Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AppaloosGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:03

Weet ik niet, heb hem er s'middags ingezet en was de volgende dag eind van de ochtend naar hem gaan kijken.
Dus weet niet wanneer hij is gestoken.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:49

We hebben er hier (Z.O. Drenthe) gelukkig nog geen last van. Heb al vele soorten insectensprays geprobeerd en heb nu alvast een nieuwe variant aangeschaft, hopen dat deze wel helpt. Zolang de paarden niet zweten valt het wel mee, daarom spoel ik de paarden na het rijden ook lekker af en spuit ze daarna in en dan maar hopen dat het helpt, ook kom ik dan niet meer bij ons in het bos, want daar is veel veen, waar ze dus veel voorkomen, dus rijd dan maar in de bak. Heb voor mijn veulen van dat gel gekocht, omdat ze waarschijnlijk zo'n spuitbus doodeng zal vinden, ook heb ik dan een vliegennetje voor, zodat ze niet steeds bij de ogen gaan zitten.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:52

Vandaag was het superweer. Geen daas gezien, heerlijk. Het zomerweertje bij uitstek voor mij maar ik ben bang dat er niet veel zijn die die mening delen

Las dat in Bremsen Bremse walnootolie zit verwerkt dus dat ga ik es proberen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:44

ja hoor, ik deel je mening ook

Heerlijk weer en zo goed als daas vrij
Ik teken voor zo'n zomer, maar ik denk dat we daat weinig vrienden mee maken

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:06

runningkawa schreef:
ja hoor, ik deel je mening ook

Heerlijk weer en zo goed als daas vrij
Ik teken voor zo'n zomer, maar ik denk dat we daat weinig vrienden mee maken

Die gaan wel overstag als we daar ook een zootje dazen op af sturen

Ondertussen zijn wij op zoek naar walnootbomen.
Heb al een aantal boomkwekerijen gebeld en wordt vrijdag teruggebeld.
We zullen die r*tzakken opknappen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:33

Ik heb er 1 gevonden in luykgestel.
Maar daar zijn ze pas weer half oktober te verkrijgen.

Het zal nu vast niet zo'n goede plant tijd zijn

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:26

Woehoe, eindelijk heb ik eens iets zinnigs ingebracht op Bokt.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:49

Ik vind ze echt gruwelijk. Nachtmerrie beesten
Mijn paard komt 1 Juli weer thuus, zal vanzelf wel merken of ik ze weer zie....

Die op de eerste pagina; Die zitten vooral op de manege hier. Die zijn meestal niet zo idioot groot daar en daar hoor je ze al gillen 'Ieehh' . Bij ons op stal; Gezellig met koeien erbij; Zijn ze dus ruim 3x zo groot. Wij hebben zo'n reuzenversie ervan rondvliegen; Die hoor je van verre al aankomen.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:56

ranna schreef:
Vandaag was het superweer. Geen daas gezien, heerlijk. Het zomerweertje bij uitstek voor mij maar ik ben bang dat er niet veel zijn die die mening delen

Las dat in Bremsen Bremse walnootolie zit verwerkt dus dat ga ik es proberen.

bremse bremse heb ik , liep met mijn paard naar buiten om even buiten lekker uit te stappen nou vergeet het maar hele hordes vlogen tegelijk op mijn paard af
Vorig jaar had ik Tri tec 14 een spray uit amerika wat hier in nederland nog niet goed gekeurd is maar dat hielp als geen ander
Ging met een bezweet paard buiten staan dazen kwamen aangevlogen en meteen weer weg ( vielen mij toen aan omdat ik niets op had) maar op het paard geen een super en het rook ook nog eens lekker
Nu ben ik dus naarstig op zoek naar dat spul kan het via internet wel bestellen maar kost het 50 euro ( dat vind ik net een beetje te veel ) in Amerika kost het 15 dollar en in frankrijk kan ik het tegen inkoop bestellen voor 20 euro maar moet ik een btw nummer hebben en dat heb ik niet dus als iemand wel een btw nummer heeft houd ik me aanbevolen

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 13:41

MissyTara schreef:
Woehoe, eindelijk heb ik eens iets zinnigs ingebracht op Bokt.........

Meid je bent helemaal geweldig en de boomkwekerijen zullen blij met je zijn
Er is straks geen walnootboom meer te vinden.

RK, ik kan er een aantal kopen maar die zijn me nog te duur. Wacht morgen even het tel. van de teler af.

@Goldwing, Tri tec? Nog nooit van gehoord!
Zal es even surfen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:42

Misschien moeten we zelf eeen walnotenboom kwekerij beginnen

En geen dazen meer en gegarandeerde verkoop door bokt

Neverhere

Re: Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 13:44

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:39

Allemaal hierheen verhuizen, hier zitten ze bijna niet Haha! Ik heb er dit jaar welgeteld 1 gezien, afgelopen zondag en die was ook gelijk mijn paard aan het prikken.
Hier hebben we nooit enorm veel last van dazen, wel veel muggen. Gelukkig schijnt mijn paard niet zo lekker te zijn, want terwijl de andere paarden onder de bulten zitten heeft hij nergens last van.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:57

runningkawa schreef:
Misschien moeten we zelf eeen walnotenboom kwekerij beginnen Tong uitsteken
En geen dazen meer en gegarandeerde verkoop door bokt Haha!

