Met 25 graden op stal??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Met 25 graden op stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:35

Die van ons willen echt niet de stal in terwijl het ietsjes koeler is dan buiten, die gaan liever lekker onder een boom in koel zand liggen dan naar binnen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:46

Ik heb mijn Paard ook liever in de wei dan in de stal met 25 graden. Mijn Paard zweet ook als een otter in de stal.

hooligirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:53

die van mij staat normaal dag en nacht zomers in het land... Maar als het warmer word als 30 graden dan zetten we em binnen..
Het is een fries die dan drijfnat bij het hek zit te zeuren of ie er uit mag

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:40

Toevallig is mijn paard met het verkochte paard van de TS mee verhuisd naar de andere stal en ik denk dat de TS zich geen zorgen hoeft te maken. Mijn paard en haar ex-paard staan in dezelfde wei. De paarden gaan bij ons 's morgens vroeg naar buiten en worden 's avonds weer binnen gehaald.
Overdag worden ze inderdaad opgevroten door de dazen, echt geen pretje, maar daar hebben we inmiddels wel een heel goed spul voor gevonden.
Het door de TS verkochte paard heeft het op deze nieuwe stal erg naar z'n zin en speelt overdag naar harte lust met nieuwe vriendjes.

Zonder dat ik verder teveel wil uitwijden over de vorige stal, is er daar ook behoorlijk wat op aan te merken. B.v. veel stenen in de wei, met daardoor de nodige hoefproblemen bij diverse paarden.
De paarden staan bij ons dan misschien niet 24/7 buiten, maar staan voor de rest erg goed. Inderdaad in een super schone stal met een dikke laag stro en een lekkere koele automatische drinkbak.
Verkocht is verkocht en dus is het uit je handen. Kan me voorstellen dat een verkocht paard altijd een speciaal plekje in je hart houdt, maar je hoeft je geen zorgen te maken, hij heeft het reuze naar z'n zin.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:30

Arrabel schreef:
Mijn vroegere paard stond op een heerlijke stal, in de zomer staan ze dag en nacht buiten in een grote kudde en hij hield ontzettend van spelen met de andere paarden.
Dit paard heb ik verkocht aan de gene die hem toen verzorgde met de gedachte dat hij gewoon op onze fijne stal kon blijven.
Maar na een paar maanden dit paard in haar bezit te hebben verhuist ze naar een andere stal, de paarden mogen daar niet dag en nacht buiten, en moeten soms met 25 graden op stal staan.
Het is een soort broeikas daar en het zweet loopt van de paarden af als ze in de warme stallen staan.
Ik vind het een afschuwlijk gezicht, al die paarden binnen met dat warme weer, dik in het stro.
Hij hield altijd zo van buiten zijn, spelen met de andere paardjes, en nu moet hij in een stik hete stal staan.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik sta daar al 6 jaar, en wat Monnik zegt klopt. 's Ochtends om 9 uur gaan de paarden naar buiten en worden 's avonds pas weer naar binnen gehaald, als het erg warm is zelfs laat. Binnenkort kunnen ze zelfs dag en nacht lekker buiten blijven, dus ik ben erg benieuwd waar jij het vandaan haalt dat dat níet kan?

Kortom; het dier speelt heerlijk met de andere paarden in een gigantische weide, de hele dag door en binnenkort zelfs 24/7, als de eigenaresse daarvoor zou kiezen. In bovenstaand verhaal doe je net alsof de paarden helemaal niet buiten komen, en dat vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Ik vraag me dan ook af wat je precies wilt bereiken met dit topic.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:44

Sizzle schreef:
wat wil je hiermee bereiken? Dat we met zijn allen zeggen dat het zielig is of zo? Daar heeft het paard ook niets aan hoor. Hij is niet meer van jou dus ik ben bang dat het ook niet op prijs wordt gesteld door de eigenaar dat jij hier een beetje over haar zit te zeuren.

Hier ben ik toch echt mee eens. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door, verdrietiger om je keuze om hem aan juist 'die mensen' te verkopen.

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 06:27

Ik ben blij voor dat meisje die je paard heeft overgekocht hij en zij heeft het heel erg naar de zin op de nieuwe stal , leuke mensen goeie bak en de paarden komen lekker buiten , hij speelt lekker met zijn nieuwe vriendjes dat meisje heeft een goeie keuze gemaakt ,ik vind jou wel behoorlijk raar met jou rare berichten dat ze niet naar buiten komen en dat ze met 25 graden binnen staan , waar jij het lef voor hebt om dit te schrijven over haar!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 06:40

Onze paarden staan ook gewoon binnen op het heetst van de dag met zulk weer. Maar bij ons zijn de stallen nu eenmaal heel koel.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 07:59

Ik heb ze vanaf eind april 24/7 op de wei staan en dit blijven ze tot begin oktober. Ik heb het weiland verdeeld in stukken en soms moeten ze weleens op een stuk staan zonder schaduw, maar doordat ze 24/7 buiten staan wennen ze aan het weer, bovendien staan ze vaak midden op de dag pal in de zon als ze op een stuk staan waar wel een boom staat, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet erg. Ze zuipen alleen wel heel veel, dus vind het het allerbelangrijkste dat ze voldoende vers water hebben. En de meeste paarden bij mij worden beschermd tegen de vliegen, dmv bijvoorbeeld een vliegendeken. En je hebt als ze 24/7 buiten staan ook die heerlijke verfrissende buien!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:30

Ze kunnen hier kiezen of buiten in de wei of paddock of in of achter de 2 loopstallen in de schaduw. Mijn knollie is een echt buitenpaard maar ook hij gaat als het heel erg warm is in de loopstal staan slapen in de koele schaduw.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:34

hallo allemaal, het bovenstaande bericht slaat op mij. Ik ben namelijk degene die het paard heeft overgekocht. Ik kan hierbij mededelen dat hij wel met 25 graden naar buiten gaat. Zelfs 's-nachts mag hij buiten blijven, dit kun je zelf bepalen. Ik weet dus niet waar zij het over heeft. Maar Porto heeft het heel erg naar zijn zin op stal. Voor meer foto's van porto en zijn nieuwe stal kun je op mijn profiel kijken.

Porto2000