Schetlander scheeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Schetlander scheeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:28

Ja idd ik heb hem geschoren omdat die bleef schuren en het heel warm had, hier was het 25 graden soms zelfs nog warmer, dat is de reden dat ik wou scheren.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:34

Laureentje schreef:
Als je een paard of pony scheert, MOET je hem daarna een deken opdoen,

Wie beweert dat dat MOET?

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 10:11

Ik heb mijn shet alleen der regendeken op wegens de wind en volgens mij wil ze het zelf niet eens. Wie heeft gezegd dat een deken dan MOET?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:51

Ik heb de mijne helemaal geen deken opgedaan na het scheren vorige week. Heb haar ook niet super-kort geschoren maar gewoon netjes. En kou heeft ze niet Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:53

De ene pony heeft het sneller koud dan de ander ( net als mensen verschillend zijn en de een het sneller koud heeft )

Mijne lopen ook 24/7 buiten met geschoren vachtje zonder deken.

Maar als het in eens dagen regent of extreem koud word, Moet je wel op blijven letten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:55

dat sommigen hier scheren is 'leuk' maar die reacties over dat ze geen deken MOETEN dan is een beetje raar.
Scheren is 'geen' vacht meer, zomervacht is nog steeds haar maar dan minder dik en minder lang.
Dat is nog uit te zetten en te regelen door het paard zelf, met de huid/vacht regelt het dier de eigen temperatuur.
Beetje raar om te doen alsof ze het maar lekker zonder deken moeten doen.

Wie a zegt moet ook b zeggen, jij zorgt voor je pony en als jij de vacht er af wilt dan moet je zorgen dat je haar alsnog bescherming biedt waar nodig.
Die van mij staat ook gewoon onder een deken als het niet zo zonnig is. Snachts heerlijk fleece enzo.
Je moet ze wel in de gaten blijven houden. Bibberen is echt te kouD!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:05

Cheveyo, Ben het helemaal met je eens! En vind dat Paulusjuh hier ook wel erg makkelijk over denkt.

Bibberen doen ze niet alleen als ze het koud hebben, Maar ook om zich optempratuur te houden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:40

Ik denk er zo makkelijk over omdat het bij mijn eigen pony gewoon zo is. Het is ook niet zo dat haar complete vacht eraf is en dat je puur vel ziet. Er zit nog voldoende vet in de haren´wat JUIST beschermt tegen regen en kou. Dit weet ik zo te vertellen doordat ik er een handdoek overheen haal en ze weer droog is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:32

blijft dat ze haar haren niet kan uitzetten, maar het is jouw pony, de mijne zal het niet hoeven zonder dekentje Knipoog.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:22

En dat is het verschil tussen de pony's Lachen.

Maar het ging mij erom dat er werd gezegd dat er een deken op MOET, dat vind ik onzin.