in de paddock als ie bevroren is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Re: in de paddock als ie bevroren is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:44

Als onze paddock echt stijf bevroren is, dan zet ik mijn paard er niet in.
Hij heeft artrose en slechte hoeven en tis denk ik zo ie zo niet echt verstandig om te doen.
Als het een beetje vriest, dan zet ik hem er wel in ( zoals vandaag)
Maar het enige wat mijn paard dan doet is: in een hoekje keihard gaan staan hinniken Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:01

Ik gooi de paarden gewoon op het land, zit vol met kuilen. Maar de paarden houden er rekening mee: ze lopen heel voorzichtig en gaan ook niet rennen Lachen wij hebben in al die jaren nooit blessures meegemaakt daardoor.
In de bak gooien wij hem ook gewoon los, kuilen of niet. Maakt niets uit Lachen

(en wat water halen betreft: wij zijn het gewend, we hebben geen elektriciteit of een waterleiding: alles komt uit de sloot Haha!)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 18:22

polly2 schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ik heb alleen maar buiten boxen...ik kan wel janken!!

Als je thermolint langs je waterleidingen maakt, of werkt met een verwarmde circulatiepomp, bevriest er niks...en hoef je dus ook niet te huilen.
Ik heb ook buitenboxen en het bevalt mij prima (bij mijn vorige stal thermolint en nu een circulatiepomp).
Het is even een investering...maar dan heb je ook wat!

waar kan je dat halen?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 18:23

ik heb vandaag een sms gekregen van de eigenaar van de stal.
bonny had mega zitten rennen en galoperen (die is echt fris!) en lag paar x bijna onderuit. ze hebben hooi gegeven maar het hielp niet echt. mocht er vandaag voor het eerst op na 6 weken maar oei wat was ze stijf.....

ik ga haar vanaf morgen in het weiland zetten, das ook hobbelig maar dan heeft ze wat te eten en zakt ze er toch iets meer in.
rennen zal ze heus wel even maar op stal staan is ook geen optie..

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:23

Bij ons gaan de paarden gewoon naar buiten hoor. Ze gaan alleen niet in een paddock, maar in een erg groot weiland. Gaat prima, en ze kunnen als het geregend heeft ook al uitglijden hoor. Moeten ze maar op hun voeten letten Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:27

Ligt eraan wat het paard gewend is. Die van mij lopen altijd in de wei, dus ook al het vriest.
Ze zijn de laatste tijd lekker jolig, dus ze galoperen gewoon over de harde en ongelijke grond, inclusief bokken en rare sprongen. Die weten wel waar ze de pootjes neerzetten.

Ik rij ook gewoon in het bos als de grond bevroren is. Kunnen we ook eindelijk eens ongelijke bodem trainen voor als we dat een keer tegen komen op wedstrijd (stenen)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:59

wat zouden jullie in mijn geval doen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:17

Ja, ze komen gewoon buiten. Onze bak is helaas niet egaal of iets, maar het is niet anders. Ik ga dr niet binnen houden. En ze passen zich ook wel aan. Vandaag hebben ze ook even 'gek' gedaan, maar dat is toch heel anders gek doen dan normaal. Een stuk voorzichtiger Haha!

Het enige waar ik wat 'bang' voor ben met zulk weer is dat ze haar ijzertjes sneller trapt Tong uitsteken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:20

ja daar ben ik nu ook banger voor.

Ireen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:34

Bij ons is de paddock ook keihard. ik durf het niet aan om hem erin te zetten, hij maakt standaard rare sprongen, ook al krijgt hij voldoende beweging. Ook vind hij de paddock niet echt leuk. de rijbak vind ik ook te hard, al rijden sommigen er nog wel in. Ik ga dus maar gewoon aan de wandel met hem, dat gaat meestal wel goed, al kan ik niet echt de weg meer op door een slechte ervaring met wielrenners een maand geleden. Over het terrein en de eigen weg om de stal heen gaat het wel aardig. ik ga liever een week wandelen omdat alles onbruikbaar is, dan dat ik straks langer moet wandelen door een blessure.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:14

