De dagen worden korter, haren langer... nu al een deken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurr_

Re: De dagen worden korter, haren langer... nu al een deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:00

Ik heb ze nu ook een dunne zomderdeken op, als t weer warmer wordt gaatie weer af!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:23

Als ik NU een deken op leg is het niet omdat het "koud" is maar om de winterharen tegen te gaan. 's Nachts zou dit dus geen probleem mogen zijn, dan gaat ze het zeker niet te warm hebben, probleem is natuurlijk overdag, als het nu even droog blijft en de zon erdoor komt is het algauw 25° lijkt me te warm ook voor een ongevoerde deken

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:46

Hoi MIjn pony is een koukleum en heeft 's nachts haar zomerdeken op. Overdag gaat ze als het lekker weer is met der vliegendeken naar buiten. Maar als het heel erg regend doe ik der regendeken o grams om. Ik kies hier voor want ze staat anders te trillen op haar benen. En ik weet ook wel dat ze dat doet om het warm te krijgen, maar van mij hoeft dat nou ook weer niet. Ik heb de dekens dus ik gebruik ze. En als het weer heel mooi word doe het gewoon weer af. En ik kijk niet naar wat voor maand het is maar wat voor weer het is.

Tiamo_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:53

vorig jaar werdt het ook pas in september mooi weer Nerd
Maar mijn paardjes hebben voorlopig nog geen deken om .. Ze kunnen zichzelf prima tegen de "kou" verweren en ze staan gewoon relaxed te grazen in de wei .. Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:09

Mijn paard had de afgelopen dagen ook een zomerdekentje op. Ik hou 'm nauwlettend in de gaten, want vorige jaar had ie eind september al een dikke vacht en toen was het nog 20 graden. Ik wil niet te vroeg scheren dit jaar, dus ik doe wat eerder een zomerdeken op. Gelukkig heb ik een stalbaas die 'm af doet als het te warm is.