ik scheer ook heel voorzichtig, op de gevoelige plekjes raak het het paard maar minimaal aan, zondat ik absoluut geen bang paard krijg doordat ik per ongeluk met een hoekje zijn huid te hard raak.Bij de oren gebruik ik bijna altijd een praam, ik kan echt niet tegen wollige oortjes, en de oortjes blijven toch een beetje eng.
Ik heb *afkloppen* gelukkig ontzettend weinig paard gehad met losse achterbenen, wel veel paarden die de voorbenen veel erger vinden als de achterbenen.
En ik houd altijd contact met 1 hand op de achterhand, dan voel ik precies welke spier ze aan spannen voordat ze eventueel slaan, en ALS ze een keer trappen, trap ik 3x zo hard terug, dan is het wel vaak afgelopen, dit doe ik uiteraard niet met bange paarden, ookal ben ik 4 uur met een bang paard bezig, het ZAL me lukken

Tip, koop een opscheermachine, en houd zijn beentjes en oortjes gewoon bij, is veel mooier en het paard gaan het scheren super normaal vinden

Maar wat heb jij geluk gehad meid, hij had je been wel doormidden kunnen trappen