ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:35

In principe staat die van mij in zn nakie.
Begin dathet land staan wel met halster, hij is int begin soms wat lastig met pakken enzo.

Verder als het heel erg wordt met vliegjes, en vieze ogen dan rkijgt hij een vliegen kopstuk
zoeentje waar je geen halster bij nodig hebt.
Halsters kan hij op de een of andere manier heel goed losmaken! (enkel met gespen of een halster met muskaton, binnen ene paar dagen heeft die doopr hoe het werkt, en dan issie zo af!)

Vliegen deken heb ik nooit gehad, ja in het begin, maar nooit gebruikt. Was toen een keer mee op kamp gegaan voor een ander paard, en helemaal kapot

Deau

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:46

Het liefste had ik ze ook allebei naakt op het land gezet.
Maar helaas het gaat niet. 1 heeft er zomereczeem dus die staat compleet in ridderpak.
En mijn shet heeft heel snel last van ontstoken ogen, dus voorlok zit altijd in een vlechtje.
En dan heb ik nou een vliegenkap bij op.

Maar als het bloot kon, had ik dat maar al te graag gedaan.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:50

Utah staat helemaal naakt, ben er blij om, halsters hangen voor de wei, dus die heeft ze ook niet om, heerlijk!

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:54

Mijne staat ook zonder al die frutsels op de wei...
En bij ons valt het met de vliegen nog erg mee
Elke keer als hij weer op de wei gaat, gaat hij zonder iets..
Ja heel af en toe wat vliegenspul op zijn hoofd.. Maar meer niet..

lytse2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:11

Die van mij staat nu ook helemaal naakt alleen halster nog om omdat ze soms moeillijk te pakken is maar daar willen we ook vanaf. De eerste dagen wel met bescherming om gelopen omdat ze nou eenmaal heel hard gingen rennen.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:11

Mijn jongere merrie krijgt dit jaar een beenbeschermer om omdat ze een litteken heeft op haar been dat bij teveel zon verbrandt, met alle ellende van dien (ontstekingen, Einschuss, antibiotica, aansluitend mok).

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:15

De mijne staat ook zonder frutsels in de wei.
Zonder halster, vliegendeken, enz.
Alleen als ze heel erg last heeft van de vliegen bij haar ogen, dan smeren we daar omheen een soort van spulletje, daardoor gaan de vliegen daar wel weg.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:18

Everest schreef:
Naja je bent niet de enige... Ik zet mn paard ook zonder frutsels e.d. in de wei.... Ik vind persoonlijk ook dat de paarden tegenwoordig steeds meer verwend worden...

Mijn pony krijgt snel last van ontstoken ogen omdat ze haast geen voorpluk heeft, dus dat broodnodige vliegenkap (zonder halster te gebruiken) is echt geen verwennerij!

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:58

Normaal stond mijn pony ook zonder iets op de wei, maar door die vliegen heeft ze vaak een ontstoken oog. Daarom staat ze nu ook met vliegenkap op de wei. Net zo'n gangster-pony

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:59

Everest schreef:

Als ik bijv. in de gemiddelde ruitersportzaak kom... zie ik wel honderden dingen waar ik zelfs geen idee van heb waar je t voor gebruikt.... poedertjes, smeerseltjes, voedingssuplementen e.d.

haha heel herkenbaar!!!
ik vind het idd ook onzin... ze hebben een staart en manen als bescherming... mijn knol staat helemaal in dr blootje:P maar heeft er heeel weinig last van, ze stampt soms, of slaat met dr staart...maar hey! laat die staart daar nu net handig voor zijn:P

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:08

Wij hebben de paarden die nu bij huis staan met een vliegennetje en wat vliegenspul. We hebben al een paar keer ontstoken ogen gehad en dat is heel lastig te verzorgen enz. De andere paarden krijgen na het rijden even wat vliegenspul op en verder niks, we durven geen vliegennetje op kap om te doen omdat ze midden in het bos staan waar we geen toezicht of hun hebben en stel dat ze blijven haken ofzo.
Onze shet staat nu met eczeemdeken, zie hem ook liever staan maar anders is het echt niet te harden voor hem en schuurt hij alles tot bloeden aan.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:11

Voor een groot deel zijn al die dekens en andere toeters en bellen gewoon ontstaan door de koopzucht van mensen en de drang om hebbedingen aan te schaffen. Dat is hetzelfde met allerlei aanvullende voeding. Wat mij betreft voor een groot deel gewoon onzin.

