Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Manda schreef:Ik kom er net achter dat we al een scheermachine hebben![]()
Een heiniger. Maar dan met een schapen/kamelen kop. Als we een paarden kop kopen kan je daar ook paarden mee scheren staat er in het boekje.
Enig idee waat je een paardekop voor een heiniger kan kopen? Als dat even duur is als een nieuwe scheermachine dan kopen we natuurlijk een nieuwe.
vonneke schreef:ik scheer met een paars apparaat, de doos is zwart met paars, heb zo geen idee welk merk dat het is.
Er worden in het begin van de winter 65 koeien mee geschoren. Ik zet er een paar nieuwe mesjes op en dan scheer ik er een aantal paarden mee.
Super apparaat alleen weet ik helaas de naam niet

)
dus t komt helemaal goed.

jilleroo schreef:heb vandaag BB geschoren met de heiniger progress die ik aangeschaft had.
ging op zich best lekker, ik moest enkel 2 keer erover heen omdat hij zo'n giga vacht heeft....(en dat is met andere scheermachines ook altijd zo geweest dus ligt niet aan de machien)
enige nadeel dat ik tegenkwam is dat de messen een beetje piepen... dus heb ik hem uit elkaar gehaald , schoon gemaakt, weer in elkaar maar hij blijft het doen , als ik hem olie is het weg maar na de eerste baan is het gelijk weer raak, stelschroef strakker en losser geprobeert, maakte geen verschil.. enig idee?
verder deed hij het prima.
ElCamino schreef:ik had de liscop.
11 jaar gehad en elk jaar zo'n 20/30 paarden geschoren.
Helaas is hij nu overleden en heb ik een andere gekocht bij ons in de buurt omdat ik met een half paard stond.... dit werd een Heiniger.
Net zo duur en dacht dat het goed zou zijn.
Na 1x scheren echter voel ik al dat deze kwalitatief veel minder is dan de liscop ( veel lichter, meer onderdelen die stuk gaan en hij scheert gewoon minder kaal)
Geloof me, ik scheer al 10 jaar paarden en vind de Liscop echt de beste.
Ik heb nu spijt dat ik even snel deze heb gekocht...
Het scheerseizoen gaat nog beginnen dus ik gun hem het voordeel van de twijfel nog even....
Als ik alle paarden kaal heb gemaakt vel ik een eindoordeel..... of deze marktplaats op en een Liscop kopen...of hij mag blijven...
daar heb je idd een kaal paard mee ..bij de heiniger heb ik het gevoel dat er toch nog een paar mm haar op blijft zitten ..ik doe ook 4 paarden 3 x per winter ongeveer dus ik gebruik ze echt veel