Wanneer gaan jullie pony/paard scheren?(winter06/07)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: Wanneer gaan jullie pony/paard scheren?(winter06/07)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:56

En ik maar denken dat het raar zou zijn als ik mijn paard nu al zou laten scheren Haha! maar wij zijn niet de enige dus, Piropo zit ook al zo enorm in zijn vacht en gister was hij niet droog te krijgen, normaal zet ik hem even na het douchen in de stapmolen maar na 20 min was hij nog niet geheel opgedroogd, een deken op in stal is echt nog te warm...
Maar ik denk dat ik het nog een weekje uitstel maar dan gaat hij er toch echt ook aan geloven Cool

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:28

Ik ga die van mij scheren zodra we weer goed aan het rijden zijn. Hij heeft al een tijd zijn deken op en toch zit hij nu al redelijk dik in zijn vacht en zweet snel. ookal draven we maar 4 keer 2 minuten.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:08

sjakie schreef:
Gewoon scheren en geen deken op doen. Heb nog geen klachten van mijn pinda gehad. Voelt zich heerlijk in zijn geschoren velletje. Met de eerste winterharen zweette hij de stal en wei uit.

Die van mij staat ook gewoon ongeschoren in de wei hoor. ' s nachts staat hij op stal.
Nergens last van en hij heeft het absoluut niet koud. Het weer is ook nog heerlijk.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:12

brutus11 schreef:
Die van mijn staan van 09.00-tot 18.00u buiten en dan gaan ze naar een binnenstal,ik denk echt niet dat ze dan al merken dat de dagen korter worden als het om 20.00u donker is met het licht aan binnen??Is toch vreemd dat een paard van iemand hierboven in augustus al geschoren moet worden omdat ie al een wintervacht heeft??

Dat is gewoon per paard verschillend. Net als de ene mens die op een aap lijkt wat beharing betreft (bij wijze van spreken) en de andere mens haarloos is haha.
Mijn paardje is goed gezond niets mis mee, maar krijgt gewoon vroeg een vachtje.
Ik moet wel zeggen dat ie voor het scheren dag en nacht buiten stond.