Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:49

ga denk ook maar voor een 300gram hij heeft ook een dun huidje en geschoren ik wil hem graag kort hebben heb geen zin om hem twee keer te scheren Lachen buiten heeft hij wel al een 300 gram op

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:40

Mijn geschoren Fjord staat nu onder een 200grams. Als het dalijk echt overdag ook vriest hebben we nog een 370grams.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:42

jesskn schreef:
Ik had ze al een paar weken onder een 0 grams deken staan maar sinds gisteren heb ik de 200 grams opgedaan.
Ze is niet geschoren, staat overdag buiten en 's avonds op stal. de deken blijft 24 uur per dag om.
Als het nog kouder word krijgt ze een 300 grams op.

Voor mij geldt hetzelfde.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:54

die vna mij heeft nou een 220 grams op dag en nacht en heb nog een 400 grams als het inderdaad overdag onder de 10 graden komt doe ik die op,mijn pony van 21 jaar is met pensioen en die heeft een 100 grams regendeken op en staat dag en nacht buiten

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:55

mijn 15 jarige ruin staat onder een 300 grams plus een wollen deken en de jonge hengst staat onder een 200 grams

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:03

Wow! ...
Bij ons staan alle paarden nog zonder deken. Alleen de twee 'zwaksten' hebben 's nachts een zweetdeken op, sinds afgelopen week. Waar staan jullie paarden, op de noordpool??
Hou er rekening mee dat je paarden niet met ons kan vergelijken, zij houden zichzelf warm wij niet. Paarden voelen zich het prettigs rond de 10 graden! Heb je hem geschoren, dan kan er nu wel een deken op. Je hebt dan zijn eigen jasje weg gehaalt namelijk.
Als je paard 23 uur oid. op stal staat zou ik er helemaal niks opdoen. Sta er steeds meer versteld van al dat deken gebeuren bij die beesten. Nee hoor voor die van ons voorlopig nog geen deken. Sterker nog, mijn paard krijgt alleen een ongevoerde regendeken op, al is het midden in de winter!. Je moet je paard wel een beetje paard laten, kom maar op met die haren Haha! . In de winter nog lekker om je handen tussen te steken ook.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:06

nou dat is bij mijn paard niet zo handig die kweekt zoveel haar en dan na het rijden is hij niet droog te krijgen met als gevolgd dat hij weer last krijgt van zijn longen, heb een aantal keren geprobeerd maar nu weet ik beter dus krijgt ie gewoon lekker een deken op, staan ze nou buiten kunnen ze zich nog warm bewegen , wij sluiten ze op in een hok van 3 bij 3 en kunnen zich niet warm bewegen ,

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:06

Die van mij staat nu nog onder een bucas met fleece voering maar wil hem binnen kort ook gaan scheren en dan krijgt hij zijn winter bucas op en als het echt onder de -5 gaat worden dan gaat er nog een deken onder. Die van mij is al zo'n kouwkleum hahaha zielig paard..

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:21

mijn haflinger is eergister weer voor de 2e keer geschoren en staat nu onder een 340 grams en heeft haar boett deken nog op. Ik heb eerlijk gezecht geen zin om haar 3 keer te scheren maa rmoet het dan moet het maar Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:30

Heb echt met verbazing gelezen hoeveel gram dekens erop worden gegooid bij sommige paarden.

Die van mij staat nu nog dag en nacht zonder deken buiten.
Maar zondag wordt ze geschoren (omdat ze hard aan het werk moet, en met zo'n dikke vacht lukt dat niet) en dan krijgt ze 220 gram op.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

mijn paard is nu een weekje geschoren en staat nu onder een 200 grams, staat de hele dag buiten en snachts in een open stal, maar heeft het absoluut nog niet koud, ik kan niet begrijpen dat sommige mensen al zoveel grams op hun paarden hebben liggen, wat nou als het overdag gaat vriezen. als het nog kouder word gaat die van mij onder zijn 370 grams.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:38

lausan schreef:
Mijn geschoren Fjord staat nu onder een 200grams. Als het dalijk echt overdag ook vriest hebben we nog een 370grams.

