Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:10

Voor mijn tinker van 1.55 heb ik een fijnmazige vliegendeken van 205, en nog is hij aan de borst te krap. Ik ben begonnen met een 1.95, toen geruild en weer 20 km gereden voor een grotere. Het is wel een mooie stevige deken, met buikflap en 3 buiksingels, bilkoorden, 2 voorgespen en staartflap.
Maar te smal van voren helaas.

Ik heb uit nood vandaag mijn paard uit haar wei aan het bos gehaald (vanwege de ontelbare dazen) en ze staat nu in mijn dorp in een wei met veel meer wind. Er zijn daar ook wel dazen maar veel minder. Ze loopt met nog 5 andere ponies dekenloos.

De rit aan het eind van de middag van de boswei naar de huidige wei was hopeloos. Ze werd omzwermd door hordes dazen (ik moest door het bos) terwijl ik haar helemaal had ingespoten met Atex Daasspray. Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Ik was al van plan een eczeemdeken te kopen en doe dat misschien nog wel. Heb je niets meer te maken met te krappe borstsluitingen want die gaan over het hoofd en zijn meer elastisch. Volgens Divoza die ik gebeld heb.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:14

valt de bucas klein of groot uit,ik heb een QHP vliegndeken mt 175,en die valt te groot,een premiere zweetdeken past prima.
pony is 140 niet al te breed,wat denken jullie een 165 of 175 ??

grt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:20

Gewoon passen, anders goed passende deken meenemen en op elkaar leggen, met behulp van de verkoopster kom je er wel uit.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:14

Heb toevallig gister een gloednieuwe Buzz Off op het paard gelegd: 195 cm.
In mijn beleving valt hij sowieso een heel stuk kleiner dan het vorige type Buzz Off. Mijn iets langere ruin van 1.63m. past er nog net in, de merrie van 1.61m. heeft er een ruime deken aan.
Mooie pasvorm, maar is je paard groter dan die van mij, zou ik een grotere maat nemen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:38

weet iemand of de horseware amige bug rug bilkoorden heeft?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:32

jolanda10 schreef:
_Martine_ schreef:

Nou sorry hoor, maar dat is toch echt niet wat de ts bedoeld. Ze zoekt geen gaasdekentje maar een goede bescherming voor haar paard waar deze mee naar buiten kan in het land. Niet zo'n 'dingetje' waar als je er naar kijkt al scheurt....

Het spijt me écht zeer dat ik advies geef. Ik heb deze deken nu 4 keer bij mijn paard opgehad en hij is nog prima heel. 1 keer lag die in de wei, want ik wist niet hoe die voorsluiting werkte, maar toen was er ook niks stuk.
Dus hou je even gedeisd ja?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:56

lonnie schreef:

Volgens mij maar eentje die je achterlangs kan doen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:49

oeh dat zou vervelend zijn, heb die nl van een bokker overgenomen maar zonder bilkoorden ligt die er binnen 1 dag af ben ik bang....

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:27

Voor zover ik weet hebben de dekens van horseware geen van allen bilkoorden, alleen eentje achterlangs idd. De pasvorm hoort zo te zijn dat ze icm met de kruissingels niet gaan schuiven.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:39

Heb zelf idd nog nooit een deken van horseware zien schuiven.

Zo los als ze kunnen zitten, paard gaat ermee rollen, staat op, schudt zich een keer en de deken zit weer op zijn plaats. Hebben helemaal geen bilriemen nodig.
Absolute kwaliteit in pasvorm Ja

Vliegendeken van horseware nog nooit geprobeerd overigens, maar de rest van de dekens zijn hier van horseware.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:06

ok ben benieuwd, want zodra er geen bilkoorden op zitten, betekent dat meestalhet doodvonnis voor de dekens...helaas veel ervaring hiermee met mijn paard Haha! zou ook zonde zijn, want dan moet ik weeeer een nieuwe kopen. Hebnu een IR uv werend en weet ik t wat, maar die is eigenlijk net iets te kort bij de kont

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:08

Hey,
Ik ga dit topic ook maar even volgen.
Mila word ook de hele tijd lastig gevallen door allemaal steekbeesten.
Nou vind ik het opzich geen probleem om iets voor haar te kopen,
maar het moet niet te duur worden omdat ze niet van mij is.
Weten jullie dan nog iets wat op z'n minst 1 seizoen meegaat?
En niet te duur is?

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:28

Ben echt een beetje verbaasd dat zoveel mensen hier de Bucas buzz off een goede deken vinden?! Heb er net 2 retour gestuurd omdat ik de qualiteit ver onder de maat vind voor dat geld.
De wheaterbeata soft mesch en de Amigo bugg rug vind ik veel beter afgewerkt en stukken goedkoper!
De Bucas heeft een banketstaaf klein flapje van achter en de buikflap was veel te klein en zat met plastic clippen vast! Het hals deel is niet gevoerd dus schuren de manen kapot.
Nee ontzettend veel geld voor zo,n deken!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:08

Ik heb er een van *denkt* Eurostar geloof ik, een witte, net nieuw, met buikflap, prima ding! OK dan!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:08

Amigo Bug Rug of Rambo Sweet itch hoody. Heb beide in gebruik.

