Hebben jullie je viervoeters al geschoren??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: Hebben jullie je viervoeters al geschoren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:55

Die van mij worden niet geschoren.....gaan in de winter overdag ook naar buiten dus die mogen hun haarkleed houden. Timber loopt trouwens 's winters al bijna in een soort zomervacht rond dus die krijgt ook niet heel veel haar, ondanks dat ze nu nog steeds 24/7 buiten lopen Haha! . Est daarentegen is in de winter net een ijslander...staat wel erg koddig die lange haren (ze is inmiddels 20 en met de VUT)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:23

de mijne wordt vanmiddag geschoren
de vacht is niet normaal zo dik
ben blij dat ze geschoren wordt
en zij ook ze is elke keer zo nat

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:01

Die van mij is al na 20 minuten stappen nat. Na een kwartier draven zeik. Ik rij een uur waarvan 30 minuten stappen. Na 2 uur is hij nog niet droog! Hij staat overdag nog op de wei dus ik wil ook pas scheren als hij niet meer de wei op gaat.

MLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:05

Sorry, ik vergeet vaak dat er erg veel paardjes zijn die altijd op stal staan. Bloos Die hebben dat vachtje natuurlijk niet nodig. Die van mij staat 24/7 in de wei. Alleen als het heel erg nat is of heel erg koud dan gaat ie op stal. tis ook een koukleumpje, daarom zal die van mij waarschijnlijk niet zoveel zweten. Hij heeft al een dikker vachtje maar zweet pas echt na een uurtje.

ps: rondjes rijden in de bak doe ik ook niet, we gaan altijd tochtjes maken door het dorp of op de veluwe. vind ie erg leuk Go jij! Go jij!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 09:50

miriamrocky schreef:
hoe doen jullie hoofd dan en de beenen ik heb alleen maar groot scheer aparaat?

De benen doen wij gewoon met een groot schaarapparaat... en het hoofd doen we alleen bij de kaken heel voorszichtig omhoog.. maar bij de bles daar doen we niet.. Tong uitsteken

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 09:52

Brendageene schreef:
Citaat:
Ik wil niemand veroordelen en ik ben ook niet iemand van het 'natuurlijke' rijden maar ik vind dit heel tegennatuurlijk

en op een paard gaan zitten en het rondjes laten lopen is wel natuurlijk?
mijn paard zweet ook met die lange haren na een kwartiertje en dan help ik hem graag door te scheren, ik ben immers degene die hem laat lopen en laat zweten Knipoog

Haha.. Idd.. Ja, je maakt het je paard alleen maar makkelijker,,

@Brendageene: Je kunt het vergelijken dat jij met 3 lagen kleren moet lopen,, is toch ook niet handig??

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:47

over een maandje gaat het scheerapparaat er over heen als ze niet meer een paar uur achter elkaar de wei op gaat. Maar elke dag een uurtje in de padock. Ze zit al lekker dik in der vacht maar het is nog wel droog te krijgen. Ze staat nu nog onder een katoenen zomer deken. Ik vind dat als je wedstrijden rijd en veel traint en je paard word moeilijk droog door zijn dikke winter vacht dat het je paard helpt. Het is echt niet zielig hoor, je gooit er een dikkere deken op en overgang naar de zomer gaat het verharen ook nog eens makkelijker

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:18

mijne is gisteravond helemaal geschoren! alleen voorkant hoofd niet, tot de halverwege de kaak zeg maar...ben blij toe, hij zweette zo erg niet normaal, bovendien kreeg ik hem gewoon niet meer droog..

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:01

mijne is deze week ook geschoren Haha! voorkant van het hoofd ook niet alleen de kaken en de oren gedaan want voor op zijn hoofd zijn de haren toch maar dun Knipoog

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:16

Mijn paard is vorige week vrijdag geschoren (vrijdag de 13e Nagelbijten / Gniffelen ).
Ze zat al best dik in de vacht en fatsoenlijk droog krijgen was er niet meer bij.

Ideaal vind ik het!
Ze is van top tot teen geschoren en ze komt iedere dag in de wei, weer of geen weer, wel of niet geschoren.

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:19

De mijne zit nog dun in de haren dus ik ga haar niet scheren. Tong uitsteken (Doe ik nooit)

Maar sommige paarden hebben snel een dikke bos haar dus dan is het wel het beste als je ze vaak/lang rijd tenminste Bloos

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:41

Ja ik heb mijn 2 shetlanders al geschoren...