Die van mij lopen nu iedere dag lekker in de paddock (is wel vlakgemaakt voordat het begon te vriezen) en gaat heel goed. Eerste dag zijn ze ff onwennig maar nu weten ze niet beter. Eentje (jonkie) galloppeerd en bokt, maar in vertraagde opname. heel komisch om te zien Haha! Bij mij gaat het dus allemaal prima en kunnen ze iedere dag lekker naar buiten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:20

Die van mij gaan ook gewoon de paddock in. Ze staan er dagelijks en hebben echt wel door dat sprinten er even niet in zit met dit weer.
Ik kan ze kwalijk een week binnen houden.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:26

Mijn paard gaat alleen de paddock in ipv met een groepje van 3.
Alleen kijkt hij uit waar hij loopt, met een groep niet..

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:24

Hier komt er niets buiten met een bevroren ondergrond.Gelukkig beschikken wij over binnenbaan en overdekte roundpenn dus de paarden komen toch aan hun beweging.

Heb meegemaakt dat een dier afgemaakt moest worden vanwege een verschrikkelijke beenbreuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:25

Maar dat kan ook door een schuiver als het nat is Lachen

Pech kun je imo altijd hebben Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:28

aerdenhout1 schreef:
Hier nog een, die gisteren alles heeft gesleept om het vlak te krijgen. Vanmiddag alles weer gedaan en het ligt er nu mooi in.
Wel weer veel extra werk en als het zo strenger gaat vriezen krijgen we ook de waterleiding weer die moet worden afgesloten, dus dan ben ik helemaal blij. Elke dag 35 paarden van schoon water voorzien YIPHEEEE!!!

Kruiwagen vullen... Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:28

Ow ja, en ff ontopic: die van ons staan ook gewoon buiten. Als ze er elke dag uitkomen, zijn ze niet zo gek en gedragen ze zich wel... Kan in mijn ogen prima

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:34

wat voor blessures krijgen ze als ze helemaal gek gaan doen op bevroren bodem?
verstappen en struikelen snap ik, maar verder?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:36

mijn pony staat dus met een blessure,
maar doet echt wel gek vandaag in het land ging het al wel beter, ze doen toch wel gek als ze dat willen.
en ik wil ze hun beweging echt niet afnemen.
mn welsh a pony loopt heel erg voorzichtig, die heeft altijd gevoelige zooltjes.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:08

Mijn paard staat in een uitloopstal en loopt nog gewoon buiten. Voordat het echt ging vriezen heb ik de uitloop nog even gladgeharkt zodat het nu een vrij vlakke ondergrond is waar mijn paard prima overheen kan lopen.
Als je een paddock hebt waar bevroren hoefafdrukken in zitten, zou ik mijn paard er niet zomaar in zetten. De kans dat ze zich verzwikken is dan wel erg groot.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:20

Ook mijn paard staat gewoon buiten op het weiland. Dat staan ze iedere dag dus ik verwacht niet al te rare explosieve dingen. Ik moet er niet aan denken dat ze al deze dagen met vorst binnen zou moeten staan.
Onze bak is wel vlak maar ook erg hard en ik heb daarom vanavond maar een lekker buitenritje gemaakt (verkleed als kerstboom Haha! )

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:02

Net vòòr dat het hard gaat vriezen (dit hoor je op TV, radio) slepen wij de bak helemaal gelijk, glad.
De volgende dag is hij dus wat harder, bovenlaagje iets zacht (wij hebben echt een super bak) en de paarden kunnen hier lekker in (met hooi). De seniormerries bij mekaar, de jonkies bij mekaar. De jonge hengstjes gaan op de wei, die zijn heel rustig gelukkig.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:57

Nu gaat het nog allemaal prima buiten maar ik vrees voor de dag dat het gaat sneeuwen.
Dan zal ik ze binnen moeten houden met vierkant ijzers. Dus effe duimen dat er geen sneeuw komt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:02

Ik vind sneeuw dus ook zó eng!
Daar is Kawa ook aan zijn huidige blessure gekomen die nooit meer over gaat.
Ik laat ze dan wel buiten, maar dan sta ik vol stress....