Welke scheermachine hebben jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke scheermachine hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:02

Geen idee hoe dat bij liscop zit, maar denk hetzelfde als bij de aesculap.
Verstellen kun je niets.
Het ligt aan de messen die je koopt.

Meestal is het geloof ik 3 mm

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:28

Ik heb een opscheermachine waarbij je met dezelfe messen de lengte kan verstellen. Ik dacht dat dat met de liscop ook zo zou zijn.

Maar 3 mm lijkt me een mooie lengte. Ik denk dat ik maar een liscop aanschaf.

Wat is het verschil tussen de liscop 1400 en de liscop 1600 ?? Ik heb namelijk gezien dat er twee types zijn.

En is eind november nog een goede tijd de paarden te scheren? Ik heb ze nu nog geen eens onder een deken staan omdat ik weinig met ze doe omdat ik aan het verhuizen ben. Ik dacht, na de verhuizing begin ik weer, scheer ze gelijk en zet ze dan onder een deken.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:34

Ik kom er net achter dat we al een scheermachine hebben Bloos

Een heiniger. Maar dan met een schapen/kamelen kop. Als we een paarden kop kopen kan je daar ook paarden mee scheren staat er in het boekje.
Enig idee waat je een paardekop voor een heiniger kan kopen? Als dat even duur is als een nieuwe scheermachine dan kopen we natuurlijk een nieuwe.

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:14

Manda schreef:
Ik kom er net achter dat we al een scheermachine hebben Bloos

Een heiniger. Maar dan met een schapen/kamelen kop. Als we een paarden kop kopen kan je daar ook paarden mee scheren staat er in het boekje.
Enig idee waat je een paardekop voor een heiniger kan kopen? Als dat even duur is als een nieuwe scheermachine dan kopen we natuurlijk een nieuwe.

Een Model 84 scheerkop voor rund/paard met de messen 21-23 tanden kun je kopen bij: Welkoop, Boerenbond winkel en bij een goede ruitersport zaak. De advies verkoop prijs is €109,73.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:57

@TD_Kommer: je hebt er blijkbaar verstand van!

heb ik een vraag voor je:
Hoe kun je zien wat voor messen je hebt en hoe beoordeel je (zonder te scheren dus van te voren) welk mes je het beste kunt gebruiken?
Ik heb een zware machine (merk weet ik niet uit mn hoofd maar lijkt op de liscop) 2e hands gekocht met een koeien/paardekop en een heel aantal sets messen maar ik kan er (nog) geen wijs uit.
Vorig jaar op goed geluk een setje eropgeschroefd en aan het scheren geslagen, ik had me toch een bloot paard!! Huilen
Het werd wel erg kort, bijna geen haar meer!
dat wil ik dit jaar dus voorkomen want zoooo bloot hoeft ze niet meer. Clown

Ik heb messen met korte en lange tanden en meet veel en weinig tanden. Interpreteer ik het zo goed: hoe meer tanden hoe fijner het scheerwerk en hoe meer langer de tanden hoe korter?
alvast bedankt!

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:57

ik scheer met een paars apparaat, de doos is zwart met paars, heb zo geen idee welk merk dat het is.

Er worden in het begin van de winter 65 koeien mee geschoren. Ik zet er een paar nieuwe mesjes op en dan scheer ik er een aantal paarden mee.

Super apparaat alleen weet ik helaas de naam niet

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:39

yes! dat zocht ik! thanks Dick!

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:27

vonneke schreef:
ik scheer met een paars apparaat, de doos is zwart met paars, heb zo geen idee welk merk dat het is.

Er worden in het begin van de winter 65 koeien mee geschoren. Ik zet er een paar nieuwe mesjes op en dan scheer ik er een aantal paarden mee.

Super apparaat alleen weet ik helaas de naam niet

Als de machine half paars, half zwart is, is het waarschijnlijk een Hauptner electric 2000.
Is de machine helemaal paars dan is het waarschijnlijk een Aesculap Econom 2.

Meer paarse machines zou ik niet weten.

Groetjes Dick

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:30

Ik heb ook een liscop Haha!

De equiclip 1400

Echt een super apparaat.
Maakt in ieder geval niet zoveel herrie Cool

Ben er super blij mee...
Prijs lag rond de 330 euro.

Hij is helemaaal niet zwaar en scheer vlijwel zonder strepen.
Iedereen die hem heeft geleend is er zeer te spreken over. Clown

Je kan er alles mee scheren.
Benen, hoofd enz gaat prima Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:25

Heeft iemand ervaring met de optmum XS600?? Ik heb em gekocht, maar kan niet erg veel wijs worden uit de handleiding.. Ben bang dat ik em meteen afbreek ofzo.. (wat moet je doen als je hem voor het eerst gebruikt, etc)

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:49

Op stage hebben we de Liscop 3000, wel een fijn apparaat, nu eens zelf voor een kijken thuis, zit alleen nog te twijffelen welke.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:11

Hmm merk weet ik zo even niet, het is een professionele scheermachine, geheel draadloos met dubbele accu. Mijn man scheert er elk jaar alle koeien weer mee, en hij is ook erg handig bij het paardenscheren (de draadloze scheermachine wel te verstaan Haha! )

