Zwart paard dat bruin wordt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Zwart paard dat bruin wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:42

Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Zou het een absurde regeling vinden als daarnaar gekeken wordt eerlijk gezegd.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:50

ja, dat zou ik ook vinden
alhoewel ik mij op het moment niet met mijn fries durf te vertonen op een keuring Tong uitsteken
hij is momenteel zo bruin, zo bruin is hij nog nooit geweest
zelfs waar zijn hoofdstel zit, is het helemaal bruin
hij heeft dus, laat maar zeggen, dag en nacht zijn hoofdstel en zadel om Nagelbijten / Gniffelen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:57

kun je weinig aan doen, het ene paard wordt sneller bruin dan het andere paard. onze friezen staan 24/7 in het land en zijn nog pikzwart alleen de puntjes van de manen zijn wat bruin

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:47

Hmm mijn fries blijft (godzijdank) gewoon zwart in de zomer, ze staat gewoon dag en nacht buiten.

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:13

een deken of overdag op stal

N_geesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:31

Hay, ik heb ook een fries, hij heeft exceem dus altijd een deken op dus die is wel zwart maar ik zou haar GEEN deken op doen om haar zwart te houden, bij de keuring houd de jury er rekening mee dat friezen verkleuren in de zomer, dus een bruine fries is geen probleem op de keuring

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:58

Ik heb een zwarte shetlander en spoel haar altijd even af als ze tijdens het rijden gezweet heeft. Helemaal 100% zwart blijft ze niet (staat 24/7 buiten), maar ze blijft veel zwarter dan waneer ik haar bezweet in het zonnetje zet.
Dit doe ik alleen met de zwarte keurings pony's.

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:50

Ik denk niet dat er echt iets tegen te doen is.
Je zou nog van die 'Black Horses' shampoo kunnen proberen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:55

Volgens mij wordt er geen rekening meegehouden op de keuring, een Fries behoort GITZWART te zijn. Zijn ze dat niet, dan verkleuren ze. Zo heb ik het vernomen...

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:54

zou ik wel raar vinden, want ik denk dat er maar weinig friezen echt zwart blijven s'zomers
of we hebben allemaal nepfriezen ROFL ROFL

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:40

Ik heb gehoord van verschillende mensen op de manege dat 'Black as knight' helpt ...
Het is een voedingsupplement in poedervorm en je doet een eetlepel per dag door het krachtvoer.
Weet niet of het helpt want gebruik het zelf niet maar die dat het gebruikt heeft een zwart paard en het is echt gitzwart !

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:45

'S nachts buiten zetten en niet in de zon.

Sommige fokkers geven ook het paard geen water, gewoon soms een klein beetje, maar dat vind ik écht alles behalve goed! Vind ik zielig, een paard hoort toch gewoon te mogen drinken wanneer hij dorst heeft!?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:46

Nou, die van mij behoort ook zwart te zijn maar word steeds bruiner, en dat terwijl er momenteel geen zon te vinden is!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:05

Niisj schreef:
Ik heb gehoord van verschillende mensen op de manege dat 'Black as knight' helpt ...
Het is een voedingsupplement in poedervorm en je doet een eetlepel per dag door het krachtvoer.
Weet niet of het helpt want gebruik het zelf niet maar die dat het gebruikt heeft een zwart paard en het is echt gitzwart !

ik heb juist gehoord dat dat voor geen meter werkt
vind het ook een beetje te duur om even uit te proberen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:11

Mijn zwarte (geen fries) staat nu ook onder een exceemdeken en blijft redelijk op kleur. (De deken iets te laat gekocht.) Maar belangrijkste voor haar is niet de kleur maar de vliegen en de warmte. Het is een lichte deken die dus gelijk als cooler werkt. En ze staat ook met een aantal paarden in de wei, deken leeft nog steeds Haha!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:08

mijn kwpner is ook zwart, en is alleen bruin waar het zadel ligt, maar hij gaat niet bezweet naar buiten...

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:15

ik heb friese paarden...
de paarden die naar de keuring gaan worden afgespoten als ze bezweet zijn, maar blijven wel 24/7 buiten.. het verschilt ook per paard of ze verkleuren of niet.. (bij mij dan)
de ene fries is bruiner dan de andere..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 00:36

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, ik heb ook een zwart paard... Die suplementen werken niet... Ik heb wel een UV deken die helpt, maar zoals je al schrijft is die zo overleden.....
Waar ik aan moest denken,
voor de koeien keuringen wordt een soort spray gebruikt om ze mooi zwart te maken... Ik zal morgen ook eens aan mijn vriend vragen hoe het heet....
Dan zou ik als ik jou was wat op inet snuffelen naar een boer in de buurt die keuringen doet met zn koeien.
Voor een keer voor de keuring moet het kunnen toch?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:43

Op de keuring wordt de uitslag niet anders omdat je paard bruiner is, maar het is natuurlijk wel mooier om met een gitzwart paard voor de dag te komen.
Gooi je geld niet weg aan Black as Knight, het helpt echt helemaal niets!
Ook de paardenshampoo's die in de winkel te koop zijn helpen niet om een bruine zwart te maken, dit is meer om een zwarte nog wat mooier te laten glanzen.
Ik zou een bruin paard ABSOLUUT NIET scheren vlak voor de keuring, de kans is juist groot dat hij niet zwart, maar grijs/beige van ondervacht is en je dus met een vaal grijs beige paard naar de keuring moet. Dan liever een glimmende bruine!
Misschien kun je eens een mailtje sturen naar de mensen van http://www.tietse.nl , zij hebben verschillende produkten voor Friese paarden, misschien hebben ze ook hier iets voor.

Verder ben ik héél benieuwd naar die spuitbus van Saffier, wil je eens vragen hoe het heet en waar het te koop is Saffier?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:13

Hoe het heet kan ik wel vragen... Misschien dat vriendlief ook nog weet waar het in NL te koop is... Wij wonen namelijk in Frankrijk........

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:17

ik ken iemand en die ging altijd voor een keuring 1 been van haar paard verven, deze was namelijk wit en als 1 been wit was kregen ze min punten, dit deden ze met gewone haarverf!! miss toch maar eens proberen Tong uitsteken

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:12

volgens mij mag dat niet
als ze daar achter komen...........

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:34

was het een fries dan? Dan kreeg ie geen minpunten maar geen opname. Knipoog En het is verboden, hoewel iedereen de witte vlekjes op zijn fries wegverft. Maar een heel wit been?!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:11

Zweet afspuiten kan al een heel stuk helpen maar volgens mij werkt een UV-werende deken gewoon het beste.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:19

Bij ons op stal staan er friezen dag en nacht buiten en die zijn nog altijd zwart. Ze zeggen op stal dat de friezen bruin worden van wortels te eten. ( teveel wortels)