Hoe is jou paard met vuurwerk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re: Hoe is jou paard met vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:11

Wes reageert wel op vuurwerk, maar bepaalde soorten. Vooral van die fluiters en dan met een reeks knettertjes erachteraan Clown Ook als het vuurwerk toch de dichtbij te horen is kan ze wel eens even wegschieten. Ik ben wel erg trots op haar. Ze gedraagd zich erg goed onder de omstandigheden, en is dus maar 2x weggeschoten. Vandaag heeft ze vrij en morgen word er gelongeerd. De stress hoeft ze niet te ondergaan met al dat vuurwerk Lachen

Marlon91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:23

Weetje wat ik heb gehoort van iemand.

Je moet je paard Bier geven. Schijnen ze ook rustig van te worden.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:30

die van mij kijkt niet op of om (en t is geen dooie sukkel) heb vanmiddag gereden terwijl ze naast de bak in t land carbit aan t schieten waren...haha ze was super braaf

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:37

Dino doet ook nooit iets met vuurwerk. Hij trekt zich er niks van aan Knipoog

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:42

Normaal schikt m'n paardje van iedere bakkabouter die oversteekt, maar vuurwerk? Geen probleem, vanochtend gewoon gereden, de plassen water waren enger dan al die knallen. Nagelbijten / Gniffelen

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 13:53

En bij iedereen goed gegaan? mijnes is helemaal door het lint gegaan.
En is helemaal over zijn zeik. Hoop dat ik heb vandaag rustig krijg.
Ga wel met passoa longeren moet hij ontspannen worden dan komt het er misschien allemaal uit.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:22

Ze waren gisteren rond een uur of 6 (toen het dus al een beetje op gang kwam) wel heeel erg onrustig. Gisteravond zijn ze op stal gegaan, licht en muziek aan, eten.. ik denk dat het wel goed is gegaan.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:30

quintolover schreef:
En bij iedereen goed gegaan? mijnes is helemaal door het lint gegaan.
En is helemaal over zijn zeik. Hoop dat ik heb vandaag rustig krijg.
Ga wel met passoa longeren moet hij ontspannen worden dan komt het er misschien allemaal uit.

Hoi, met de mijne ging het ook mis.. Eind van de middag werd hij al gek van het vuurwerk. Hij was niet meer te houden in stal. Heb hem toen zijn 1e verdoving gegeven. En om 22:30 uur zijn tweede. Om middernacht was hij nog steeds wel gek, heen en weer rennen in zijn stal, maar minder dan voorgaande jaren. Dit jaar was hij niet zo wild dat hij zichzelf verwonde. En om 1:30 uur begon hij zelfs gewoon weer hooi te eten. Volgend jaar krijgt hij van mij dus weer 2x een vrij hoge dosis verdovende poeder!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:25

30 dec was hij met rijden wel wat onrustig. Hij was in ieder geval erg allert.
31 december zijn ze op stal gebleven. Ze waren wel iets onrustiger dan normaal maar het was erg goed te doen! Het viel mij eigenlijk reuze mee, ik had verwcht dat het erger was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:53

VSW --> SV.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:40

Gelukkig is het bij mij wel goed gegaan. De paardjes staan er nog geen 2 maanden, dus je hebt met een prille vorm van vertrouwen te maken natuurlijk.

Maar mn kleine Hafveulentje lag gewoon in stal om 11:00 en om 01:30! Echt een wonder, maar mn paard was er niet echt blij mee, maar ook niet over de zeik.

Ik heb er express voor gekozen ze om gewone tijden buiten en binnen te zetten. Mij is altijd geleerd: als de kuddeleider (jij dus) bang is, is het paard het zoiezo. Is de kuddeleider niet bang, is de kans op of de angst bij het paard vaak kleiner. Daarnaast is mij gezegd dit soort stress (indien mogelijk en ze zichzelf niet verwonden) te negeren, omdat wanneer je als kuddeleider toegeeft dat er iets aan de hand is, wordt de angst voor vuurwerk gerechtvaardigd voor ze en wordt het alleen maar erger. Als je als leider maar doet alsof er niks aan de hand is! Dat lijkt mij zeer belangrijk!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:06

Bij ons is het ook goed gegaan, heb ze lekker veel hooi gegeven en een plakje hooi voor vanacht. En om half 12 s' avonds ging er nog een vrouw alle paardjes waarbij een plakje hooi voor de stal lag, die plakje geven. Lachen