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:20

Boett eczeem/vliegendeken. Echt van super kwaliteit! :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:10

lonnie schreef:

Dat was voor mij ook een tegenvaller toen ik de deken kreeg, maar goed had het ook wel kunnen weten, want wordt wel aangegeven. Maarrrrrr, ik heb de deken de hele dag op liggen, merrie rolt meerdere keren, maar hij ligt echt als een huis!! Er zit een los in de staartfap waar de staart doorheen gaat, en die houdt hem op zijn plaats (denk dat dat het 'geheim' is). Je kunt eventeuel eentje achterlangs doen, maar die vind ik te laag zitten, dus die heb ik er niet aan liggen.

Ik had vorig jaar een vliegendeken MET bilkoorten (en staartriempje) en die lag na een paar uurtjes en een keer rollen echt schots en scheef. Sochtends gooi ik de bug rug op, en savodns ligt hij nog als een huis. Ja, ben er wel over te spreken :)

Enige nadeel; mijn merrie gaat op haar schouders en borst wat zweten door de deken op warme dagen, vanwege de binnenstof. Maar goed, liever een beetje zweten, dan dat ze helemaal gek wordt van de dazen, gaat rennen en nog meer gaat zweten. Zelfs haar uiertjes hebben het met de deken minder te voorduren met dazen (daar werd ze helemaal lek gezogen ;()

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:19

Ik heb zelf deze dekens voor mijn milde eczemers;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij werd aan alle kanten getest door een daas, maar die kon er mooi niet doorheen komen :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HAROTBR7.jpg

De hals is prachtig lang en de deken is niet te warm :)
Hij is tevens gevoerd op de borst, hals en staartflap, dus schuurt niet!
Mijn haflinger houdt zijn manen mooi heel eronder, kan prima gebruikt worden als milde eczeem-deken.

Heb nog 1 op voorraad in maat 175, voor degene die interesse heeft; E60 voor de deken met afneembare hals, masker zit er niet bij.
Dan graag een pb'tje sturen :)

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:28

Ik vind de amigo bug rug ook helemaal top! Heeft inderdaad geen bilkoorden. Hebben alle amigo dekens niet. De staart kan door een elastieke lus aan de binnenkant van de lekker lange staartflap. Mijn paard rolt ook meerdere keren per dag en ze is het enige paard op stal die met de deken nog goed op weer naar binnen gaat. De andere dekens liggen meestal allemaal scheef.

Wat ook een voordeel is is dat het een soort reflecterende stof is waardoor het koel blijft onder de deken. Mijn paardje zweet heel snel maar niet met de bug rug op. Hoogstens op de plaats waar de binnenstof zit een beetje. Deze binnenstof is wel fijn want zo heb je helemaal GEEN schuurplekken ook niet bij de manen. De hals is er ook vanaf te halen voor dagen dat het niet nodig is om m helemaal in te pakken.

Verder is het fijn dat ze van die leg arches hebben. Weet niet precies wat het betekent maar de deken is aan de voorkant en achterkant lekker lang waardoor ie extra beschermt tegen dazen.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat mijn knollie nogal eens over het staartkoord poept omdat deze nogal laag hangt. Heb een bont paard met een witte achterkant dus dat wil nogal eens afgeven. Maar als je dat koord eraf haalt blijft de deken volgens mij nog goed zitten alleen waait ie dan misschien wat meer op.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:36

Pagoni met hals!! Ik heb hem nu het 2e seizoen op. €50,- bij Divoza. Erg fijne deken. Blijft goed zitten. Dag en nacht op. De deken helpt zelfs met poetsen. Ze glimt als ik hem af doe.
Mijn E-pony heeft een Boett.. tja, erg nodig!!
Voor het rijden heb ik een HH gekocht, was in de aanbieding.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:48

pagoni gebruik ik hier ook,erg fijne dekens

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:00

Al jaren hebben wij de WeatherBeeta Soft Mesh (met freestyle systeem) op onze paarden liggen, gemiddeld gaan ze 3 seizoenen mee.
Heel fijne zachte deken en paardjes volledig ingepakt. Blijven heel goed liggen en geven veel bewegingsvrijheid.
Voor ons nooit iets anders meer!!
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:21

Het nadeel van die zachte dekens vind ik dat ze er voor mijn gevoel zo doorheen prikken, maar het lijkt me dan wel weer fijner zitten voor het paard.Ik heb zelf de rambo flybuster, topdeken die goed blijft zitten! De sweet itch hoody had eigenlijk mijn voorkeur maar die is veel te warm voor mijn paardje.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:57

[edit] ff via pm :o

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:50

DinkeyGirl schreef:
Het nadeel van die zachte dekens vind ik dat ze er voor mijn gevoel zo doorheen prikken, maar het lijkt me dan wel weer fijner zitten voor het paard.Ik heb zelf de rambo flybuster, topdeken die goed blijft zitten! De sweet itch hoody had eigenlijk mijn voorkeur maar die is veel te warm voor mijn paardje.

Nee hoor, nooit last van gehad en deze foto is van de zomervakantie in Zorgvlied, bij het Drents Friese Woud, als ze ergens dazen en insecten hebben dan is het daar wel :j
Nog nooit een bultje op ze gevonden!