Wat vragen jullie voor scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ivar

Re: Wat vragen jullie voor scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:52

hihi, ik zou het tanden doen en scheren lekker combineren. Ze moet toch suf voor haar tanden en dan kun je hoofd en benen er meteen bij doen. Scheelt ook nog eens een extra rekening.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:19

Ik vraag voor een paard 45 en voor een pony 35. Dat is helemaal kaal, de rest in overleg. Ik reken geen kilometers maar doe dan ook geen paarden waarvoor ik lang onderweg ben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:45

40 euro voor een pony/ paard helemaal kaal
35 euro voor een kleine pony helemaal kaal

de rest in overleg. buiten een straal van 15 km komt er reiskosten vergoeding bij.

mijn ervaring is dat je bijna alle paarden met praam kunt scheren. de paarden waarbij een praam niet hielp, daar hielp ook geen verdovingspasta bij.
je hebt van die paarden die komen daar gewoon dwars doorheen. staan heerlijk te slapen, je zet het apparaat aan en ze staan weer te stuiteren.
spuiten helpt idd wel, maar dat mag de eigenaar lekker zelf doen of laten doen. daar heb ik geen verstand van en daar waag ik me dan ook niet aan.

mijn eigen paard is zo'n rotzaak. staan keurig stil, totdat ik bij z'n hals kom... dan kun je er niks meer mee.
heb hem met heel veel moeite tot de bakstukken geschoren. maar t is maar goed dat er bakstukken overheen zitten, want echt netjes is ie niet. zit er echt aan te denken om hem volgend jaar gewoon plat te laten spuiten. maar toch erg frustrerend dat t niet op een normale manier kan, vooral bij m'n eigen paard.

hou er trouwens niet echt van om met verdoofde paarden te werken. als ze daar uit beginnen te komen worden ze erg onvoorspelbaar is mijn ervaring. heb daar een keer voor naar het ziekenhuis gekunnen voor 7 hechtingen in mijn hoofd....

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:49

Ja daarom ook als je verdoofd hebt eerst de moeilijke plekken en daarna de plaatsen die ze oké vinden. Verder laat ik gewoon benen en hoofd erin als het van die rotzakken zijn hoor. Ga mijn leven niet wagen omdat er zonodig de benen en hoofd uit moeten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:42

als ze verdoofd zijn doe ik ook eerst de benen en het hoofd. heb je dat vast gehad Knipoog

maar mijn paard kan ik prima scheren zonder verdoving, tot ik bij de hals kom dat flipt hij.
een praam helpt niet en verdovingspasta ook niet. daarom denk ik eraan hem volgende keer toch maar plat te laten spuiten.
weet iemand wat dat kost eigenlijk?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:45

denk dat je dan op een 50 euro uitkomt... incl voorrijkosten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:13

loulou schreef:
als ze verdoofd zijn doe ik ook eerst de benen en het hoofd. heb je dat vast gehad Knipoog

maar mijn paard kan ik prima scheren zonder verdoving, tot ik bij de hals kom dat flipt hij.
een praam helpt niet en verdovingspasta ook niet. daarom denk ik eraan hem volgende keer toch maar plat te laten spuiten.
weet iemand wat dat kost eigenlijk?

Nee bij sommige paarden werkt dat echt niet.
Ze staan heerlijk te dromen en ineens worden ze wakker en baf je hebt bijna een achterhoef tegen je voorhoofd aan!

Dat is bij de mijne wel zo, praam op, spuit erin, maar toch is ze altijd wakker genoeg om te slaan als je der benen doet.