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:22

ik heb na onder andere dit topic gevolgt te hebben , vandaag een scheermachine gekocht bij de welkoop, een heiniger progress, donderdag ga ik hem uitproberen.

ben benieuwd, zal jullie laten weten hoe het gelopen is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:34

Ik heb er een van Pedigree...vroeg me af of er nog iemand is die er een heeft? heb hem tweedehands gekocht, en degene heeft hem bij divoza gekocht. Heb hem daar niet meer kunnen vinden omdat het volgens die vorige eigenaar een voorganger is van Lister of Liscop.
De messen zijn nog wel steeds te koop zijn gewoon dezelfde als die van liscop. Ga hem woensdag of in t weekend uitproberen! ben erg benieuwd hoe het gaat is m'n eerste scheermachine, en de eerste keer dat ik mijn eigen paard ga scheren, heb gelukkig hulp van iemand met veel ervaring met scheren Haha! dus t komt helemaal goed.

Een scheermachine met accu leek me eerst ook wel wat maar dan zit je steeds met een lege accu, m'n bijrijder vond het ook onhandig. Nu kunnen we er teminste net zo lang over doen als we willen Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:13

We hebben onze nieuwe liscop getest....
Nou'ja, mijn vriend op koeien Haha!
Er zijn ca. 80 koeien onderdoor geweest en hij is perfect, hij scheert mooi en wordt niet warm.

Binnenkort maar een keer de paardenmessen erop, dan zal ik hem eens testen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:35

heb vandaag BB geschoren met de heiniger progress die ik aangeschaft had.
ging op zich best lekker, ik moest enkel 2 keer erover heen omdat hij zo'n giga vacht heeft....(en dat is met andere scheermachines ook altijd zo geweest dus ligt niet aan de machien)

enige nadeel dat ik tegenkwam is dat de messen een beetje piepen... dus heb ik hem uit elkaar gehaald , schoon gemaakt, weer in elkaar maar hij blijft het doen , als ik hem olie is het weg maar na de eerste baan is het gelijk weer raak, stelschroef strakker en losser geprobeert, maakte geen verschil.. enig idee?

verder deed hij het prima.

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:18

jilleroo schreef:
heb vandaag BB geschoren met de heiniger progress die ik aangeschaft had.
ging op zich best lekker, ik moest enkel 2 keer erover heen omdat hij zo'n giga vacht heeft....(en dat is met andere scheermachines ook altijd zo geweest dus ligt niet aan de machien)

enige nadeel dat ik tegenkwam is dat de messen een beetje piepen... dus heb ik hem uit elkaar gehaald , schoon gemaakt, weer in elkaar maar hij blijft het doen , als ik hem olie is het weg maar na de eerste baan is het gelijk weer raak, stelschroef strakker en losser geprobeert, maakte geen verschil.. enig idee?

verder deed hij het prima.

Je moet niet alleen olie op de tanden doen maar ook aan de zijkant waar de messen op elkaar dragen.
Laat het me weten als het niet over gaat.

Groetjes Dick

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:24

ik heb ook niet alleen de tanden geolied, ik heb alle oliepunten geolied zoals in de gebruiksaanwijzing staat en op de onderkant van het ondermes staat.
ik kan me niet voorstellen dat te weinig olie het probleem is.

ik heb piepende messen enkel nog nooit meegemaakt (en ik heb toch echt een heleboel paarden, koeien en schapen gescheerd in het verleden..)

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:25

Een hauptner....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:58

Ik twijfel tussen de Liscop Equiclip 1400 en de Heiniger Handy en de Heiniger Progress, wie kan mij adviseren?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:16

hier ook een twijfelaar, dus voor mij dezelfde vraag!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:04

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:44

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:28

ElCamino schreef:
ik had de liscop.
11 jaar gehad en elk jaar zo'n 20/30 paarden geschoren.
Helaas is hij nu overleden en heb ik een andere gekocht bij ons in de buurt omdat ik met een half paard stond.... dit werd een Heiniger.
Net zo duur en dacht dat het goed zou zijn.
Na 1x scheren echter voel ik al dat deze kwalitatief veel minder is dan de liscop ( veel lichter, meer onderdelen die stuk gaan en hij scheert gewoon minder kaal)
Geloof me, ik scheer al 10 jaar paarden en vind de Liscop echt de beste.
Ik heb nu spijt dat ik even snel deze heb gekocht...
Het scheerseizoen gaat nog beginnen dus ik gun hem het voordeel van de twijfel nog even....
Als ik alle paarden kaal heb gemaakt vel ik een eindoordeel..... of deze marktplaats op en een Liscop kopen...of hij mag blijven...

heb helemaal dezelfde ervaringen als jij..heb 2 listers (liscop ) die al zeker 10-12 jaar mee gaan en dan een heiniger en die gebruik ik haast nooit want eenmaal liscop altijd liscop Knipoog daar heb je idd een kaal paard mee ..bij de heiniger heb ik het gevoel dat er toch nog een paar mm haar op blijft zitten ..ik doe ook 4 paarden 3 x per winter ongeveer dus ik gebruik ze echt veel