Scheerapparaat. Wie ervaring met Lister, Liscop of Aesculap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Scheerapparaat. Wie ervaring met Lister, Liscop of Aesculap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:20

td_kommer schreef:
Randy, ik repareer alleen scheermachines hoor, beterschap.

Whahaha, grapjas!
Wel toevallig trouwens…toen ik de scheermachine ging aanschaffen had ik het nog over je. Leuk om te weten dat je zo dichtbij woont en het snel geregeld zal zijn mocht hij wel een keertje wat gaan mankeren…3x raden waar ik de machine dus gekocht heb…
Haha! Dus je mag niet gaan verhuizen hoor! Knipoog

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:41

Ik heb ook een Heiniger Progress en deze bevalt me prima!
Ik heb hem een keer uitgeleend aan iemand die redelijk veel ervaring met scheren had en prompt hield hij er halverwege me op. Machine toen terug gebracht en toen bleek dat ze niet vaak genoeg olie had gegeven, uitlenen doe ik dus niet meer, want ik heb zelf nog geen enkel probleem gehad met het apparaat. Ik heb een soort kookwekkertje in de doos zitten, zo word ik eraan herinnerd om op tijd een drupje olie te geven. Werkt uitstekend.

td_Kkommer, waar zit je precies in Heiloo, en slijp je ook messen? Ik hoe in ieder geval niet ver te rijden als er wat is Haha!

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:58

Randy: ik denk MJL en verhuizen zal ik niet gauw doen. Ik zit 400 meter van m'n werk. Slapen

Ingvdh: We zitten aan de Handelsweg 28 en ja we slijpen ook messen. Machine uitlenen geeft altijd problemen lijkt wel Boos!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:39

Hey Kommer hahaha dan kom ik hem van de zomer mooi ff bij jullie brengen...wat kost dat?

MJL zei dat ik hem kon brengen en dan maken ze hem schoon en slijpen ze de messen voor 7 euro maar ben een dief van mijn eigen portemonnee als het bij jullie goedkoper is natuurlijk, plús dat het dan bij 'de kenners' gebeurt... Haha!

Hmmm zat erover te denken om mijn machine te verhuren (met natuurlijk een klein contractje en borg) maar steeds meer dingen waardoor ik het toch maar niet ga doen...

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:05

Nou ik zit in dubio: een heigner Progress kan ik voor 250 bij de ene dierenwinkel kopen of een Liscop bij de andere winkel die is afgeprijsd van 327 naar 261.. Welke heeft jullie voorkeur?

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:05

Liscop Ja Geweldige scheermachine! (tenminste, die van mij wel en die heeft al heel wat paardjes van dichtbij gezien)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:54

Beetje laat maar hier dan eindelijk de foto's.
http://www.mijnalbum.nl/Album=RYYYXSUT

Vorige week zaterdag geschoren en gelijk zondag wedstrijd gehad en had een 7 voor verzorging. O ja heb dit wel even uit de losse hand geschoren en dit was ook de eerste keer dat ik zo wie zo mijn eigen fjord geschoren heb. Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:04

Marcella schreef:
Beetje laat maar hier dan eindelijk de foto's.
http://www.mijnalbum.nl/Album=RYYYXSUT

Vorige week zaterdag geschoren en gelijk zondag wedstrijd gehad en had een 7 voor verzorging. O ja heb dit wel even uit de losse hand geschoren en dit was ook de eerste keer dat ik zo wie zo mijn eigen fjord geschoren heb. Haha!

ziet er netjes uit OK dan!
heb je nu een dekenn erop of staat ze zonder deken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:06

Hij staat onder een 200 grams regendeken van IR en heeft zo ook nog van de week op de wei gestaan.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:22

Ik zweer bij mijn heiniger progress, heb al diverse andere in de hand gehad en die zijn stuk voor stuk groter, zwaarder, meer geluid en lopen nog sneller warm, ook zit er op veel machines een ventilator die veel paarden niet fijn vinden.
Ik vind de heiniger een super machine enige nadeel is dat hij warm loopt en ik dus in 2 fases moet scheren (eerst volledig lijf half uur wachten dan benen en hoofd) Zeker als je meerdere paarden moet zeer tijdsrovend en iriterend Boos! Die van mij heeft ondertussen een 150 paarden geschoren en een aantal keer vliegles gehad Bloos geen probleem je drukt even op het reset knopje en hij doet het weer... nog voordelen eraan vind ik zeer geluidsarm en lichtgewicht (zeer belangrijk als je er 5 a 6 op een dag doet) ik ben er dus zeer tevreden over enkel dat warm lopen vind ik vervelend en ben dan ook aan het verzinnen er misschien een 2e bij te kopen...

greetz

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:55

Beste Romy,

Als je heiniger progress warm loopt dan is er wat aan de hand.
Zijn het de messen die warm lopen dan kan het zijn dat je de messen te strak aangedraait hebt en/of je gebruikt te weinig olie op de messen. Wordt het gedeelte waar je heb vasthoudt warm dan moet je de luchtfilter nakijken. Als deze schoon blijkt te zijn dan wordt het tijd op de machine eens op te sturen, waarschijnlijk is er iets niet goed.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:27

bedankt voor je reactie, het is een combinatie van, eerst wordt de machine warm en dan worden de messen natuurlijk ook warm, messen zijn niet te strak aan gedraaid, olie krijgt ie ook genoeg en de luchtfilter maak ik na elke scheerbeurt schoon. Misschien is opsturen geen verkeerd idee, maar dan ben ik hem weer een tijdje (lang wss als ik hier m'n messen op laat sturen ben ik ze al 2 weken kwijt) kwijt en dat is het probleem, ik scheer profesioneel en kan hem eigenlijk op dit moment niet missen...
Greetz

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:30

ik heb ook de progress. Maar doen jullie hem na gebruik uit elkaar halen en helemaal schoonmaken of is dat niet nodig?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:30

na gebruik haal ik de messen eraf en maak ik met het bijgeleverde kwastje alles zo goed mogelijk schoon ook de luchtfilter haal ik eraf en maak die schoon, het beste werkt met een compressor maar die heb ik hier geen staan.