Hier ook een fjord onder 200 grams.. zit alleen nog te twijfelen wat ik doe met een extra deken erbij, of een outdoor 400 grams, of een onderdeken 200 grams...

Iemand suggestie wat beter is? (paard staat hele dag buiten, s nachts op stal)

emmelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:39

ik heb niet zoon dikke deken maar wel een oude. volgensmij is hij gewoon minder warm nu,. ik wil ook niet een te warme deken op mijn pony hebben
Laatst bijgewerkt door emmelien op 22-10-07 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:40

Die van mij staat onder een 200 gr. en als het nog kouder word gaat er een 370 op. (evenkijken of die dikke ook op haar past, dies namelijk van mn andere paard)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:34

vind dat een geschoren paard nu best 300gram kan maar ja elk paard is anders Lachen

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:26

zap schreef:
Jimster schreef:
Mijn paard heeft overdag een regendeken met fleece voering op sinds vandaag Knipoog , en snachts heeft hij geen deken op. Hij bijt zijn dekens namelijk aan flarden en heeft overdag een bakje aan zijn halster zodat hij dat niet kan doen. Om nou snachts ook dat bakje aan te laten vind ik niks voor hem Ach gut , dus daarom snachts geen deken. Hij heeft een stal waar de buitendeur op een kier open staat en het is niet koud binnen. Hij heeft nu een klein vachtje!

Staat hij overdag buiten dan?

Ik vind het namelijk een rare manier om een deken om te doen Bloos . S'nachts is het namelijk veel kouder dan overdag, helemaal als het zonnetje schijnt! Ik zou dan kiezen voor s'nachts een deken en overdag niks.

Hij staat overdag buiten inderdaad. Snachts staat hij binnen en daar is het niet koud. Overdag in de harde koude wind is veel kouder dan op stal! En zoals ik hierboven aangeef heeft hij een speciaal bakje zodat hij niet aan zijn deken kan bijten, die kan ik snachts niet aanlaten!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:27

Pff...tis hier al -3 Bloos! heb nu een 250 grams deken onder haar 200 grams deken gedaan...zo staat ze er lekker warmpjes bij Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:28

Tivara wordt woensdag geschoren en dan gaat er een 300 grams op Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:10

Mijn Bucas Smartex medium ligt er op, 370 gram geloof ik.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:12

Planning voor deze winter was eigenlijk 150/200 grams op te doen.
Maar heb toch me 300 grams opgedaan, aangezien er een hele koude winter aankomt. En ja ik zit ook liever in een dikke jas buiten Knipoog

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:16

Mijn pony (heeft toch een dikke vacht gekregen) staat al een tijdje onder een 300 grams deken.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:39

mijn paard staat sinds vandaag met een staldeken van 150 gram en een waterdichte deken van 300 gram eroverheen.
in totaal staat hij nu dus onder 450 gram.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:41

Citaat:
jesskn schreef:
Ik had ze al een paar weken onder een 0 grams deken staan maar sinds gisteren heb ik de 200 grams opgedaan.
Ze is niet geschoren, staat overdag buiten en 's avonds op stal. de deken blijft 24 uur per dag om.
Als het nog kouder word krijgt ze een 300 grams op.

Voor mij geldt hetzelfde.

Voor mij ook! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:54

goh sommigen hebben al wel veel op hun paard liggen zeg!
ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind kiezen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:57

Snoevie schreef:
goh sommigen hebben al wel veel op hun paard liggen zeg!
ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind kiezen.

ik vind het ook lastig hoor, mijn eerste 'dekenjaar' om het zo maar te zeggen Lachen ze staat nu onder 200grams en s nachts op stal.. maar net als nu, vind ik het flink koud 's morgens (en zij staat al rond 7 uur buiten) dan ga ik toch weer twijfelen, want ik wil niet dat ze binnen 2 maanden alweer een flinke vacht heeft aangemaakt...