Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elegance_ schreef:Bij die van mij heb ik straks een ongevoerde regendeken opgegooid, die gaat in de avond om, en in de ochtend weer af
Janedieene schreef:Even een vraagje:
zou je zelf een deken kunnen maken van een zeil?
Marlou_ schreef:Janedieene schreef:Even een vraagje:
![]()
![]()
Waarom zou je?
Hier nog geen deken. Komt er ook niet dit jaar, hij zal het op eigen kracht moeten doen. 0 grams regendeken nu alla maar een 100/150gram nu al? Vind het wat veel hoor.. als je nu al 150 gr om hebt, hoeveel wel niet hartje winter?
Marlou_ schreef:Janedieene schreef:Even een vraagje:
![]()
![]()
Waarom zou je?
Hier nog geen deken. Komt er ook niet dit jaar, hij zal het op eigen kracht moeten doen. 0 grams regendeken nu alla maar een 100/150gram nu al? Vind het wat veel hoor.. als je nu al 150 gr om hebt, hoeveel wel niet hartje winter?
MarissaM schreef:@ ladylay... 840 grams ? is je paard dan geschoren ?
en wanneer begin jij dan met een deken van ??? gram ?
ben daar wel benieuwd naar
D_Desteny schreef:ladylay schreef:Als je ze kort in de vacht wil houden is dat heel normaal hoor.
Hij heeft rond de 840 grams op in de winter, mocht het echt -7 en kouder worden komt er een echte zware wollen deken tussen.
840 grams![]()
![]()
![]()
![]()
Die van mij gaat max onder 360 en die blijft ook gewoon kort hoor.
Nog geen deken hier.
Eekie schreef:Heb eens het hele topic doorgelezen maar eigenlijk nog niet het antwoord gezien op de vraag die ons op het moment bezig houdt:
Situatieschets: een pony die snachts op stal staat en overdag op de wei.
Afgelopen winter ging ie niet de wei op bij zijn vorige eigenaar, maar wel de binnenbak in voor een aantal uur, maar ik zou hem het liefst deze winter wel lekker een aantal uur per dag écht buitenzetten.
Afgelopen winter heeft ie binnen geen deken opgehad en dat willen we eigenlijk zo houden.
Wie heeft er ervaring mee dat zo'n pony dus overdag op de wei wél een deken op heeft (als het echt
heel koud wordt) en snachts op stal niet meer?
En wat voor een deken zou hij dan buiten opmoeten? Zat te denken aan een regendeken.
ladylay schreef:MarissaM schreef:@ ladylay... 840 grams ? is je paard dan geschoren ?
en wanneer begin jij dan met een deken van ??? gram ?
ben daar wel benieuwd naar
Paard was idd geschoren. Ik heb sinds 2 dagen 100/150 grams deken opliggen. Maar dit komt omdat ik em zo mooi kort in z'n vacht wil houden. Dat vind ik vele malen mooier dan scheren, mocht het uiteraard niet werken dan word ie alsnog geschoren.
Ik was vorig eigenlijk te laat met dekens, vandaar dat ik hem ook geschoren had.
Ik ben begonnen met een zomerdeken 3 week geleden ongeveer.
MarissaM schreef:ik denk dan ook een regendeken een ongevoerde ....
maar snachts is het kouder en staat je pony zonder deken .... zou je pony het juist dan niet kouder krijgen als ie overdags wel met deken staat en de haren iets platgedrukt worden - en dan snachts zonder ??? ( daar denk ik weer over na)