hoe een zwart paard zwart te houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: hoe een zwart paard zwart te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:46

Het is aanleg, maar wat helpt is overdag binnen en 's nachts naar buiten, UV deken op en zeewier in de voeding helpt ook wat, je hebt ook speciale kruiden voor zwarte paarden, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. In ieder geval niet in de felle zon laten staan.

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:50

Mijn zwarte shetlander heeft sinds deze zomer een Pagony eczema deken op.
Ze komt er pikzwart onder vandaan, terwijl ze andere zomers altijd mooi zwart/bruin ge-appeld was. Van mij hoeft ze niet pikzwart, maar die deken houdt blijkbaar behalve de vliegjes ook het UV-licht goed tegen! Kosten deken ca. 70 Euro.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:01

Vind het ook altijd een beetje raar: al dat kunst- en vliegwerk om de kleur te behouden.

Mijn paard is ook zwart/bruin, ofwel donkerbruin, net als het paard van TS , maar in de zomer heb ik gewoon een halve fjord (met name het middenstuk) met Coupe Soleil.

Afbeelding

~Winterachtige foto's staan in m'n profiel~

simbake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:39

mooi toch olimpya96 paard is donkerbruin zwart.. heeft iets speciaals net als een schimmel........

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:20

Net een kleurentoverballetje! Fjord in de zomer, Fries in de winter !
Geintje...

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:24

sjietaah schreef:
Bij divoza
ff zoeken op shop en dan bij voedingssupplementen
Het is alleen niet goedkoop.. 69.95 voor een emmer..

Dat is érg prijzig.

Maar ik laat haar gewoon bruin worden. Ik vind het niet zo'n probleem. Al die aanschaf van dekens ed, is niet nodig. Het is nog altijd hetzelfde paard.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:32

Uvaldi is op papier zwart en z'n neusje is ook écht zwart. Helaas door al het zweten verkleurt hij nu behoorlijk. In de wei heeft hij wel een UV/Vliegendeken om, dat scheelt wel behoorlijk, maar zwartbruin wordt hij helaas toch.... Van de winter is hij weer helemaal zwart gelukkig

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:34

Die van ons heeft dit jaar een veulen erbij lopen en is dus pas een paar weken weer onder het zadel. Zij heeft dus weinig lopen zweten en is nu ook nog relatief zwrat. Nu hebben we ook niet zo'n geweldig voorjaar gehad dus daar kan het ook aan liggen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:55

Mijn fries wordt al bruin zodra het wat warmer begint te worden. En dan is ie nog niet eens op de weide geweest. Ik denk dat zijn zomervacht gewoon bruin is en wintervacht zwart. HIj is trouwens wel 100% fries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:48

In ieder geval; Black as Night vind ik té duur en ik hoor al in de rondte gaan dat het niet helpt, dus niet.
Zweetplekken spoel ik goed af, deken begin ik nog niet aan (de meest voornaamste rede zou zijn omdat ik het een gitzwarte bang ben voor een zonnesteek, maar mijn paard zoekt zelf de schaduw op en heeft daar ook de mogelijkheid toe in de weide) & voor de vliegen een lading vliegenspray en misschien een kap dan maar.
Mijn Fries krijgt sowieso roodbruine manenpuntjes, maar ze wordt langzaam aan volledig rood-bruin met appeltjes Haha!
Afbeelding