het lichtjes gesneeuwd. Het is een leuk gezicht, maar eerlijk gezegd mag het van mij wegblijven.... mede dankzij een blessure waar ik net van hersteld ben... dus kom maar op met de zon en dooi aanval

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:27

Ik las ook over een bevroren binnenbak, daar wordt je ook niet vrolijk van..... Denk je het mooi voor elkaar te hebben, en dat dat gezever weer....

Ik hoop wel dat we dit seizoen ook dooiperiodes hebben, anders wordt het wel een heel lange wintervakantie voor de knollies!
Het jammere is dat Bowie zo fris is als hij buitenkomt dat ik bang ben dat hij uitglijdt. Dan heb ik er nog niks aan. Dan heb ik gips nodig in plaats van sokken *D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:46

die van mij staat gewoon met voorijzers met zooltjes en achter zonder in de wei de halve dag. Vorig jaar stond ze 4kant op de ijzers en stond ze ook gewoon buiten, flinke laat vet eronder, niet krabben en voordat je de wei in gaat wel keer uitkrabben. Zolang de sneeuw los is en in de wei, bevroren ondergond kan het niet gaan klonten.. in de bak zakken ze wel genoeg in de sneeuw weg als het gaat klonten.. Gister nog rondje buiten over de weg gereden van 20 minuten met deken erover heen, vandaag wordt het niks, pas in het donker thuis en de bak ligt nu weer vol met sneeuw

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:43

Die van mij zijn nu sneeuwballen aan het gooien en een sneeuwpop aan het maken in het land. :7 *D
Tja...ik vind er geen hol aan, maar de paardjes vinden het wel leuk....

Niet te spreken over kruimel en ginger mijn honden. Dolle pret. *D

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:48

Ik ga maar even longeren in de sneeuw, gisteren zijn de glibber ijzers eraf gehaald door de smid.

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:57

nou dacht gister mijn paardje effe een uur in de bak te laten huppelen. ik had al het sneew weggeschoven en de bak was mooi vlak +:)+ ....ging best goed...maar ik loop terg naar stal met mijn paardje helemaal koekoek 8)7 zo druk en stuiterend naast me glijd ze toch effe uit!!! |( en door de stress kon ze niet rustig opstaan en ging ze weer en weer dus mijn paardje heeft 3 x onderuit gelegen op zeg 10 meter..daar word je toch helemaal naar van _-:( ....en de andere 4 paarden hier worden gewoon in de wei gegooid ~~}> en dat gaat goed :O ...wat doe ik verkeerd?!grrrrrrrrrrr stomme sneeuw ik heb voor ijzers had ze flink ingevet geen klonten gehad maar wel een glijpartij :(:) ik zie een hoop foto's voorbij komen van paarden met ijzers die in de bak aan het spelen zijn waarom gaat het bij mij mis ;(

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:02

Wij hebben idd ook alles buiten, we doen de paardjes altijd wel naar buiten in de paddock maar echt rijden doen we niet, zeker niet in de bak ofzo.. veel te gevaarlijk, straks gebeurd er iets met ze omdat ze uitglijden en zich verwonden:( moet er niet aan denken!!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:04

Ik wist niet dat paarden zo veel stress konden krijgen van de sneeuw- positief of negatief. Ik dacht dat het ze niks kon schelen, maar ze worden er toch wel fris van. Nooit bij stilgestaan!

Wanneer gaat het dooien in Midden Limburg?????????

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:11

laat maar gauw zomer worden!!haat die winter zekers voor de paardjes kan ook niet rijden.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:16

Ben benieuwd hoe zaterdag de les gaat, de meeste paarden worden toch wat frisjes. :+

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:36

stalone2 schreef:
Ik wist niet dat paarden zo veel stress konden krijgen van de sneeuw- positief of negatief. Ik dacht dat het ze niks kon schelen, maar ze worden er toch wel fris van. Nooit bij stilgestaan!

