Beaux schreef:Af!! Tis potverdorie zomer!!
Klopt, maar vliegendeken mag al wel weer op, wat een pokkemugjes
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Beaux schreef:Af!! Tis potverdorie zomer!!
Javelin schreef:ook al is het maar een vliegendeken, die van mij staat zelden zonder deken. Zodra ik maar 1 dag zijn deken aflaat dan zit ie zo weer in zijn vacht. Hij is vorige jaar geschoren en heeft sinds dit jaar eindelijk een zomervacht. En dat wil ik ook graag zo houden
russel schreef:benangelique schreef:
noob staat overdag zonder, 's nachts nog met zijn 300 grammer. heb het van de week 1 nacht gelaten (alleen dunnere deken op), met het gevolg dat hij barstte van de spierpijn en steenkoud aanvoelde 's ochtends. Noob is gewoon een koukleum
Dan is er toch wat mis met je Noob, want het is s'nachts boven de 5 graden en op stal waar meerdere paarden staan al gauw 10 graden, als hij dan ook nog genoeg ruwvoer krijgt. 300 grams, volgens mij wordt ik in de maling genomen.
Cyruss_ schreef:Beaux schreef:Af!! Tis potverdorie zomer!!
Klopt, maar vliegendeken mag al wel weer op, wat een pokkemugjes
russel schreef:Geef hem eens een voedingssupplement. Wij hebben nu ook een paard op stal staan die 4 weken geleden in zijn wintervacht is geschoten, paard was geschoren en had dikke deken op. Nu nog steeds niet in de rui. Is niet natuurlijk. Zeker ook jouw paard moet het met deze temperatuur lekker warm hebben. Het koelt niet zo erg af in de nacht.
Als een paard en zeker een paard zich niet warm kan houden, is er gewoon wat mis met zijn stofwisseling.
benangelique schreef:ik heb me er maar bij neergelegd dat mensen het vreemd vinden. ik vind het inmiddels niet meer vreemd, het hoort bij hem.
Sallianthaa schreef:Mijn paard is geschoren en ze heeft in het land nu een regendeken op, puur omdat er geen vulling in zit. Soms doe ik hem sochtends eraf en savonds er weer op. Soms is dat best lastig want ik heb mijn paard niet bij huis staan. Luchtige deken heeft ook voordeel dat ze de vliegen niet voelen daar waar de deken ligt.