Greetz

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:06

Het bijgeleverde kwastje is in verhouding alleen wel een beetje een l ull ig kwastje om eerlijk te zijn.

Ik heb nu 1x ermee geschoren en nadien de machine helemaal schoongemaakt, messen eraf, de zwenkarm naar me toegehaald (zo dan zeg, daar kwamen nog een zooi haren bij tevoorschijn) maar het kwastje is al vrij goor van alleen al de olie. Hadden ze wel wat beters op mogen verzinnen, iets met ook wat sterkere haren bijvoorbeeld want heb eerst met de schroevendraaier voorzichtig wat dotten haar ertusenuit gepeuterd en door de olie blijven er toch haartjes achter in de machine...

Of ik moet het natuurlijk compleet verkeerd hebben aangepakt en tevéél olie gebruikt hebben Haha!

Oh ja dan heb ik het over de Heiniger Progress...tijdens het scheren zelf maak ik overigens niet schoon met het bijgeleverd kwastje, maar met een zachte paardenborstel. Gaat sneller en werkt beter.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:53

Wegens jullie overweldigende reacties toch maar de Heiniger Progress besteld, hij is morgen binnen. Omdat ik donderdag concour heb gebruik ik m pas vrijdag, anders wil ze hoogst waarschijnlijk de trailer niet op om te terug te pesten Vork (daarna week geen concour, hopelijk vergeeft ze me het binnen die tijd)

cIaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:57

Ik maak mijn Heiniger idd na gebruik gewoon schoon met de compressor, het duurt al met al nog geen 10 min en hij is helemaal schoon en zit weer in elkaar Clown

Het kwastje leg ik na gebruik gewoon (net als een verfkwastje) gewoon even in een bekertje met heet water, dan gaat de olie en zo er heel makkelijk van af en je moet het kwastje alleen nog even laten drogen.

Ik heb nu 3 paarden geschoren en hij werkt (nog steeds Haha! ) gewoon super!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:32

ik heb een aesculap econom II
en sinds kort een aesculap favorite tondeuze.

bevallen beide erg goed Ja

td_kommer: had messen van m'n tondeuze besteld bij de boerenbond. maar vond het uiteindelijk erg lang duren voordat kommer die op had gestuurd. erg frustrerend als je je tondeuze niet uit kunt proberen en het dan ook net die weken erg druk hebt met scheren. (niet dat jij daar iets aan kunt doen, maar moest ik even kwijt Knipoog )

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:06

loulou schreef:
ik heb een aesculap econom II
en sinds kort een aesculap favorite tondeuze.

bevallen beide erg goed Ja

td_kommer: had messen van m'n tondeuze besteld bij de boerenbond. maar vond het uiteindelijk erg lang duren voordat kommer die op had gestuurd. erg frustrerend als je je tondeuze niet uit kunt proberen en het dan ook net die weken erg druk hebt met scheren. (niet dat jij daar iets aan kunt doen, maar moest ik even kwijt Knipoog )

Beste Loulou,

Boerenbond besteld soms maar 1 keer per week soms 1 keer per 2 weken. Kommer kan hier weinig aan veranderen, de messen zijn namelijk gewoon op voorraad.

dick

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:32

ik had hier heel de omgeving afgereden, maar niemand had die messen op voorraad.

uiteindelijk bij de boerenbond besteld, want daar waren ze het goedkoopst. maar ze konden niet meer bij de levering. (weet niet of dit aan kommer ligt of aan iemand anders maar dat maakt niet uit)
toen konden ze dus bij de bestelling van de week daarna, balen maar is niet anders.
toen was de bestelling er, zaten mijn messen er niet bij.
na een telefoontje bleek dat kommer ze vergeten was en ze zouden ze diezelfde dag nog op de post doen, dan had ik ze zaterdag.
zaterdag geen messen. maandag geen messen. weer een telefoontje, ja ze waren opgestuurd. uiteindelijk had ik ze geloof ik woensdag.

naja maakt ook niet meer uit. ik heb ze nu en ben er blij mee.
maar was gewoon balen aangezien ik die week 4 paarden had en dus met een nieuwe tondeuze zat die werkloos in de kast lag....

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:55

De progress werkt lekker! heb alleen de benen nog maar gedaan en t is niet echt netjes (allemaal happen) moet nog ff wennen.. Maar vrijdag gaan we voor t hele lichaam!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:05

Na hoeveel scheerbeurten hebben jullie de messen laten slijpen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:31

+/- 10 scheerbeurten.

ligt eraan hoe schoon de paarden zijn enz.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:45

ik heb nu 5 paarden en 3 kalfjes geschoren en heb mn messen ook nog niet laten slijpen... doen het nog steeds perfect!! hoe vaker ik trouwens scheer met mijn machine hoe blijer ik ermee ben Haha! vind het echt een ideaal ding (aesculaap econom II)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:01

Ook ik ben erg tevreden over de Heiniger Progress. Kwalitief een mooie machine voor een goede prijs.

Zelf vindt ik het prettiger werken als de paarden schoon zijn. Als je vroeg in het seizoen bent was ik de paarden en de volgende dag ga ik scheren. Vooral de benen kan het zand echt tussen de haren gaan zitten. Zo gaan de messen ook langer mee.