Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

anneM_Ajax schreef:het kan zeker HEEL VEEL kwaad, het lijkt mischien niet zo maar je paard kan een zonnesteek oplopen
hoorde ik ook pas van mijn DA. Dan zijn ze heel loom zeiknat en reageren amper.
Ook kunnen ze heel erg met hun hoofd gaan schudden, omdat paarden ervan overtuigd zijn dat je hoofdpijn eruit kan schudden, hehe

BasiNami schreef:Om de landen van onze pony's staan geen bomen en overdag is het er dus behoorlijk heet..
Zijn er meer mensen hier die geen schaduw in hun weides hebben en weet iemand of dit erg is?
Nog ideeën om schaduw 'te maken' ?
Thnx
marsi schreef:Volgens mij is het idd wel gewenst door de dierenbescherming, LCharlotte. Ik heb namelijk vorig jaar of het jaar daarvoor in de krant gelezen dat de DB extra ging controleren of beesten op het land genoeg schaduw hadden. Zo niet, dan kon je wel eens een flinke boete krijgen.
....
Lijkt me niet echt fijn voor een paard. Hij was er vrij gauw weer bovenop maar toch.

rakkertje13 schreef:Een paard dat goed tegen de hitte kan?
Waarom zoekt het dan WEL de schaduw op?
Als ze er tegen kunnen? Dat betekend dus dat ze schaduw
wel waarderen dus zorg er ook voor mensen ..
je hebt zo een zonnesteek met dit weer.
@ waldisney wssn zijn ze er nog niet achter gekomen hoor, als hij altijd dicht was en nu open

ranna schreef:Het laatste nieuws op de voorpagina lijkt me voldoende bewijs dat paarden/dieren in de schaduw moeten kunnen als ze daar behoefte aan hebben.
Maya schreef:Graag niet oordelen voor je de situatie kent op basis van zomaar wat vermoedens... Dit is op een paar km van mij thuis, en dat is gewoon een normale wei, volop schaduw, water en nette omheining. Dit is gewoon bittere pech, en de eigenaar is zeker niet nalatig geweest. Die sloot is drie meter breed... Dat is dus een fikse sloot, en het betreft een klein paardje. En het was hier echt benauwend heet gisteren.
Erg sneu dat het dier het niet heeft gered.