Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Passival schreef:Niet rijden in een bevroren bak. De bak is nooit helemaal egaal en je gaat toch ook niet op beton lekker even rijden? Naar buiten doe ik wel altijd een paard weet zelf het beste wat hij wel of niet kan en om ze nou een hele week binnen te houden vind ik ook wel zielig.
Nu onze bak bevroren is ga ik naar de manege om daar in de binnenbak te rijden en anders ga ik lekker een blokje om. Het is nu heerlijk rustig weer om te rijden, zorg er wel voor dat je goed ingepakt bent want warm is het niet.
Jolienn schreef:Gewoon rijden.. Denk even na, je rijdt toch ook op asfaltEn als er iets hard en glad is is het wel asfalt
ik heb gister ook in bevroren bak gesprongen op wedstrijd, niets aan de hand
Charmaine schreef:Zie mijn eerdere post in dit topic.
Ik heb gisteren in de bak gestapt met mijn paard. Ze heeft dus een behoorlijk dik been, maar een peesblessure lijkt het niet te zijn.
De bak was perfect glad gesleept, praktisch geen hobbeltjes. Heb een half uurtje gestapt aan de hand. Een paar waren aan het rijden ( zonder ijzers ), die konden redelijk goed uit de voeten. Hebben voor de zekerheid niet gegaloppeerd. Rond een uurtje of 8 begon het voor mijn merrie toch wel wat glad te worden ( rondom ijzers ) en ben ik er dus uitgegaan.
Bak was dus wel hard/opgevroren, maar met beleid wel te rijden.
Vanavond willen ze de springles toch door laten gaan, maar daar zou ik voor bedanken, als ze niet al een dik been zou hebben.
LiNdA1986 schreef:Ik ga echt niet op een bevroren ondergrond rijden, kan op blessures en vallen is extra groot.
Ik ga misschien een stukje buitenrijden maar in de buitenbak heeft ze alleen maar meer kans op blessures... en dat risico wil ik niet lopen.