kaatje77 schreef:Als ik die prijzen zo zie vind ik dat de boeren en handelaren er erg van profiteren.
Er is genoeg te verkrijgen, er wordt ook veel vanuit oost-duitsland per combi naar NL vervoerd.
Tegen vrachtkosten, het stro kun je daar zo ophalen.
We hebben hier een fouragehandel, en m'n vader doet echt gigantisch zijn best om zijn vaste klanten stro te kunnen verkopen.
Nieuwe klanten begint hij gewoon niet aan, omdat hij echt niet aan meer stro kan komen.
Inkoop is stro ook heel duur, dus zal hij het ook niet goedkoop kunnen verkopen.
En ja, hij haalt ook uit het buitenland.
Ik moet nu wel zeggen dat we het normaal eind juni al afrijden en dat dit nu pas begin augustus is gebeurd. Maar ik ben wel zeker van goede kwaliteit hooi. En ik vrees dat er waarschijnlijk nog wel genoeg hooi en stro zal zijn, maar de kwaliteit, dat is een andere vraag. Die zal volgens mij enorm tegenvallen. En stro kunnen we kopen van de boer hier rechtover, die had nog 2 grote pakken van vorig jaar en de rest zijn kleintjes van dit jaar maar daarvan weet ik dat ze niet in de regen hebben gelegen dus ook goeie kwaliteit.

Ben ik ff blij dat we het zelf verbouwen! Bij ons komen fourage handelaren het zelf persen en van het land halen! Maar ik heb voor eigen gebruik genoeg gelukkig! Als ik zo de prijzen hier zie, dan schrik ik er wel van hoor! Echt niet normaal meer. En dan te bedenken dat het eigenlijk afval is van de tarwe.