Rijden op nat paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Re: Rijden op nat paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:53

Ik rij wel op nat paard, zonder zadel dan. Natte billen vind ik geen probleem en in de regen rijden vinden we allebei leuk Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:09

Mijn paardje staat zomer en winter 24/7 buiten. Ook als ze nat is zadel ik gewoon op. Bij al te veel zand/modder maak ik haar wel even schoon op de plekken waar het zadel ligt. Wel stap ik wat langer los dat de spieren rustig los en warm kunnen worden.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:15

Als me pony nat is dan zadel ik niet op, ik rij dan wel zonder zadel. Lachen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:16

Ik rij wel op een nat paard. Niet als ze helemaal onder de modder zit, maar wel als ze alleen nat is. Nat op de huid is ze niet, dat zou niet goed zijn. Verder is het best een muts, ze geeft het altijd errug goed aan als ze iets niet prettig vind of als iets niet lekker zit. Ik heb nog nooit wat gemerkt. Ook niet van geïrriteerde huid.
Je zou juist denken dat door zweet onder het zadel de huid juist eerder geïrriteerd is. Dat zit natuurlijk ook óp de huid en niet alleen in de vacht, en er zitten een hoop zouten in. Water is natuurlijk alleen water.
Als ik maar enigzins zou merken dat mijn paard er last van heeft zou ik het niet doen, maar ze vind het nog steeds hardstikke leuk om met me aan het werk te gaan, ook al is ze nat.

Verder staat ze ook 24/7 buiten, zonder deken, dus dat zou betekenen dat ik haar bijna de hele winter niet zou kunnen rijden. Voor mij niet zo'n probleem, maar Julia word dan én te dik, en ze vind het gewoon super leuk om lekker het bos in te gaan.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:24

je kan ook even droog fhonen haha Tong uitsteken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:22

haha, zie ik me al staan, met men handdrogertje op men trekpaard Haha!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:42

Hahahaha Haha!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:49

Ik ga dr dan ook wel is op zonder zadel (en soms een regenbroek, nee ik glij er niet af), soms ga ik dan longeren of losgooien, hangt dr een beetje vanaf hoe nat ze is en hoe hard t regend.. als t niet hard regend en ze is niet heel nat zet ik dr gewoon binnen op de poetsplaats en ga ik dr invlechten en lekker tutten dan is ze meestal wel droog tegen de tijd dat ik dr opzadel.

lucky_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:35

ik laat m ook altijd eerst opdrogen
voordat ik ga rijden

lijkt me idd niet lekker voor het paard

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:57

De paarden hier staan ook vrijwel altijd buiten overdag. Dan komt het nog wel eens voor dat ik ze nat uit de wei haal als ik wil rijden. Als het al regent als ik op stal kom haal ik ze eerst binnen en ga ik de stal doen, dan is het ergste natte er wel af als ik wil rijden en kan ik aardig goed het zand e.d. weghalen bij het zadel. Als de stal niet meer gedaan hoeft te worden dan wrijf ik hem gewoon een beetje droog en ga ik gewoon rijden hoor Ja Ik probeer het zand meestal wel zo goed mogelijk weg te krijgen, helemaal omdat die van mij altijd gaat rollen als het regent. Heb er vaak over na gedacht of dit niet slecht was, maar heb er nogn ooit iets verkeerds van gemerkt hoor, kan dus best lijkt mij Ja
Die slang erover vind ik wel een erg goede manier! Ga ik ook maar eens toepassen, dat ik daar nooit op ben gekomen Sigaar

Buterblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:39

Ik zou gewoon rijden. Hij gaat er echt niet dood van als die vochtig is en ik er een zadel op leg.

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:42

Eventueel kan je ook nog even een zweetdeken opleggen voordat je gaat rijden. Trekt het meeste vocht erin en is je paard sneller droog. Uiteraard zand etc... er eerst wel afborstelen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:41

Hier in Spanje spuiten de meeste spanjaarden hun paarden af vóór dat ze gaan rijden.
Ze zeggen dat het verkoelent is voor het paard.