Zaterdag wordt het alweer mooier weer! Het gaat mij niet om die temperatuur, die is ok.
Maar die regen die maar op die rug kletst wel en ik er maar drie kwartier doorheen moeten rijden voordat hij eindelijk los is...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mindim schreef:Het word volgende week zomers! Dat je paarden nu al een deken opgooit en dat terwijl ze ook nog op stal staan?
Een paard is een buitendier en heeft het echt niet koud, dus op stal met een deken, omdat de gemiddelde stal niet goed geisoleerd is? Met dit weer? Volgens mij heeft zo'n paard ook een verminderde weerstand op een gegeven moment, het is helemaal niets gewend. Wat voor deken heb je er in de winter dan op een 1000 grams deken?
Boven de 18 graden wordt het voor een paard warm, dus met de 20/21 graden van nu heef ie het warm genoeg. In de buien is het koeler, maar zodra het weer droog is, is het weer warm. En ik zit hier aan zee en dat is gemiddeld nog weer koeler dan in het binnenland op het moment.
Elaine schreef:Ik spuit haar helemaal af (overigens niet met ijskoud water) zodat het zweet er helemaal afspoelt. Spons heeft imo weinig zin daartegen, daar haal je nooit alles mee weg. Dan gaat ze gelijk op stal met deken en kan ze eten.
En waarom moet ik dan wachten? Dan kan ze toch nog kou vatten terwijl ze droogt of mis ik nou iets?
Elaine schreef:En waarom moet ik dan wachten? Dan kan ze toch nog kou vatten terwijl ze droogt of mis ik nou iets?
Maar dan kan ze dus toch nog kou vatten tijdens het drogen? (Dit in het geval dat het paard het niet gewend is om zo op te drogen)