Wat te doen met de vliegen deze zomer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wat te doen met de vliegen deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:51

Ik laat de manen met rust vanaf november die mogen dan lang worden, verder heeft ie alleen een masker op.
Tegen over onze stal zit een boer met koeien en gelukkig blijven de dazen daar

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:18

Vliegendeken, hoofdkap en spray Ja

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:29

Mijn paarden krijgen dit jaar een vliegenkap op, spray en knoflook Cool
Was eerst nog aan het denken om een deken, maar die leeft welgeteld een paar dagen Vork

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:21

runningkawa schreef:
Middeltjes met citronella zijn zover ik begrepen heb dit jaar uit de handel

Klopt, zo ben ik ook op het idee gekomen om zelf een middel te brouwen Lachen

jrxs4all schreef:
Tja, dan zal in in ieder geval 1 flesje moeten kopen om dat uit te zoeken ......

Ik vind het wel goed dat het is uitgetest op containers en niet op paarden of konijntjes Cool Cool

Het is daarna wel uitgebreid getest op mijn eigen paarden en daarna de paarden uit onze opfok...dus ik kan wel zeggen dat ik in ieder geval overtuigd ben...
De bestanddelen zijn geen van allen schadelijk, reageren niet op felle zon en weren de dazen in drenthe wel...(in brabant schijnt het anders te zijn hoorde ik Knipoog )...

Ik zoek trouwens nog iemand die het ter zijner tijd in brabant wil testen, gratis uiteraard...
Het enige addertje is een schriftelijke afspraak dat we op de hoogte gehouden worden van je bevindingen.

dus wie bied zich aan voor een gratis flacon FlyBuster?

Lauraa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:39

Ik heb speciaal spul tegen vliegen wat ik over me pony heen smeer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:41

Dat wil ik best doen Ja
Maar vraag het bijv ook eens aan Renske_
Deze werkt beroepsmatig met paarden en kan zo nog veel beter testen.
En zei heeft dezelfde ervaring met dazen dan ik.
Dat er niets helpt, dat ze door de vliegendeken enz heen steken

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:45

BlazingBoots schreef:
dus wie bied zich aan voor een gratis flacon FlyBuster?

Hier in Zuid-Holland hebben we ook dazen! Doei! Haha! Knipoog

Bremsen Bremse werkt wel enigszins. Veerust gebruik ik eigenlijk voor de omgeving, hoewel paardlief het geluid niet extreem eng vind. Lijkt me toch wel 'agressief' spul, maar dat komt misschien mede door de druk die erachter staat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:50

ik heb een stik gehad vorig jaar, zat wel citronella in, een soort antimuggenstik die mensen ook hebben (was wel voor paarden) deze smeerde ik op haar hoofd als we gingen rijden, en ook op haar hals (was wel binnen een paar dagen leeg) deze werkte ook vrij goed (smeerde dat op haar hoofd omdat het me niet slim leek om veerust op haar hoofd te spuiten)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:56

runningkawa schreef:
Dat wil ik best doen Ja
Maar vraag het bijv ook eens aan Renske_
Deze werkt beroepsmatig met paarden en kan zo nog veel beter testen.
En zei heeft dezelfde ervaring met dazen dan ik.
Dat er niets helpt, dat ze door de vliegendeken enz heen steken

Oke goed plan.
Een toegangsnummer gaat er niet opkomen dus het zal nooit in winkels te verkrijgen zijn.
Waarom niet? zo'n nummer kost tussen 30.000 en de 70.000 euro en de wachttijd ervoor is 1,5jaar....ik schrok enorm van dat absurde bedrag, dus we blijven het gewoon zelf verkopen.
Maar dat houdt wel in dat de prijs gewoon laag blijft! Haha!

@runningkawa...ik neem nog contact met jou en renske_ op zodra het weer vliegenweer wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:24

Klopt van de citronella; het zit niet meer in de sprays maar gewoon een flesje olie is gewoon nog te krijgen, dus idd als je - zoals BlazingBoots - zelf een brouwsel maakt kun je het nog gewoon sprayen.

Zelf ook Veerust gebruikt; maar vond het zelf iets te chemisch.

Ik neem mezelf iedere zomer weer voor een spray met Hertshoornolie toegevoegd te kopen, maar ik vind die lucht echt niet te harden Schijnheilig

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:27

Ik woon aan zee, dus het aantal vliegen valt hier nog wel mee. Ik gebruik altijd vliegenspray en ik denk dat ik deze zomer zo'n zonwerende vliegendeken aanschaf, ook om tegen te gaan dat ze heel erg bruin wordt door de zon. Geen idee of dit helpt, maar proberen kan geen kwaad denk ik Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:24

Miirthe schreef:
Klopt van de citronella; het zit niet meer in de sprays maar gewoon een flesje olie is gewoon nog te krijgen, dus idd als je - zoals BlazingBoots - zelf een brouwsel maakt kun je het nog gewoon sprayen.