Wat denk je zelf... zolang mensen kopen vinden de leveranciers het allemaal wel best en blijven ze bepaalde producten lekker maken. Moet je eens kijken hoe naief mensen zijn

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:15

Ja, ook die van mij staan zomer en winter "naakt" op het land.

En de vleigen die houden ze zelf wel weg, dan gaan ze naast mekaar staan en zwiepen mekaar met de staart in het gezicht, en weg alle vliegen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:11

Nee hoor je bent niet de enige! Al mijn verzorgpaarden staan helemaal als paard om het land geen ditjes en datjes. Vliegen en steekbeestjes zijn er toch wel en zullen niet weggaan, ze hebben zo'n dikke wintervacht dat dekens ernstig overbodig zijn en beenbeschermers... ook niet nodig

SETEFURII

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:14

torrie heeft enorm veel last van vliegen,muggen en dazen.
hij bijt vliegendekens kapot, dus gaan we hem eens probere te wassen en zo'n ding kopen met die sprietjes aan

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:18

Ik vind vliegenkappen voor het hoofd wel heel egr handig. Ik had een verzorgpaard die heel snel ontstoken ogen kreeg als er veel vliegen bijkwamen. Dekens enz. kan alleen maar vies worden, stuk gaan en het lijkt mij zelf lekkerder voor een paard om idd 'naakt' te staan.
De discussie over het solarium: vind het juist ook goed, voor elk paard, en ook in de winter heel handig als je paard niet superdroog is en het waait nogal. En ze genieten er echt van!

(ook al is het vaak de eerste keer eng )

amystella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:29

onze welshmerries en veulens hebben ook geen poespas
geen dekens, bandages( zelfs in winter niet)
alleen 1 merrie draagt een vliegendeken, maar die word gek van de jeuk

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:56

Mijn pony s ( en mijn vaders paarden) staan ook allemaal gewoon op de wei, in de winter heb ik uiteraard wel een dekentje op, maar nu zonder toeters en bellen

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:26

Hier krijgen ze standaard een vliegenmasker op, niet alleen voor op de wei maar zelfs ook tijdens de buitenwandelingen/trainingen. De paarden hebben er volgens mij alleen maar profijt van, geen ontstoken ogen meer door die vervelende vliegen etc. dus voor mij is de keuze snel gemaakt en gaan de maskers op.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:33

Mijn pony staat de hele dag buiten zonder dekens ed
Alleen soms krijgt ie zo'n masker om als het te erg word, hij heeft nogal soepogen waar de vliegen vaak inzitten.

Met rijden doe ik echter nooit wat om. Gewoon blijven stappen, dan komen er weinig vliegen en ja.. Af en toe wat horzels dood neerknallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:14

Mijne hebben nieteens een halster om. Als de vliegen op z'n ergst zijn spuit ik ze wel in met vliegenspray.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:24

Mijn pony staat helaas wel met frutsels in de wei. Zij heeft een roze neus en verbrandt deze extreem snel. Dat gaat ook niet na een paar weken over zoals bij sommige andere paarden, maar het gaat echt tot bloedens toe. Omdat zonnebrand niet helpt staat ze dus met een flapje voor haar neus in de wei.
Haar ogen zijn ook erg snel ontstoken, dus ook een vliegenfrontriem is nodig.

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:27

Tjah, als je een paard met een of andere frutsel kan helpen zodat het minder last heeft van vliegen of zon, dan is het toch alleen maar goed?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:29

Nou je bent niet de enigste hoor
Want wij doen onze pony's ook altijd zonder al die "frutsels" het land in!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:33

De mijne staat ook bloot, ook zonder halster. Heerlijk voor hem. Als het echt te gek wordt met vliegen (als hij last van zijn ogen krijgt) wil ik eventueel wel een vliegenfrontje omdoen. Meer niet hoor.