Tips voor onmogelijk scheerbaar drama-paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Tips voor onmogelijk scheerbaar drama-paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:54

napoleon schreef:
Ik denk dat je in je handen mag knijpen dat jouw paard inmiddels braaf is geworden met scheren. Toch denk ik dat je één van de weinige gelukkigen bent. De paarden die ik heb meegemaakt, die bijna niet meer op de benen konden staan van de verdoving maar die zodra ze een scheerapparaat hoorden weer helemaal door het lint gingen en dan letterlijk zichzelf door de gang heen sleepten, alles onderste boven ramden en benen en lijf openhaalden, die zijn daarna nooit meer geschoren…….

ik denk dat je iets niet helemaal goed gelezen hebt of er iets niet goed staat, de mijne is nml nog nooit geschoren, beest is net 3 maar timmerde de hoefsmid in elkaar, vandaar dus de ervaring met verschillende verdovingen.
die ging met domosedan idd ook door het lint, ze was erg suf, tot je richting achterbenen ging.. gooide zichzelf op de grond, ging over een laag muurtje heen, bleef schoppen&steigeren
met die cocktail was dat over, en sindsdien gaat het steeds beter en beter Lachen
Ik moest íets, want een jong paard dat volop in de groei is moet gewoon goed op zn voetjes staan
oudere dieren trouwens ook, dus ja ik had geen keus Knipoog

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:35

Renske_ schreef:
ik denk dat je iets niet helemaal goed gelezen hebt of er iets niet goed staat, de mijne is nml nog nooit geschoren, beest is net 3 maar timmerde de hoefsmid in elkaar, vandaar dus de ervaring met verschillende verdovingen.
die ging met domosedan idd ook door het lint, ze was erg suf, tot je richting achterbenen ging.. gooide zichzelf op de grond, ging over een laag muurtje heen, bleef schoppen&steigeren
met die cocktail was dat over, en sindsdien gaat het steeds beter en beter Lachen
Ik moest íets, want een jong paard dat volop in de groei is moet gewoon goed op zn voetjes staan
oudere dieren trouwens ook, dus ja ik had geen keus Knipoog

Excuus, ik haalde 2 dingen/paarden door elkaar heen Clown (zit op mijn werk nu namelijk Bloos ) Ik bedoelde dus dat je veel geluk hebt dat je paard nu zo braaf is met zijn achterbenen! Maar ik denk trouwens niet dat je scheren en de hoefsmid helemaal mag vergelijken.....

Met scheren ben je algauw een uur tot ander half uur bezig, het maakt een verschrikkelijk naar geluid en sommige paarden zijn bijzonder gevoelig op de huid. Daarbij zijn vaak de mensen die zelf scheren nerveuzer dan bijvoorbeeld de hoefsmid en ook dat breng je over........ Over het algemeen zijn paarden zich helemaal bewust van hun omgeving en wat er gebeurd als ze een verdoving krijgen/ hebben gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is met die cocktail van jou Haha! Ik heb er nog nooit van gehoord!

Overigens heb ik even in TS haar profiel gekeken, prachtig paard maar als hij net zo vuil is als dat hij was met bokken in het verleden dan wens ik haar toch wel een beetje succes Ja

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:39

miriamrocky schreef:
Je zegt dat die niet bang is
dan heeft die in mijn ogen geen vertrouwen recpect voor jou en zal ik eerst daar aan werken

en als het echt zo moelijk is en ook al wil je het niet horen tja niet scheren
denk het eerlijsk tegen over je paard
en dan rij je maar iets minder

miriamrocky schreef:
in jou verhaal maak ik op dat jij als even iets niet wil dan maar verdoven
dus straks moeten we als even iets niet wil hoe wij het willen maar verdoven

maar ja gaat nergens meer om
als jij zo nodig moet scheren moet je maar doen Lachen

En jij bent iemand die het dus maar gewoon opgeeft? Dan hoop ik voor je dat je geen paard vind zoals mijn stitch, want die heeft jou meteen door! Ik moet bij hem níet opgeven. Hij moet het maar gewoon leren! En met dat motto zijn we al heel ver gekomen.T zou wat zijn als ik bij al die keren dat ik eraf lag, maar zei van ach, ik verkoop m maar, dit word niets! En bij al die keren dat ie tegen me op steigert met longeren maar zeggen van goh, vrijwillegers, t lukt niet, ik stop!

Ik krijg niet de indruk dat jij erg veel ervaring hebt hiermee. Ik krijg hier wat nuttige tips, en jij blijft alleen maar jou mening herhalen die ten eerste nergens op slaat, en ten 2e niets toe te voegen heeft, en ten 3e niet echt klinkt alsof het van iemand komt met veel ervaring met wat lastigere paarden. Sorry als ik fout zit, maar zo komt het wel over.

@ napoleon: Die fotos zijn van een jaar geleden.. ik ben er toen in 1 jaar tijd 13 x zo afgestapt en zo'n 10x op dezelfde manier blijven "hangen" met wat geluk! Inmiddels weet hij zich verdomd goed te beheersen, en meer als wat joligheid of een normále bok komt er zelden nog uit, en hij stopt ook direct als ik hem dan op de rem trek. Wat dat betreft heb ik dus niets te klagen! En ik heb altijd geroepen dat ie pas weggaat (als dat ooit moet) als ie én braaf is, én het heel goed doet op wedstrijden. En bij braaf vind ik ook horen dat ie gewoon scheerbaar moet zijn, aldan niet verdoofd. En mijn mening is dat als ze het een paar keer verdoofd zich laten overkomen, het steeds beter zal gaan. IK moet dus alleen een betere manier vinden haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:48

Destinietje schreef:
Wat dat betreft heb ik dus niets te klagen! En ik heb altijd geroepen dat ie pas weggaat (als dat ooit moet) als ie én braaf is, én het heel goed doet op wedstrijden. En bij braaf vind ik ook horen dat ie gewoon scheerbaar moet zijn, aldan niet verdoofd. En mijn mening is dat als ze het een paar keer verdoofd zich laten overkomen, het steeds beter zal gaan. IK moet dus alleen een betere manier vinden haha!

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, absoluut. Had even in je profiel geken om te zien over welk paard we het nu hebben Haha!

Het enige wat ik je in mijn verhaal wil meegeven is dat het ook erg gevaarlijk kan zijn om met verdoving te scheren. Ik zal niet zeggen dat je het niet moet doen...... Zoals ik al vertelde heb ik een aantal keer op die manier paarden geschoren maar dat ik er weinig goede en positieve ervaringen van heb opgedaan. Ik hoop dat het je goed af zal gaan maar dat als het écht niet gaat dat je het bij die ene keer zal laten en jezelf en Stich niet onnodig in gevaar brengt Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:54

Nou je moet iets als je zo'n rampenplan gekocht hebt, zonder daarvan geheel op de hoogte te zijn bij aankoop, haha! Clown Haha!
Maar ik denk dat met de juiste verdoving, en op het juiste moment, het wel goed moet komen met scheren! Ik hou hoop! Bedankt voor je medeleven Duivel Haha!
En ik snap inderdaad wat je bedoeld hoor, ze wíllen nog wel slaan of wat dan ook, alleen het gaat absoluut niet gecontroleerd ( op het richten na bij Stitch Sigaar ) met alle gevaren van dien.