vliegendeken RAMP !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:45

Rina die deken heb ik dus ook voor mijn fjord Haha!
Mijn fjord in zijn jurk Tong uitsteken
Afbeelding
Heb het halsdeel er even afgelaten. Dat is dus fijn dat je dat eraf kunt halen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:07

Fijne deken he Deedee. Ik moet het halsdeel er wel op laten, zomerexceem. Maar ik vind het idd wel lekker dat hij er evt af kan.

lovebeaut schreef:
ik kan het wel betalen maar ga echt niet mijn paard verkopen ....
ik ga gewoon niet van die dure dingen kopen

Als je dan geen dure dekens wilt kopen moet je ook niet klagen dat je schuurplekken krijgt. Het lijkt me wel duidelijk nu dat je deken gewoonweg niet goed ligt, en als je daar wat aan WILT doen je toch je portomonee moet gaan trekken en een betere moet kopen (die toch duurder zijn)

Daarbij goedkoop is bijna altijd duurkoop. Kijk nu maar naar jezelf, de ene was na 1 dag al kapot en de ander veroorzaakt schuurplekken. Lekker goedkoop hoor, de ene moet je nu al vervangen en de ander eigenlijk ook wil je niet ook nog eens een lekkere DA rekening krijgen.
Maar je moet het zelf maar weten, het zijn jou paarden. Men heeft hier op het forum geprobeerd je van advies te dienen, het is aan jou er nu iets mee te doen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:35

rina schreef:
Ehmmm Flettie durf het bijna niet te zeggen maare..... Je hebt teveel betaald Tong uitsteken . Kijk maar Ebay

Yep, maar ik kon hem gelijk dezelfde dag nog ophalen bij de hoefsmid/ruitersportwinkeltje bij ons in het dorp ipv zeker een week te moeten wachten Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:03

Ik vind dat als je je paard wilt beschermen en een deken op wilt doen, dat je er dan ook voor moet gaan en misschien een wat duurdere maar goede kwaliteit deken moet kopen.

Als je daar je geld niet aan uit wilt geven, zou ik zeggen: koop een goede spray.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:19

Als ik kijk in je profiel dan heb je je paardjes lekker basic, kan mij voorstellen dat je niet veel geld wilt uitgeven voor een vliegendeken. Mijn paad kan absoluut niet zonder, wij hebben dazen hier heel erg veel. Dus dan moet ik ook veel geld uitgeven voor een deken. Maar zie, je paarden zijn best dik van het vele gras, niks erg, maar dan passen veel dekens niet goed. Een ander model/merk kan veel beter zitten. De goedkopere dekens hebben ook vaak een slechte pasvorm. Jouw paarden zijn fors en hebben een dikke buik waardoor de deken slecht zit. Je zou een grote maat kunnen proberen en een dekensingel erom heen kunnen doen, zo een elastische zodat hij bij de schoft blijft liggen en de schouders ruim vallen, dus goed naar voren trekken de deken. Of dekens via marktplaats kopen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:03

Dure dekens hoeven niet altijd persé goed te passen.
Ik heb een dure (150 euro) Bucas Buzz-Off deken op mijn paard gehad en deze bleef helemaal niet liggen. Veel schuurplekken en dat al na 2 dagen.
Ook op mijn andere pard lag deze deken heel slecht.
Ik weet dat de Pagony fly/cooler met hals (50 euro) super blijft liggen. Dat is toch ook niet de duurste deken.
Momenteel staan mijn paarden onder een Pagony (50 euro) en een Bucas Dustbuster Plus (172 euro)

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:28

Ik heb gisteren deze bij Ooteman besteld, de Vantaggio Buzz-of Classic:
Afbeelding

Deze deken is uv-reflecterend, fijnmazig, heeft kruissingels (en mogelijkheid tot bevestigen bilkoorden) en is op dit moment afgeprijst naar E 34,50, niet duur dus Knipoog
Alleen de pasvorm is nog even afwachten, ik heb nu gewoon de maat besteld die mijn tink normaal gesproken heeft (1.85m), dus ik hoop niet dat ze erg krap uitvallen bij de borst...
ik ben deze deken verder nog niet tegengekomen op Bokt, niemand hier die 'm ook heeft?