Zelf ook Veerust gebruikt; maar vond het zelf iets te chemisch.

Ik neem mezelf iedere zomer weer voor een spray met Hertshoornolie toegevoegd te kopen, maar ik vind die lucht echt niet te harden Schijnheilig

Even voor de duidelijkheid...in mijn middel zit GEEN citronella.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:00

Ik heb ook nog helemaal niks gevonden wat echt langer werkt als 10 minuten ( zonder nog eens te rijden, maar gewoon 10 minuten in de wei staan ! )
Mijn paard heeft al sinds 3 jaar een Bucas deken die eigenlijk voor exceem is op liggen tegen de vliegen en een vliegenkap om, maar zelfs dan wordt ze nog wel gestoken alleen niet zo heel erg.. Rijden in de zomer in de buitenbak is echt een ramp, en stappen is echt niet mogelijk Tong uitsteken

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:02

Eigen gemaakt vliegenspul Ja
Werkt aardig goed, houd de meeste stomme beesten wel tegen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:40

*zucht.. is ook nog opzoek naar iets wat werkt.. mijn kleine shet is alweer aan het schuren.. arm beestje...
Ik heb de eerste muggen alweer doodgeslagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:49

Dat zal vast wel weer Verdrietig
Ik kwam met een buitenrit ook al zwermen muggen binnen.
Gelukkig heeft mijn paard er geen last van, maar anders ben je idd ook mooi klaar daarmee.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:53

Ik denk dat ik melody een vliegenmasker omdoe(als het niet weer gaan schuren zoals verleden jaar)en ik wil ook veerust gaan gebruiken.

Hoor van veel mensen dat dat het beste werkt,van dat stofje erin heb ik ook gehoord maar ik geloof dat dat ondertussen eruit is(weet niet waar ik dat gehoord heb)...
Helpt veerust eigenlijk ook tegen die mugjes die zomerexceem veroorzaken??Melody heeft dat namelijk in lichtte maten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:42

weer vliegenseizoen..Dat beloofd, de dazen zijn inderdaad nog het ergste. Pharaon geeft er niet zo om maar die andere twee...Eentje heeft een vliegendeken om omdat hij anders zijn stal afbreekt en de andere is praktisch niet mee te rijden...En ik móet buiten rijden. Dus ik rijd in de zomer pas rond 9 uur... Scheve mond En dan zitten er hier nog niet extreem veel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:48

in de stal hebben we zo'n 'knetterlamp' hangen, maar sinds vorig jaar ook cd's! deze spiegelen en dat jaagt de vliegen uit stal. werkelijk niets werkt zo verschrikkelijk goed!
tijdens het rijden gebruiken wij bremsen bremsen. van veerust wordt ie kaal. ook rijden we OF 's ochtends heul vroeg (voor 7-en) OF 's avonds heul laat (na 10-en).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:51

benangelique schreef:
in de stal hebben we zo'n 'knetterlamp' hangen, maar sinds vorig jaar ook cd's! deze spiegelen en dat jaagt de vliegen uit stal. werkelijk niets werkt zo verschrikkelijk goed!
tijdens het rijden gebruiken wij bremsen bremsen. van veerust wordt ie kaal. ook rijden we OF 's ochtends heul vroeg (voor 7-en) OF 's avonds heul laat (na 10-en).

dát ga ik ook proberen!!! (van die cd's)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:04

gewoon de cd's aan visdraad hangen. door de schittering jaag je de vliegen (en dazen) weg. ze houden niet van dat felle licht.
moet je wel licht hebben wat in de boxen schijnt, maar dit hoeft niet veel te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:07

Dan zullen we eens vliegendekens met ziverpapier erin doen?
Zou dat helpen voor de dazen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:21

zilverpapier houdt ook warmte vast, is zo zielig voor die peerden in de zon
kunnen natuurlijk wel cd's aan het randje van onze cap hangen, onder het zadel aan de singel en 1 tje in de staart en niet te vergeten... 1 aan de voorpluk! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:23

Ik zat te denken aan reepjes, niet helemaal dicht

Voor in de wei heb ik de hoop al op gegeven, maar misschien dat we dan nog eens in het licht kunnen rijden Lachen

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:24

Ik spuit sowieso vliegen spree, maar ga dit zomer denk ik gewoon zo'n vliegendeken aanschaffen. Gewoon zon lichte met van die gaatjes erin. Niet dat ze helemaal ingepakt staat op 't land. Maar gewoon voor dr gemak zodat ze niet onder de bulten komt. en zon super licht deken merkt ze ook nog heel veel van.