Ervaringen met Endure vliegenspray?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Ervaringen met Endure vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:51

Heb ook maar eens een fles besteld. Hie werkt de Atex nog wel iets, zodra de paarden eenmaal gaan zweten is het eigenlijk voorbij. Bij ons in de bossen is het eigenlijk niet meer te doen om nog lekker ontspannen te rijden. Op de ene plek is het erger dan op de andere!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:58

Vandaag mijn paard ingespoten met endure. Vanmiddag in het bos gereden. Welgeteld 1 daas gehad, was erg winderig weer met dreiging van regen. Dat scheelt enorm.
Morgen maar eens het andere plekje opzoeken waar ze gewoon in grote zwermen op je af komen. Als ze daar weg blijven is de test voor mij geslaagd!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:15

Zondag voor het rijden mijn paard voor de 2e achtereenvolgende dag ingespoten. Goed laten drogen en toen gaan rijden. Helaas kwamen de dazen met grote aantallen aangevlogen en ze gingen ook niet meer weg... Het andere paard wat bij ons was had Atex opgespoten gekregen en daar was geen daas te bekennen. Toch zonder deken op de wei in en helaas 's avond onder de bulten naar binnen gehaald.
Mijn paard staat gewoon nu weer buiten met vliegendeken en als we gaan rijden gaat de Atex weer op.
Voor ons dus geen goed middel jammer genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:16

Helaas heb ik dezelfde ervaring...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:05

runningkawa schreef:
Helaas heb ik dezelfde ervaring...

Volgens mij hebben die rotbeesten bij jou en mij zuurstofmaskers op ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:06

haha, dat zal het vast zijn Haha!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:28

Ik gebruik Tri-Tec, een iets goedkopere variant van Endure maar met dezelfde werkzame stoffen. Mijn ervaring tot nu toe is positief: zondagavond voor het eerst de paarden ingespoten met het spul en tot nu toe geheel dazen- en vliegenvrij.
Een grappig detail: als ik me in de buurt van de paarden begeef, dan komen er dazen op MIJ af.

Drie dagen insectenvrij vind ik een goed resultaat, temeer daar het hier zo vol zit met dazen dat ik gedwongen was de paarden overdag op stal te houden - alle andere spullen die ik tot nu toe gebruikte werken soms maar een uurtje en in het beste geval drie à vier uur (mits het paard in rust is op de wei).
Ik blijf dus aan de Tri-tec !!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:30

Ik heb even gekeken voor de prijs van Tri-Tec, deze kost duurder dan wat ik voor de Endure heb betaald. (39.95 voor de Endure).
Zit er zoveel verschil in de Tri-Tec ten op zichte van de Endure aangezien ze beide van Farnan zijn??

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:00

meggiemeg schreef:
Ik heb even gekeken voor de prijs van Tri-Tec, deze kost duurder dan wat ik voor de Endure heb betaald. (39.95 voor de Endure).
Zit er zoveel verschil in de Tri-Tec ten op zichte van de Endure aangezien ze beide van Farnan zijn??

Oh? Waar koop jij die goedkope Endure dan? Bij Jordens Hippo kost Endure 53 euro en Tri-Tec 49 euro..??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:14

Ik heb de Endure besteld bij: http://www.pegasus-ruitersport.nl/

Het duurde wel even voordat ik m binnen had nadat ze de betaling hadden ontvangen maar de rest was goed voor elkaar!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:12

Mijn bestelling uit de USA is binnen! Heb twee jerrycans Endure besteld....vergeleken met hier kost t daar echt geen drol! Was voor twee 3.8 liter Endure, een sixpack stronghold voor mijn kat en tien rollen flex-trap nog geen 190 euro kwijt incl verzend en douane kosten......dus ik kan er weer effe tegenaan met mijn paarden. Het duurde slechts drie weken. Ik rij regelmatig in het park en heb bijna geen last van vliegend gespuis.....en in het land staan ze ook veel rustiger.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:07

voor vliegen en muggen werkt het bij mij wel heel goed. Mijn merrie stond zonder vliegendeken en er zat geen vlieg op haar en wel op de ander paarden. alleen op haar gezicht, maar daar had ik haar ook niet ingesmeerd/gespoten.

tegen de dazen werkt het minder want ondanks endure had ik daar nog wel last van en ze heeft nu ook weer haar vliegendeken op omdat het weer echt dazenweer is. (heb er weer een cm dik laagje bij in mijn dazenval sinds gister)
Dan werkt Atex Daasspray beter, al gaat de werking snel achteruit als je rijdt en de paarden warm worden en gaan zweten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:30

Maar zijn jullie niet bang dat de Douane het in beslag neemt als je het zelf uit Amerika haalt?

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:21

Djilan schreef:
Maar zijn jullie niet bang dat de Douane het in beslag neemt als je het zelf uit Amerika haalt?

Die kans zit er idd in. Als het goed gaat dan heb je het goedkoper in Nederland. Gaat de douane je zending controleren dan ben je alles kwijt.
Soms gaat het wel goed, dus als je dat risico wil lopen......

Farnam gaat via USA naar Frankrijk, hier is de import van Endure wel toegestaan. Vandaaruit komt het in heel Europa omdat de EU allemaal dezelfde regels hanteert. Puur qua stoffen die gebruikt worden mag het dus Nederland niet in omdat er geen NL goedkeuring voor is. Door het van Frankrijk onder de Europeese richtlijnen te vervoeren is het wel toegestaan. Er ontstaat dus een ' grijs gebied' rond de invoer van Endure. Je bent ook niet in 'overtreding' als je het in je bezit hebt en ook dit is zo'n grijs gebied.

Op schiphol wordt er heel anders tegen invoer van pakketten aangekeken, hier is de regel gewoon zwart-wit. Endure bevat stoffen die in deze samenstelling niet goedgekeurd zijn door de RVV en daarom wordt de lading in beslaggenomen als ze deze tegen komen op een routine controlle.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 22:03

Mijn pakket is door de douane opengemaakt en is gewoon door gezonden naar mij hoor!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:56

Dan heb je dus veel geluk gehad.
Want je bent dan niet alleen de Endure kwijt maar ook de rest van je pakket.