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:28

russel schreef:
Als ik kijk in je profiel dan heb je je paardjes lekker basic, kan mij voorstellen dat je niet veel geld wilt uitgeven voor een vliegendeken. Mijn paad kan absoluut niet zonder, wij hebben dazen hier heel erg veel. Dus dan moet ik ook veel geld uitgeven voor een deken. Maar zie, je paarden zijn best dik van het vele gras, niks erg, maar dan passen veel dekens niet goed. Een ander model/merk kan veel beter zitten. De goedkopere dekens hebben ook vaak een slechte pasvorm. Jouw paarden zijn fors en hebben een dikke buik waardoor de deken slecht zit. Je zou een grote maat kunnen proberen en een dekensingel erom heen kunnen doen, zo een elastische zodat hij bij de schoft blijft liggen en de schouders ruim vallen, dus goed naar voren trekken de deken. Of dekens via marktplaats kopen.

ze zijn inderaadaad dik maar dat komt ook dat beauty ( het zwarte paard ) al 5 veulens heeft gehad en antharus en beauty hebben vroeger alleen maar bossritten gemaakt toen ze dat niet meer deden stonden ze stil ...
soms wel 4 weken toen hebben wij ze gekocht ongeveer 2 en een half jaar terug ze waren toen zo dik dat ze bijna knapte Koe ze zijn nu heeeeeeeel erg veel afgevallen Haha!
we rijden er dus ook recreatief op !
geen wedstrijden enzo..

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:30

ze zijn inderdaad forse paarden !!

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:36

Als je 't mij vraagt (.. ik naai wel es wat..), gewoon de voorste dekensingel loshalen en opnieuw erop naaien. Maar dan zódanig dat hij niet schuin naar achter loopt maar netzoals een zadelsingel: achterz'n voorbenen langs loopt.
Mischien moet de deken daarna van voren ook wat strakker.
Dan is het probleem van het naar achteren zakken opgelost.

Een goede deken komt deels natuurlijk door goed materiaal, maar voor 90% is het de pasvorm die 'm goed maakt voor een bepaald paard/pony.
Daar heeft de prijs niet altijd mee te maken.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:06

oke !

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:06

sorry hoor, maar ik vind de reacties in dit topic wat overtrokken. Natuurlijk het zijn goedkope dekens maar ook goedkope dekens horen niet naar 1 dag kapot te gaan...

Doreen is een jong meisje en wilt het beste voor het paard. Ik vind het juist goed dat ze probeert na tegaan of er een paardentandarts moet komen of niet... ik ken genoeg mensen met eigen paarden waar ze nooit naar de paardentandarts gaan. alleen als ze tegen problemen aan lopen. (helaas)
En doreen heeft jaren lang lessen gehad... maar ler je daar of een deken passend is of niet... nou echt niet!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:07

ps: niet alle reacties hoor!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:43

bedankt Irene !!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:48

wat heeft dit in godsnaam met tandartsen te maken? Sorry, mara iedereen ziet dat dit niet past... ik heb dat ook nooit geleerd, maar dit slaat echt alles, hij knelt aan alle kanten en dat zie je niet... Maak dat de kat wijs zeg.. En ja, een goedkope deken hoort ook niet zo kapot te gaan, maar je betaald nu eenmaal ook voor kwaliteit.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:55

poppekontje schreef:
Dure dekens hoeven niet altijd persé goed te passen.
Ik heb een dure (150 euro) Bucas Buzz-Off deken op mijn paard gehad en deze bleef helemaal niet liggen. Veel schuurplekken en dat al na 2 dagen.
Ook op mijn andere pard lag deze deken heel slecht.

ik heb die deken ook, bij mijn paard ligt ie super!

als je je paarden 24/7 buiten heb staan moet je ze wel goede dekens opdoen, anders kan je het beter aflaten...

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:58

secricible schreef:
wat heeft dit in godsnaam met tandartsen te maken? Sorry, mara iedereen ziet dat dit niet past... ik heb dat ook nooit geleerd, maar dit slaat echt alles, hij knelt aan alle kanten en dat zie je niet... Maak dat de kat wijs zeg.. En ja, een goedkope deken hoort ook niet zo kapot te gaan, maar je betaald nu eenmaal ook voor kwaliteit.

niet iedereen...

