Horseware/Rambo Sweet Itch Hoody Rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Horseware/Rambo Sweet Itch Hoody Rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:07

Boon kan een 195 op, maar die vind ik dan te strak zitten (maar hij zit goed net aan). Dus koop ik voor haar een 205, die kan ik dan tijdens het eten nog even lekker naar voren trekken Lachen
Missy past in een 185, maar die krijgt altijd een 195.
Ik hou dus van wat ruim zittende dekens Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:10

Ja ok.. denk dat we ze wel 't zelfde hebben liggen dan, ik bereken de maat wel zo dat billen ruim binnen de deken vallen... Ik kan de 205 dus ook wel iets los trekken van de borst zonder dat ze in d'r blote kont staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:19

Juist dat heb ik dus ook Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:43

Ik zit er ook over te denken om deze deken te kopen. De reacties klinken goed!

Maar ik vroeg me af of je deze deken ook tijdens het rijden kunt gebruiken? Zijn er mensen die dit gedaan hebben en zo ja, kom je dan niet in de knoop met de singel van je zadel en de drie kruissingels van de deken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:18

Ik zag toevallig gister iemand die had de deken op onder het rijden. *kreeg Ivanhoe gevoel* Haha!
Vanwege ruiter en zadel kan ik niet zien hoe het bij de singel zat, maar omdat de singels recht lopen (niet gekruist) kun je dus aardig de singelplaats bepalen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:28

Ik kreeg van een vriendin deze tip voor een deken om mee te rijden: http://home.planet.nl/~voort127/ . Zij heeft er mensen mee zien rijden tijdens de Eper Vierdaagse en dat zag er super uit, zei ze.

De Hoody is daar volgens mij toch "te veel" deken voor. Hij is lang en heeft idd veel sluitingen. Ik zou er niet mee gaan rijden iig.

Overigens heeft mijn merrie hem nu een paar weken op en echt waar, het is een SUPERdeken!! Ze is weer helemaal relaxed omdat ze geen jeuk meer heeft en haar vacht ziet er superglanzend uit. En: staart en manen in tact! Pasvorm is ook super. Topdeken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:45

Ik heb hem Boon nog maar weinig opgehad. Die zweet er toch wel erg onder nl.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:47

Oh, wat apart! Lee bleef er juist verbazingwekkend koel onder tijdens de warmere dagen. Alleen op de plekken waar er twee laagjes stof over elkaar vallen zweette ze wat, maar niet schrikbarend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:49

Boon is een zweterd Haha! , die staat met dit weer al normaal met een natte borst.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:41

Ik heb er 2 onder de hoody staan, en die zweten aanzienlijk minder tot helemaal niet.
Maar ik zou hem niet gebruiken om mee te rijden, tenminste mijn dochter klimt wel eens op haar pony en stapt er mee door de weide om halsters te zoeken.

En gisteren heeft de grote het gepresteerd om zonder vernielingen de hoody "uit" te "trekken" .... Om de een of andre wazige reden waren de eerste 2 sluitingen, onder de kaak, open gegaan of gedaan en heeft ze deken helemaal uit gekregen, singels alles nog dicht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 15:49

Dat is een Hoody Houdini dan Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:03

Tong uitsteken Clown

Ik stond raar te kijken toen de bruine 'naakt' eraan kwam en hoorde mijn bankrekening al zuchten en steunen...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:07

Alane schreef:
Ik heb er 2 onder de hoody staan, en die zweten aanzienlijk minder tot helemaal niet.
Maar ik zou hem niet gebruiken om mee te rijden, tenminste mijn dochter klimt wel eens op haar pony en stapt er mee door de weide om halsters te zoeken.

En gisteren heeft de grote het gepresteerd om zonder vernielingen de hoody "uit" te "trekken" .... Om de een of andre wazige reden waren de eerste 2 sluitingen, onder de kaak, open gegaan of gedaan en heeft ze deken helemaal uit gekregen, singels alles nog dicht.

