Het leuke is dat Sun lijkt te weten dat ik hem sla om die beesten te verjagen, hij heeft nog nooit schrikachtig of boos gereageerd, terwijl als ik hem 'gewoon' en klap met m'n vlakke hand zou geven, hij zwaar beledigd zou zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Welshcobfan schreef:Maar als je er 1tje doodslaat, komt de rest naar zijn begravenis toe danDus dan heb je in een keer nog meer
Gewoon vriendelijk verzoeken om het buurpaard te steken dus

had wel even zelfmedelijden

Dat zijn pas vieze enge dingen

Gjilke schreef:Als je naar de biologische kant kijkt, zou je theoretisch zeggen dat je steeds de domme dazen dood slaat. Hierdoor blijven alleen de sterke, slimme dazen over, waardoor de soort steeds sterker en slimmer wordt, en je ze dus nooit kan uitroeien.
Als je naar de pratische, alledaagse kant kijkt: Doodmeppen die dingen
...
0_bleu schreef:Gjilke schreef:Als je naar de biologische kant kijkt, zou je theoretisch zeggen dat je steeds de domme dazen dood slaat. Hierdoor blijven alleen de sterke, slimme dazen over, waardoor de soort steeds sterker en slimmer wordt, en je ze dus nooit kan uitroeien.
Als je naar de pratische, alledaagse kant kijkt: Doodmeppen die dingen
Als je het zo bekijkt, is het nog best een eng idee.. We kweken nu gewoon een soort super dazen ras...
![]()
Maar nu sla ik ze ook gewoon nog dood, en spuit ik me paard in met de meest stinkende sprays in de hoop dat ze niet meer op haar afkomen
...
Ik vind dat zoooooooo vies. Ik heb echt een fobie om insecten aan te raken. xxsweet schreef:Als ik bloed op mn hand heb dan denk ik toch echt wel dat zoo'n 'ding' dood is
Citaat:Dazen of paardevliegen zijn breed gebouwde, snelle roofvliegen met grote ogen. Vooral de wijfjes zijn bloeddorstig en zuigen bloed bij grote zoogdieren en soms ook bij de mens. Het eiwit uit het opgezogen bloed is nodig om de eitjes te kunnen laten rijpen. De mannetjesdazen eten honing. De larven leven in vochtige grond en zijn rovers of leven van rottende planten. Biologen determineren dazensoorten vaak aan de hand van hun oogkleur. Dazen kunnen, net als muggen, het CO2-gehalte van de lucht bepalen om een prooi te vinden.

Annemarie schreef:Of het nou een daas of een horzel is (ik weet het verschil niet?)
, ofja, probeer ik