Slootwater: goed of slecht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slootwater: goed of slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:48

VSW --> SV.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:53

Mijn paard drinkt het absoluut niet. Niet uit de sloot en ook niet als het in een waterbak zit. Hij krijgt dus altijd vers water (wat wel enorm sjouwen is..)

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:55

klinkt niet zo gezond, bij ons krijgen ze ook gewoon vers water Lachen

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:13

hoi hoi ik wil julie niet bang maken maar 4 weken geleden zijn hier op tholen 3 paardjes dood gegaan aan botulisme in het sloot water .dat is een ziekte die vogels en vissen ook kunnen hebben dus zorg wel dat het water schoon is mvg corlien

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:30

Bij ons krijgen ze ook sloot water maar wel uit een goed stromende sloot en het water is afkomstig van het land...
Ze doen het er goed op en omdat het met een behoorlijke snelheid stroomt maak ik me geen zorgen!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:25

Het is bij ons ook een stromende sloot.Waar water met een pomp uit de sloot word gehaald.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:37

Ook een snelstromende sloot kan een slechte waterkwaliteit hebben, met bijvoorbeeld een hoog fosfaat gehalte. Het probleem van troep in het water bestaat eveneens in de snelstromende sloot en de stoffen die via de afwateringsfuctie in de sloot terecht komen ook. Het enige verschil is dat die troep sneller voorbij komt stromen.... maar het is natuurlijk een illusie dat troep slechts in één stukje sloot zit. Hooguit het risico van botulisme in een snelstromende sloot is een stuk kleiner.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:53

Ja dat is natuurlijk wel zo.. maar je kunt opzich wel vaak aan de sloot zien of hij gezond is! Veel vissen en helder water is al goed... gelukkig wordt er 2 keer per jaar een watertest gedaan waar ook wij de uitslagen van krijgen dus zolang die goed zijn maak ik me nergens zorgen over!
En ik heb eens een testje gedaan met twee bakken water.. één met kraanwater de andere met slootwater en ze dronken allemaal eerst die met slootwater leeg Haha! Algen smaken dus blijkbaar goed Knipoog

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:24

het ligt er ook wel een beetje aan hoe vies de sloot is denk ik

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:53

Wij 2 tonnen vers water staan die elke dag opnieuw gevuld worden! Maar toch zie ik af en toe me pony uit de sloot drinken. Ik zie dit elke zomer en heb hem zo'n 7 jaar.. Dus zo erg is het water dan denk ik niet bij ons Tong uitsteken

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:02

als er een pomp en filter aanwezig zijn is het denk ik geen probleem.. anders denk ik van wel. sloten zijn nou niet echt de schoonste drinkwatervoorzieningen zal ik maar zeggen.. er kunnen zoals het gezegd word 'zware metalen' inzitten. deze zijn schadelijk voor paarden dus ik zou het niet doen als ik die eigenaar was, wel als er een pomp ofzo is zoals ik al eerder zei

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 08:31

Er is een pomp met filter op aan gesloten.