Whahaha dat is wel knap Haha! Idd met recht een hoody houdini Cool

De reden dat ik dit vroeg is, dat de bucas buzz off een rijversie heeft. En het verschil tussen die twee dekens is alleen de zadeluitsparing, de pasvorm is gewoon gelijk. Ik dacht, dan heb ik er liever een zonder zadeluitsparing, dan kan ik hem eventueel ook op de wei gebruiken. Maar de sweet itch hoody lijkt mij comfortabeler qua pasvorm en omdat die bescherming heeft bij de boeg, staart en manen. Dus ik dacht, als je met een bucas buzz off kan rijden, waarom dan niet met de rambo hoody? Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:10

Alane schreef:
Tong uitsteken Clown

Ik stond raar te kijken toen de bruine 'naakt' eraan kwam en hoorde mijn bankrekening al zuchten en steunen...

Idd of je een emmer leeg gooit Verdrietig

@DinkeyGirl: ik durf het niet te zeggen, er is maar één manier om er achter te komen Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:17

@DinkeyGirl: Heb je een foto van die bucas buzz off rijversie?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:09

Die staat op paardendrogist.nl maar daar kan ik op de een of andere manier niet vanaf kopieeren. Dat er een gat in zit weet ik zeker want ik heb de deken in een winkel in Rucphen in mijn handen gehad Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:20

Ik zag hem nl niet op de bucas-site...

Wij hebben antivliegengel die smeren we tijdens het rijden in de manen en staart (worden er zelfs voller van) en geen last van schuren.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:21

Met welke deken rijden jullie dan?

De buzz off rijversie staat idd niet op de website, omdat dat een discontinued rug is volgens Jason van the Equestrian store. Dus die wordt niet meer gemaakt Boos!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:59

zonder deken....

Wat ik apart vond is dat na het rijden, als het paard nog warm is (en nagenoeg stilstaat of stapt) de dazen erop af komen.
Spuiten we het paard af, dus koud, zijn ze weer weg...
Nu heb ik een vorig jaar een shampoo gekocht die ervoor zorgt dat het gewassen gedeelte langer koel blijft... en dat werkt ook.

De hoody is een weide deken en geen deken om te gebruiken bij inspanning. maar dat is mijn idee

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:25

Hmm ik geloof dat ik hem ook te veel "deken" vind om mee te gaan rijden. Ben nu naar de fly over aan het kijken Ja dat ziet er heel goed uit.

Als ik ze afspuit staan ze continue te trappen en te doen, na het afspuiten ook. Meestal gaan ze daarna lekker rollen en dan wordt het daarna pas minder. Maar idd tijdens het stappen of stilstaan, gisteren ging ik longeren en tijdens het bijzetten van de touwtjes was hij kennelijk al warm genoeg zodat die beesten gelijk op hem kwamen (ik had hem eerst los gelongeerd). Bijgezet stappen vond hij daarom niet zo geslaagd haha en ging maar gelijk in draf Vork

1x was ik in het bos, en dan heb je na een stuk stappen een hele zwerm om je heen. Als je dan gaat draven vliegen ze echt nog wel een stuk me je mee Hamer

Maar heb jij geen last tijdens het rijden dan? En welk wondermiddel gebruiken jullie Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:47

Zal het merk even opzoeken vanmiddag.
Onze 'bak' ligt in het bos, vlak naast onze stallen en moet eerlijk bekennen dat we er nog weinig last mee hebben, merk ook weinig aan de andere paardjes, en dan alleen vlak na het rijden als er afgezadeld wordt, we zetten dan gelijk de spuit erop en dan is het ook over.

Olavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:55

Hier nog een zeer gelukkige gebruiker van de rambo sweet itch!! Mijn verzorgpaard stond ieder jaar zonder manen en zonder staart in de zomer. We hebben er al een ivanhoedeken en een pagony excema op gehad en niets hielp. Dit jaar heeft ie voor het eerst lange manen en een mooie volle staart!! (lang leve rambo!!!! Pling ) Enige nadeel is wel dat de buikflap niet helemaal goed aanluit dus hij heeft nog wel jeuk onder z'n buik. En beetje jammer van de kleur. Maar dat had hij in een paar uur opgelost. Gewoon in de diepste modderplas duiken die je tegenkomt en in plaats van een witte deken hebben we nu een bruine deken. Knipoog