Strak plan, die kwekerij, waarom niet stinkend rijk worden door de ellende van een ander Clown

We hebben zojuist 4 walnootbomen besteld. Kunnen we mooi verspreiden in het weiland en bij de bak.
Je kunt nu wel planten RK maar moet je wel bomen hebben die in pot gekweekt zijn en niet uit de volle grond kopen. Volle grondbomen moet je in voor- en najaar verplanten Knipoog

De bomen die wij krijgen zijn in pot gekweekt dus die missen de belangrijke haarwortels niet. Alleen een kwestie van kalk en een bult water erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:20

Mag ik weten waar je die gehaald hebt en wat ze kosten?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:45

Ik heb ze bij een kwekerij besteld die ze weer van een veiling/groothandel, whatever, haalt.
De vrouw wist niet of ze daar 4 hadden (haar man was daar niet zijzelf) maar hij zou meenemen wat ze daar hadden voor het geval het er niet 4 zouden zijn.
Ze kosten € 49,00 per stuk. Best prijzig vind ik maar dat komt dus doordat het bomen zijn die in pot gekweekt zijn. Je loopt zo veel minder risico dat ze niet aankomen dan dat je ze uit de volle grond haalt. De bomen waren dik 2 meter hoog.

Heb ze op marktplaats, geloof ik, zien staan voor € 4,00 of € 5,00 maar die zijn 80 cm groot en dat schiet niet op als je er niet te lang op wilt wachten dat je een beetje boom hebt.

Zal ik es voor je navragen waar zij ze weghalen?
Het was hier een eind vandaan zei ze en wie weet bij jouw in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:58

Als je dat zou willen doen, heel graag Ja

En een meter of 2 schiet idd een beetje op Ja

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:37

[/quote]is het kleurloos? ik heb namelijk een schimmel en heb eens hertshoornoliie gebruikt, het leek alsof ik een zebra had Haha![/quote]

Het ziet er een beetje melkachtig/waterachtig uit en geeft voor zover ik heb kunnen bekijken geen strepen. Volgens mij moet dat bij een schimmel ook goed gaan (als ze niet gaan liggen rollen zodra je ze hebt ingesmeerd). Bravura loopt nu al weer een hele week zonder vliegendek....ga eerdaags maar eens een grote fles van dat spul bestellen!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:34

Oh die beesten zijn echt verschrikkelijk! Boos!
Kom net terug van buitenrit, heb niks anders gedaan dan de heletijd die beesten dood slaan. té irritand gewoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:36

Sinds vandaag is het hier weer echt hopeloos Verdrietig
De paarden staan alweer de hele dag binnen.
Het was grote paniek buiten (en dat met vliegendeken)

Was het maar weer september...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:43

Ik ben gisteren met buitenrijden ook zwermen agressieve dazen tegen gekomen, heb mijn paard nog nooit zo gek zien doen. Hij zette het op een lopen om de beesten kwijt te raken. Dat doe ik voorlopig dus ook maar even niet, gelukkig is het op stal niet zo erg en kan ik in de bak redelijk rustig rijden. En die Atex troep die hielp al helemaal niet. Wat ik wel weet is dat er een dazenval in ontwikkeling is, die op het moment wordt getest en eventueel dan in productie wordt genomen. D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:45

Is dat echt waar?

Ik wil hem als eerste testen Lachen
Maar ik kan me er niets bij voorstellen bij een val??

Ik zei pas voor de fun ook eens, nep zakken bloed neer hangen, gemengd met wat gif, laat ze daar maar in steken Lachen

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:48

Het was vandaag ook weer raak, crossende paarden als gevolg van dazen

Ze wilden graag terug naar de paddock waar ze lekker onder de.....jajaja jullie raden het al: Dé noteboom konden gaan staan!

Of het walnotenboom is geen idee, iig een noteboom, en er zitten bijna geen muggen, dazen en vliegen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:16

Ik heb hier helemaal geen last van dazen of muggen of iets. mijn pony staat 24 uur per dag in het weiland vlak bij het strand. Ze is blijkbaar niet lekker. Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:15

Hier vandaag ook hopeloos Boos!
Lag zelf op bed met migraine en heb daardoor de bomen niet kunnen halen en weet dus ook nog niet waar de kwekerij ze vandaag heeft RK, maar als het meezit haal ik ze maandag.

Mijn paard kan 3/4 rond ons huis met een open stal zo 25 meter achter onze slaapkamer. Omdat ik op bed lag hoorde ik hem steeds weer naar buiten gaan om hooguit 10 minuten later met een rotgang weer naar binnen te galopperen.

Het weer was veel te zonnig en te weinig wind.