Grote dekens, kleine dekens, stop ze in de wasmachine!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: Grote dekens, kleine dekens, stop ze in de wasmachine!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:54

dunne dekens was ik zelf en de rest (het dikkere spul) gaat naar Mara Munten in Meterik (bij mij dicht in de buurt Lachen ). Superschoon terug.

Het waterdichte zit hem trouwens in de stof en constructie van de deken. Een beschermlaagje zal je dus niet helpen. Mijn ongevoerde regendekens gaat gewoon met normaal wasmiddel in de machine en komen er gewoon nog altijd waterdicht weer uit! (Global). Omdat het gewoon goede stof is.
De middeltjes om het waterdichte te maken kosten alleen weer extra centen en verder hebben ze geen toegevoegde waarde. Mits je een goede deken hebt uiteraard. Anders zijn deze middeltjes misschien handig om het een en ander op te lappen.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:59

hoi ik koop elk jaar nieuwen ik vind persoonlijk dat ze dan al wel zo gedragen zijn dat ik graag weer nieuwen wil.
ik verkoop de ouden dan weer voor kleine prijsjes en ik heb zoiets 15 euro voor de wasserette ik spaar dat allemaal op en koop een paar nieuwen in de opruiming!hoeft er maar iets bij ze zijn helemaal nieuw en weer super waterdicht en fris!
dat is mijn trucje! Knipoog Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 00:33

Normaal deed ik ook elk jaar mijn oude dekens verkopen en nieuwe kopen, maar ik heb een Haf en een rijpaard met dezelfde maat. Haf is netjes, paard is een 'Joop de Sloper'. Dus meestal gaan ze over van de 1 op de ander. Ook dit werd vorig jaar te gek (teveel nieuwe gesneuvelde dekens) en ben ik vorige week begonnen met wassen.

2 waterdichte ongevoerde en een staldeken. Ik heb ze in betonbakken met heet water en Biotex gezet. De volgende dag over het hek gehangen en met flinke druk koud afgespoten. Vervolgens heb ik ze nog twee nachten in helder koud water laten staan en daarna weer afgespoten. Nu hangen ze te drogen in het verwarmingshok. Hoef ze nu alleen nog in te spuiten met tentenspray en ze kunnen er weer een winter tegenaan!