Regendekens, Welke is het beste??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Regendekens, Welke is het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:33

runningkawa schreef:
Maar de bucas is wel smal op de borst, of niet?

ik heb een paard met een vrij brede boeg en ietwat laag ingezette hals. Bucas past hem helemaal niet, de voorkant ging snijden in de huid en na een week was hij daar helemaal kapot, ik heb de deken dus gelijk weer verkocht.

nu heb ik een Rhino regendek en die zit perfect.

Bij de IR en Harry Horse en al die andere "goedkopere" merken krult de voorkant altijd naar binnen toe op een of andere manier, hier heb ik bij de rhino ook helemaal geen last van.
Dus eind van de zomer heb ik in ierland ook maar twee winterdekens besteld zodat hij er knap bijloopt deze winter.
Overigens de WB Orican zit ook erg netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:03

Bedankt ingvdh
Zo is Kawa dus ook gebouwd.
Ondanks de goede verhalen over die dekens weet ik nu zeker die toch niet te kopen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:09

Ik heb deze laatst gekocht:

Afbeelding

Super deken, alleen wel prijzig. Voordelen vind ik de halve hals, de pasvorm en er zitten geen bilkoorden aan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:44

Girlgamer schreef:

Super deken, alleen wel prijzig. Voordelen vind ik de halve hals, de pasvorm en er zitten geen bilkoorden aan.

als je hem bij www.theequestrianstore.com koopt niet Pling daar heb ik hem vandaan,

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:47

heb een merkloze heeft mn pony al een jaar of 6 op elke winter. begint nu echt te verslijten begint door te lekker en stof bij de borst is bijna weg(de binnenstof) heb voor mn fries een deken van hh ligt best goed alleen zn hals sluit hij niet mooi aan(heeft een mega hengstennek) verder vrij goed waterdicht ook na een hele dag regen

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:28

Er zijn nu ook bucas dekens met extra brede nek. Bijvoorbeeld voor friezen.

Ik ben ook erg tevreden over de bucas regendeken. ik heb de smartec rain.

Als winterdeken heb ik de Rambo Rhino, zoals hierboven afgebeed staat met halve nek. Die bevalt ook prima!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:44

Girlgamer schreef:

Afbeelding

HEERLIJKE DEKEN!!!!!!!!!!!!!!!!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:33

Ik zweer bij de Rhino/Rambo dekens. Zijn de enige die een goede pasvorm hebben voor mijn fjord.
Edit: En ze blijven perfect waterdicht na jaren.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:44

Ik heb vorig jaar op www.allesvoorpaarden.nl een wachterdichte deken gekocht voor iets van 50 euro en nu is die nog steeds perfect waterdicht Knipoog

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:22

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35574 is de Bucas met een extra brede nek! Bij ons op stal zijn ze lyrisch over de bucasdekens (echt veel verschillende mensen) heb nu eindelijk al mijn geld bij elkaar geschraapt en er een voor mijn meisje besteld.. (niet die met een brede nek, de normale ) wou ik al heel lang , want ik had een harry s horse maar die is al meerdere keren gerepareerd.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:46

Doe mij maar Weatherbeeta. Heb de LanndaLite, super deken. Heb em nu voor het 3e seizoen op, nog steeds waterdicht en helemaal goed.
Mn winterdekens heb ik trouwens allemaal van Weatherbeeta, een erg fijn merk met goede kwaliteit.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:56

nou wil iedereen hier een regendeken die wijd valt, maar ik moet er juist eentje die heel hoog en smal valt bij de borst!
ik wordt er gek vandat ik die haast niet kan vinden.
ik vond die geruite van rhino? ook erg mooi, maar zo te horen vallen deze wat wijder. Dus ik zoek een ongevoerde voor een heeel smal pony'tje

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:58

Mijn paard is ook vrij smal van voren met een hoge schoft, dus voor hem moet ik ook altijd hoog sluitende dekens hebben die aan de voorkant smal vallen. De WeatherBeeta Landa Lite zit hem als gegoten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:09

Ik heb 4 keer een landa light gehad en alle keren kwamen ze er nat onder vandaan. Ik heb wel een hele dikke winterdeken, paard heeft hem nog niet gesloopt, maar ben niet helemaal tevreden over de pasvorm.
Wel super warm en super waterdicht.

Tot op heden nog geen dek gevonden die geen kale plekken geeft in de winter. In de zomer heb ik nergens last van.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

Ukster schreef:
nou wil iedereen hier een regendeken die wijd valt, maar ik moet er juist eentje die heel hoog en smal valt bij de borst!
ik wordt er gek vandat ik die haast niet kan vinden.
ik vond die geruite van rhino? ook erg mooi, maar zo te horen vallen deze wat wijder. Dus ik zoek een ongevoerde voor een heeel smal pony'tje

De dekens van Harry's Horse zijn niet wijd bij de hals, mijn paard heeft een vrij smalle borst en niet te dikke hals en deze sluit heel mooi aan. De dekens van Weather Beeta vielen juist veel te ruim.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:59

Ik werk nu met regendekens omdat mijn paard ziek is. Ik heb een zonder vulling van ooteman huismerk. Deze is niet waterdicht meer, terwijl ik deze deken niet zo veel heb gebruikt. (in januari gekocht en af en toe op nar het rijden alleen even)
Ik heb een pagony van iemand overgenomen, deze 2 keer gewassen en ingespoten met bucas spray. Deze is perfect waterdicht! (natuurlijk lekt er wel wat naar binnen)

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:57

Ik heb bucas dekens, dit zijn heerlijke dekens. Ze zweten er niet onder, en ze zijn gegarandeerd waterdicht. Voor mij, of nou ja mijn paard, geen andere dan bucas.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:02

IK loop ook altijd te zoeken naar een goed passende deken. Had ik eindelijk een model gevonden, de Rambo XL, blijkt ie na de dracht veel te groot te zijn voor mijn paard. Verdrietig
Baal als een stekker want de pasvorm is verder super van voren.

Dus m.a.w. te koop aangeboden een gloednieuwe, ongevoerde regendeken maat 205 van Rambo.
Zie mijn onderschrift.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:13

ik heb nu een harry's horse, maar wel een model dat nog hoger valt als de andere modellen. want zelfs die zouden nog te wijd zijn, die ik nu heb is zwart met een geel randje.. deze gaat nog net bij de borst,.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:20

De Bucas wint het bij mij ook op alle fronten. Hij is waterdicht, sloopvrij, sluitend door de rond genaaide borst waardoor hij bij veel paarden past (breed/smal). De mijne krijgt geen andere meer op.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:13

Ik had geisteren de Rhino Wug turnout Medium gekocht, iedereen is er zo tevreden over en hij lijkt mij erg fijn omdat er geen regen in kan regenen. Nu past hij echt voor geen meter. Aan de voorkant te smal en aan de bovenkant veel te lang. Echt erg jammer, ga nu weer op zoek naar een andere die wel beter past. HH past hem altijd goed, maar weet niet hoe lang die waterdicht blijven? Ik zag dat HH er namelijk ook een heeft met een halve hals. De HH Thor Highliner.

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:44

ik wil ook een regendeken kopen maar weet niet welke nog tips liefste 0 grams??

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:41

Hoi ik heb de Rambo Amigo gekocht, superdeken, pst prefect, heb paard met vrij smalle boeg.