Meestal doet het ze ook niets maarre ...wat denk je van:
- minder beweging omdat ze misschien niet zolang los komen of helemaal niet loskomen
- even enrgie uitgooien (denk aan kleine kinder, die speelkwartier hebben!)
- gelijk aan krachtvoer (ondanks dat beweging minder is)
- de kou????
Ga zelf een koud zwembad in! Wat doe je dan? Fff lekker bewegen, dan heb je het zo warm *D
Vind het wel logisch dat ze ff spollen!!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:38

bambi007 schreef:
nou dacht gister mijn paardje effe een uur in de bak te laten huppelen. ik had al het sneew weggeschoven en de bak was mooi vlak +:)+ ....ging best goed...maar ik loop terg naar stal met mijn paardje helemaal koekoek 8)7 zo druk en stuiterend naast me glijd ze toch effe uit!!! |( en door de stress kon ze niet rustig opstaan en ging ze weer en weer dus mijn paardje heeft 3 x onderuit gelegen op zeg 10 meter..daar word je toch helemaal naar van _-:( ....en de andere 4 paarden hier worden gewoon in de wei gegooid ~~}> en dat gaat goed :O ...wat doe ik verkeerd?!grrrrrrrrrrr stomme sneeuw ik heb voor ijzers had ze flink ingevet geen klonten gehad maar wel een glijpartij :(:) ik zie een hoop foto's voorbij komen van paarden met ijzers die in de bak aan het spelen zijn waarom gaat het bij mij mis ;(

Als die andere paarden de hele dag lekker in de wei staan en die van jou staat 23 uur per dag op stal en mag er 1 uurtje even uit snap ik best dat die van jou gekker doet dan die paarden die de hele dag buiten lopen := Ze is gewoon haar energie nog lang niet kwijt :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:44

hier nog iemand mat alles buiten, dus ook de paarden (en jammer genoeg ook het water -:(- )
Ijs kapot kloppen, hooi heen en weer slepen, het hoord er bij. Het is wel prechtig de drie wollies te zien rondcrossen omdat ze veel energie hebben. Rijden zit er niet in, maar in de buurt komt een stal met binnenpiste, kunnen we daar gaan rijden!
En voor de rest is het stappen en voor de slee, dat is ook heel leuk!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:50

die klonten onder die hoeven (zonder ijzers)...die vind ik vervelend/eng...
Overdag staat ie lekker buiten maar na een paar minuten zitten er al ijsklomen onder...
Ik ben er pas 's avonds, dus dan heeft het vast geen zin om al vet te smeren...

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:31

@Wendy15: nee dat snap ik maar niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden he die van mij staat voor op ijzers dus die glijdt eerder uit als die andere 4 he :)* en niet alle paarden zijn hetzelfde de een kan je na een week zo mee wegstappen en de ander explodeerd na een dag nou zoeen heb ik er dus :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:40

bambi007 schreef:
@Wendy15: nee dat snap ik maar niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden he die van mij staat voor op ijzers dus die glijdt eerder uit als die andere 4 he :)* en niet alle paarden zijn hetzelfde de een kan je na een week zo mee wegstappen en de ander explodeerd na een dag nou zoeen heb ik er dus :j

Ik zeg toch ook niks over de mogelijkheden of dat het erg is dat die van jou wel of niet op stal staat, dat is je eigen keus :) Zeg alleen dat het om die reden vrij logisch is dat die van jou drukker is dan die andere ;) :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:58

Helpt hoefolie trouwens ook inplaats van vet op de ijzers tegen de sneeuw?

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:59

wendy15: zo ja sorry vatte m anders op }:0 maar wat ga ik eraan doen er zijn hier toch meer met ijzers die buiten komen?
Dewirox: dat had ik al gedaan maar dan met HEEEEL VEEEEL HOEFVET!!!!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:07

Maar helpt hoefOLIE ook?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:30

Olie werkt niet. Vet kost 5 euro. Kan je dat beter kopen. Of een flinke pot vaseline.