de dazen zijn er weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Re: de dazen zijn er weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:23

Ook hier op de veluwe zijn ze er weer, die rotbeesten moeten we vernietigen en ze hoeven van mij niet meer terug te komen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:55

Ook in de provincie Utrecht zijn ze weer gespot, zo'n week of 3 geleden zat er ineens een op mijn arm. Heb hem gelukkig net op tijd dood kunnen meppen. Buitenrijden (lees bos) is nu geen optie meer omdat ik rijden op een stuiterbal geen pretje vind. Na jaren spray ben ik er inmiddels wel achter dat alleen de verkopers en producenten er beter van worden dat je dit gebruikt. Het helpt namelijk voor geen ene meter.
Bij ons op stal ben je in de buitenbak en uiteraard in de binnenbak veilig, zodra je de renbaan op gaat is het alleen te doen in draf of galop. Wel jammer want een rondje uistappen op de baan is ook altijd erg fijn. Is nu alleen te doen als er een fiks windje staat. Ik zou er ook niet rouwig om zijn als ze plotseling uit zouden sterven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:01

enigste wat "iets"doet is hertshoorn olie
dat zit ook in alle anti daas middellen

buiten rijden zonder vliegen deken doe ik zoiezoniet meer
en zelf zomers met lange chaps en wijde blouse
de chaps prikken ze niet door heen en de blouse beweegt net als de deken
en nog plaatselijk gewoon lekker hard draven
anders word je echt niet happy ..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:02

Klopt, zit ook in de Liberate die ik heb, stinkt als de hel, maar laat geen vlekken achter, wat ik wel prettig vind op mn lichte hafje.

Pff had laatst ook weer een paar rode vlekken op mn benen van die rottige dazen.. Prikken idd gewoon door je kleren heen Boos!
Mn lange chaps waag ik me niet aan in de zomer, neopreen heeft toch wel een beetje de neiging om erg warm te worden Schijnheilig

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:06

Bij ons zitten er ook al veel te veel! Heb de vliegendeken erop liggen, en met rijden heb ik een vliegenuitrijdeken erop liggen. Spray gebruik ik hier niet, heeft toch geen nut Clown Zelf heb ik er niet zoveel last van, ze laten mij redelijk met rust gelukkig!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:09

ja joh korte broek en daar je lange chaps over heen ..
buiten de rij vliegen deken spuit ik toch
al was het maar voo die andere prikkrengen
buiten het feit dat ja er zijn dazen welke duidelijk geen
geur organen hebben maar de meeste schijnen het toch wel te hebben , scheelt toch wel wat

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:11

Het scheelt volgens mij wel of je vliegenspray of dazenspray hebt.. Vliegenspray lijken ze soms alleen maar lekker te vinden Vork

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:21

Ja, ik heb de dazen ook al weer gezien.. en gevoelt.. Nagelbijten / Gniffelen
Ben 4X gestoken in me arm.. Scheve mond maarja,, volgende keer spuit me ik zelf ook maar in met dazenspray....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:22

evanescence schreef:
Ja, ik heb de dazen ook al weer gezien.. en gevoelt.. Nagelbijten / Gniffelen
Ben 4X gestoken in me arm.. Scheve mond maarja,, volgende keer spuit me ik zelf ook maar in met dazenspray....

Beetje jammer dat ik meestal nog moet werken, nadat ik ben gaan buitenrijden. Denk dat ik niet zo gewenst ben op de werkvloer (kledingzaak) met die geur/walm om me heen ROFL

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:23

Haha, nee dat lijkt me ook niet echt fijn.. Nagelbijten / Gniffelen
Naja ik werk alleen op sochtens en dan smidags door naar Zaza en de ezels.. Lachen dus dan maakt het weinig uit.. Tong uitsteken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:31

Jup, hier ook heel veel last van de dazen.. moet wel zeggen dat er een stuk meer zijn wanneer Perdy op het land staat! Ze staat nu wegens blessure overdag in de bak & 's nachts op stal en ze heeft een stuk minder last van dazen nu.. ik spuit haar overigens nergens mee in Lachen mezelf ook niet..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:33

wat mij wel opvalt
de een heeft er veel meer last van dan de ander
heb een zwarte exceem pony
die word echt helemaal lek gestoken als ik niks doe
een zwarte shet die heeft echt nergens last van
er staat een halflinger die word ook opgegeten
een witte arabier en een donker bruine volbloed en die hebben weer amper last ..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:02

het is idd per paard heel verschillend,maar het is net of het elk jaar erger word.....het is en blijft een drama! heb je een paard die gevoelig voor dazen is heb je pech.....

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:22

Ik was net om een uur of 6 aan het rijden bij ons in de bak met Lexie. Helemaal met dazenspul ingespoten en nog was het niet te doen. Ik ben na een kwartier afgestapt. Ze deed niks dan bokken en springen en met haar hoofd schudden om die ondingen kwijt te raken Verdrietig . En net om 8 uur Tigo gereden en die had er ook wel wat last van maar veel en veel minder dan Lexie. Snap het soms ook niet helemaal want op de wei is het precies andersom Gestoord Alleen daar staan ze nu altijd met harnas aan dus bijna geen last Haha! . Maar ik word er nu al gek van en het is pas juni, die beesten zijn echt agressief dit jaar bah...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:46

En een rijvliegendeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:32

Ik heb Zanda gisteren ook gereden met vliegendeken en spuitspul en dan is het als je niet teveel stapt wel te doen Lachen

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:47

In groningen nog geen dazen gezien (afkloppen). Wel veel zijn er veel "gewone" muggen/ vliegen.
En die zijn soms ook goed kwaad. Hoef niet te behandelen tegen dazen maar tegen die muggen. Gaan vooral rond de ogen zitten, de pony's schudden veel met hun hoofd. Oog netjes op doen heeft weinig zin, want die halen de veulens er weer af.