Is dit dierenmishandeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Re: Is dit dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:03

Buiten staan kan toch geen kwaat?
Mijn paard staat ook altijd buiten, maar dat doet hij zelf. Hij kan naar binnen en buiten, maar hij heeft wel 'n deken op.. Maar shetlanders hebben toch meestal 'n dikke vacht?
Maar in het wild, staan ze toch ook dag en nacht buiten? Of zie ik dit verkeerd? Oke, het is misschien wel zielig als hij het wel koud heeft, maar goed, ik zal er wel verkeerd tegen op kijken. Vingers aflikken

Dat van de hoeven, is misschien wel zielig..? Bloos

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:38

Shetten kunnen er wel tegen..

En wat eenzaamheid en die hoeven betreft? Zeg gewoon dat ze een koknijn moeten kopen dan heeft hij gezelschap en dan knaagt hij die hoeven ook wel weer goed:D (ok goed voor de tanden van het konijn trouwens)

Neee hoor grapJJ
Ik zou niet de dierenescherming bellen..

x Saar___

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:52

Shetten hebben een hele dikke vacht, en kunnen dus best buiten staan, en het zou fijn zijn voor de pony zelf als het een plaats had om te schuilen. Ik zou gewoon eens langsgaan, en anders de dierenbescherming bellen voor tips Knipoog

molly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:33

het is geen mishandeling maar ze moeten er wel voor zorgen dat de shetlander regelmatig ontwormt wordt en naar de hoefsmid gaat en 1 x in het jaar ingeent wordt en naar de tandarts

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:27

juval schreef:
buiten staan is niet zielig,
maar verwaarlozing en vereenzaming wel. Ik hoop dat je die mensen kan overtuigen dat ze er wat aan moeten doen. Misschien is het geen onwil, maar onwetendheid.
succes ermee!

Nee, buitenstaan is niet zielig, maar ze moetn toch een klein afdakje hebben, klein schuilplaatstje, ookal is het maar een goed beschutte boom.
Dat staat zelfs in de wetten van de dierenbescherming. En ja Shetlanders kunnen er goed tegen met een dikke vacht, maar schuilen moet ieder dier.
Voor de rest denk ik hetzelfde als jou Lachen

molly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:11

ja maar zoals andere koudbloeden vindt ik dan dat die ook het hele jaar moeten buiten staan omdat ze net zo´n dikke vacht hebben als de shetjes

spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:56

Gewoon een keertje naar de buren toegaan en open zijn, zij zijn zich waarschijnlijk nergens van bewust.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:41

Ja, en misschien kun je ze dan helpen met het beestje?

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:51

Een plek om te schuilen is altijd prettig, zelfs als je shet bent.

Paarden/pony's zijn kuddedieren, eenzaamheid is dus ongewenst. Boos!

Verwaarloosde hoeven kunnen natuurlijk ook niet. Boos!

Als eigenaar geen interesse heeft in dit dier, waarom heeft hij
hem/haar dan? Een eigenaar is verplicht voor zijn dier te zorgen,
ik zou hier dus snel werk van maken als ik jou was......
Wellicht kun jij iets voor de pony betekenen? Ach gut

Mijn antwoord op jou vraag zou dus JA zijn.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:38

een paard/pony alleen laten staan vind ik wel mishandeling. een paard is een kuddedier, net als de mens ook behoeftes heeft om mensen om zich heen, heeft een paard dat ook.
en een schuilhoekje hoort ook aanwezig te zijn Ja

hoefjes is een vanzelfsprekendheid.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:31

Officieel mag dit zo. Het is natuurlijk wel sneu. Ik zou het gewoon een keertje zeggen (of vragen of je een keer jouw hoefsmid ook bij hun kan langs sturen). De dierenbescherming zal waarschijnlijk hetzelfde doen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:06

shetjes kunnen goed tegen de kou hoor, in het wild hebben ze ook geen schuurtje en als hij lekker eten en drinken krijgt is er toch niks aand de hand.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:49

wij hebben de shetjes hier ook gewoon altijd buiten staan, sterker nog wanneer ze de kans hebben om in een schuilstal te gaan maken ze daar helemaal geen gebruik van. Ongeacht het weer. Wat de hoeven betreft, die moeten gewoon regelmatig bekapt worden en inderdaad als ze echt lang zijn kun je de eigenaar daar wel op aanspreken, natuurlijk niet direct op beschuldigende toon!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:15

Pffffff sorry hoor maar als mensen dit soort dingen al zielig vinden waar gaat het dan in hemelsnaam heen met de paardenwereld.

Shetten zijn er tenslotte voor gemaakt om prima te kunnen overleven buiten ook met slecht weer dus

riri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:09

X_orville_X schreef:
Buiten staan kan toch geen kwaat?
Mijn paard staat ook altijd buiten, maar dat doet hij zelf. Hij kan naar binnen en buiten, maar hij heeft wel 'n deken op.. Maar shetlanders hebben toch meestal 'n dikke vacht?
Maar in het wild, staan ze toch ook dag en nacht buiten? Of zie ik dit verkeerd? Oke, het is misschien wel zielig als hij het wel koud heeft, maar goed, ik zal er wel verkeerd tegen op kijken. Vingers aflikken

Dat van de hoeven, is misschien wel zielig..? Bloos

mee eens!