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:00

secricible schreef:

ik wist trouwens ook niet zoveel van dekens af maar de paardenwinkel bij ons zij dat deze goed was en dat de maat ook goed zal zijn ... vandaag of morgen gaan we ze ruilen ... voor een maat groter wandt dit is inderdaad te klein en dat zie ik heust wel Koe

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:07

dit heeft niets met de maat te maken, die maat is niet te groot of te klein, de pasvorm is gewoon knudde! zoals al 10x is gezegd. Hij past niet op de schouder en achter heb je gigantisch veel over. Als je nog een maat groter pakt heb je NOG meer achter. Echt, je kan beter 1x investeren in een duurdere deken, als wanneer je dit soort dekens koopt.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:10

Armaris schreef:
lovebeaut schreef:
we wouden ook eerst met hals er bij kopen mara dat kosten al gelijk 16.50 dat vonden we een beetje duur dat nammelijk voor twee paraden Koe

kom op zeg! doe ff gewoon 16,50 voor een dekentje. das niks. als je dat al duur vind kan je cker beter je paard(en) verkopen zeg. hoe moet het als je een keer een da rekening krijgt van weet ik hoeveel..

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:26

beetje overtrokken dat ze dan beter hun paarden kunnen verkopen. De rekeningen van bijvoorbeeld DA kunnen ze makkelijk betalen het gaat er meer om wat je belangrijk vind om veel geld aan uit te geven. De een aan dekens de ander vind dat onzin. Daarom is niet iemand beter of slechter. En ja voor goede kwaliteit betaal je.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:28

secricible schreef:

lees voorgaande pagina's.

ik dnek dat door de bouw van de paarden de dekens idd niet goed liggen. Het zijn breed gebouwde paarden.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:38

Ik zei iets over de paardentandarts omdat ik iets zei over het "totaalplaatje" van dit meisje,dat ik vind dat je je goed moet laten informeren voordat je aan een eigen paard begint,en daar hoort alles bij,dat je weet wat goed voor je paard is. En daar hoort ook bij dat je je paard goede dekens oplegt en je paard naar de tandarts laat gaan. Een paard kan dit immers niet zelf beslissen,dat moet jij voor 'em doen,daarom vind ik dat je wel moet weten wat goed voor een paard is voordat je eraan begint. Een niet goed passende deken is niet fijn voor een paard,zeker niet als ze er wonden van krijgen,net zoals haken aan de kiezen ook niet fijn is,dit zijn allemaal voorbeelden van dingen die belangrijk zijn voor een paard. Dus daarom plaatste ik die opmerking,ik vind het vreemd dat je een paard koopt zonder de "basis" dingen te weten. Ik vind een goed passende deken en een tandartsbezoek standaard dingen.
En zoals ik al zei,bedoel ik het absoluut niet aanvallend.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:12

Miss_Favre schreef:
Ik zei iets over de paardentandarts omdat ik iets zei over het "totaalplaatje" van dit meisje,dat ik vind dat je je goed moet laten informeren voordat je aan een eigen paard begint,en daar hoort alles bij,dat je weet wat goed voor je paard is. En daar hoort ook bij dat je je paard goede dekens oplegt en je paard naar de tandarts laat gaan. Een paard kan dit immers niet zelf beslissen,dat moet jij voor 'em doen,daarom vind ik dat je wel moet weten wat goed voor een paard is voordat je eraan begint. Een niet goed passende deken is niet fijn voor een paard,zeker niet als ze er wonden van krijgen,net zoals haken aan de kiezen ook niet fijn is,dit zijn allemaal voorbeelden van dingen die belangrijk zijn voor een paard. Dus daarom plaatste ik die opmerking,ik vind het vreemd dat je een paard koopt zonder de "basis" dingen te weten. Ik vind een goed passende deken en een tandartsbezoek standaard dingen.
En zoals ik al zei,bedoel ik het absoluut niet aanvallend.

Prima daar sluit ik mij helemaal mee aan. maat ik ken dit meisje persoonlijk en ze heeft wel kennis van paarden maar nog niet op alle vlakken.om deze reden vragen ze extra informatie bij de ruitersportwinkel enz. Ik vind alleen jammer dat er meteen zo fel op gereageerd wordt. De paarden hebben een zeer ruime stal, genoeg weiland een mooie bak, goed voer enz. Ze hebben mischien niet veel ervaring met zaken zoals dekens. De paarden dragen normaal geen deken en hebben ze ook nooit gedragen ook de winters niet. Door het warme weer hebben ze erg last van vliegen gehad en besloten een deken te kopen en extra info te vragen bij de zaak. enja dan is het schrikken als de volgende dag je paard onder de wonden zit.

Zelfs ik na 15 jaar rijervaring leer elke keer weer nieuwe dingen. Dus dan moet ik ook overwegen om mijn paard weg te doen? volgens mij is het prima op te lossen door de informatie die je niet weet te vragen, en dit doen zij..

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:15

Ze zitten ook veelste krap..