Van brunny foto'tje:
Afbeelding

Ik zou ze normaal Niet geschoren hebben hoor!! Maar ik moest wel want
ze zaten al dik in hun vacht.. , maar ze hadden luizen. Dus vandaar
dat ze geschoren zijn.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:32

die van mij gaat morgen om half 12 onder het mes. Hij zweet nu al heel erg (die van mij zweet zowiezo heel snel). Daarnaast is het nu precies tussen de wedstrijden door en mocht het er iets minder mooi uit zien dan is het over twee weken weer wat beter aangegroeid (hopelijk Nagelbijten / Gniffelen ).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:28

ik ben nu bezig met het maken van een afspraak voor mijn Tinkermerrie. ze begint qua hoofd en benen nu toch wat wollig te worden en zweet al flink na een minuutje of 15 werk.
dus voor haar vind ik het wel fijner, en voor mijzelf ook Ja

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:32

als ik al ga scheren (ben er nog steeds niet uit of ik het wel wil doen of niet) dan is dat pas voor eind november.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:15

nee ga ik niet doen ook! hij heeft nu al dun wintervachtje maar hij krijgt waarschijnlijk een deken op zodat het geen hele dikke wintervacht wordt Lachen

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:17

morgen moet mijne er aan geloven Lachen

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:35

Mijne is al kaal Haha!

maar het moet meestal wel 3 keer in de winter Tong uitsteken

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:42

Nap scheer ik het liefst pas als hij s'nachts weer permanent op stal gaat. Nu loop hij s'nachts nog buiten in de wei met een regendeken op. Maar zolang het af en toe overdag nog zo warm is vind ik het niet echt handig om hem nu al te scheren en een dikke deken op te doen....... Staat ie alsnog overdag helemaal weg te zweten namelijk. Nu is het nog goed te doen met rijden, hij word wel nat maar mog niet zo erg dat we hem niet meer droog krijgen.

Dus als de weidepret over is gaat zijn haar eraf Haha!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:54

MLH schreef:
Ik snap dit niet hoor. Ze krijgen dat dikke vachtje toch niet voor niks? De mijne heeft met rijden nergens last van. Als je paard er wel last van heeft lijkt het mij persoonlijk beter het rijtempo wat aan te passen tijdelijk. En je paard scheren puur omdat je zelf die lange haren lastig of niet mooi vindt lijkt me ook niet echt de bedoeling. Ik wil niemand veroordelen en ik ben ook niet iemand van het 'natuurlijke' rijden maar ik vind dit heel tegennatuurlijk

Nee, tuurlijk krijgen ze dat dikke vachtje niet voor niets, maar ze zweten omdat ze werken en als je wedstrijd rijdt, kun je niet ineens een laag tempo gaan invoeren. Als een paard veel inspanning meot leveren, of veel zweet is dat juist gevaarlijk omdat hij veel sneller kou vat,, Het rijtempo aanpassen is dus helemaal geen oplossing. Als je een paard scheert, keurig netjes een dik dekentje opdoet, is die deken een vervanger eigenlijk voor zn haren.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:56

Yes!! Vandaag... Oortjes ook uitgeschoren. Gelukkig is ze niet zo grijs geworden als afgelopen jaar, maar toen was ik ook wel wat laat Nagelbijten / Gniffelen. Ze glanst nu NOG harder dan ze al deed en is superzacht Tong uitsteken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:12

Kleine edit.. 5 november wordt mijn beestje geschoren, ben erg benieuwd hoe ze op het scheer apparaat gaat reageren Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:20

Ik heb vandaag ook de knup (veel leuker woord dan knoop Vork ) doorgehakt... Riena wordt binnenkort ook geschoren, nu nog even iemand vinden die zijn leven aan haar wil wagen Haha!
Maarja met een spuutje erin moet het best lukken denk ik.

Ze zit namelijk zo dik in d'r vacht, vandaag tijdens de les vlogen de schuimvlokken je om de oren... overal schuimde ze, tussen d'r billen bij de teugels zelfs onder d'r oksels Ach gut

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:14

Ik heb de mijne al een keer geschoren (helemaal)..
Ben inmiddels allang weer aan de 2e keer toe, maar mijn scheerapparaat is overleden...Boos!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:18

Hebben jullie ervaringen met het scheren van paarden die in een buitenbox staan? Ik kan me voorstellen dat dat een extra risico met zich meebrengt voor wat betreft kou vatten, maar ik weet niet of dat een goede reden is om het scheren te laten.

Dus anyone?