Shetland scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:52

Mijn pony's moeten ook hard werken en lopen zelfs ook westrijden, maar ik ga ze niet scheren. Ga dan wat vroeger of later rijden zodat het niet te warm is.
Zoals ik ook al eerder zei het is nog maar mei! en het is logisch dat de paarden van slag zijn met dit weer maar om nou gelijk het scheerapparaat te pakken.Vorgi jaar zag je haast nooit geschoren shetlanders en dit jaar wil iedereen zijn shetlander scheren :S beetje raar hoor.

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:05

Peachy schreef:
Vorgi jaar zag je haast nooit geschoren shetlanders en dit jaar wil iedereen zijn shetlander scheren :S beetje raar hoor.

Omdat er geen lente is geweest...van winterweer naar zomerweer en dan hard aan het werk, dat trekt zo'n beest niet met dikke vacht!!
De natuur is van slag, dus hun vacht ook.
Ik zou het eerder een 'beetje raar' vinden als ik m'n pony niet zou scheren... liever scheren, dan oververhitting en een gekookte pony. Mss ben jij in de gelegenheid heel vroeg of laat te rijden. Ik niet. En ik ben ervan overtuigd dat ik m'n shet hier een groot plezier mee gedaan heb.

Prescious

Re: Shetland scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:53

dat doe ik niet omdat t mode is, maar omdat ik t zielig vindt voor het beestje ,als ik hem niet zou scheren, zou ze in augustus met 30 graden nog in dr dikke vachtje lopen, omdat ze moeilijk uit dr haren komt.
Nu geniet het beestje volop van de zomer,met zn zomervachtje.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:54

Gewoon wat meer geduld hebben!

Ik kan me ook niet voorstellen dat "deze shetten"nog zoveel haar hebben dat ze er ECHT last van hebben.

Mijn ponys'verharen ook niet snel maar het ergste winterhaar is er wel uit tewijl ze nog lang niet glad zijn.

Ik heb een beetje het idee dat de mensen tegenwoordig gewoon geen geduld meer hebben om het verharen gewoon te laten gebeuren zoals het bij het dier past!

Colandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:07

Nou dat is een beetje overdreven, geen geduld hebben. Ik heb best geduld. Maar zoals ze al zeiden dat er geen lente is geweest en metteen warm was, Mijn shetlander staat dag en nacht in de weide ook s'winters! Wat voor weer het is (tenzij ze ziek is staat ze op stal maar dat is een ander verhaal) Dus ze heeft een behoorlijke wintervacht, En geen tijd hebben om te verharen en gewoon moet werken zoals anders, maar het niet lang volhoud omdat ze het zo warm heeft!..

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:09

judithM schreef:

Ik kan me ook niet voorstellen dat "deze shetten"nog zoveel haar hebben dat ze er ECHT last van hebben.

Mijn ponys'verharen ook niet snel maar het ergste winterhaar is er wel uit tewijl ze nog lang niet glad zijn.

Ik heb een beetje het idee dat de mensen tegenwoordig gewoon geen geduld meer hebben om het verharen gewoon te laten gebeuren zoals het bij het dier past!

Geduld? De winter gaat weer beginnen en zijn ze net uit hun zomervacht.. Ik laat ze liver niet dood zweten met een dikke vacht waar ze het van benauwd krijgen.
Nee dankje, Dan scheer ik ze echt liever!

Colandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:11

polly_amigo: Idd, !!

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:22

polly_amigo schreef:
judithM schreef:

Geduld? De winter gaat weer beginnen en zijn ze net uit hun zomervacht.. Ik laat ze liver niet dood zweten met een dikke vacht waar ze het van benauwd krijgen.
Nee dankje, Dan scheer ik ze echt liever!

Misschien is er een vitamine tekort dat ze nu nog ZOVEEL haar hebben dat ze zich "dood" zweten en verharen ze daardoor niet voldoende.

Ik denk nog steeds dat je met kleinere sobere rassen echt meer geduld moeten hebben dat met hoger in het bloed staande rassen!!

_revanche_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:16

mijn shetten zijn ook geschoren, dit omdat 1 van de 2, absoluut niet door z'n winterhaar heen komt. Als ik deze niet scheer dan zie je hem met de dag magerder worden, dus dit jaar heb ik ze, toen de andere begonnen met verharen, geschoren. En ik rijdt er ook menwedstrijden mee dus dan is een lekker dun vachtje mooi meegenomen

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:20

Vitaminen krijgen ze zat. Ze hebben vitamine likstenen in de weide. En ze krijgen 3 x in de week biks met van die vitaminen van Pavo er door heen...

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:06

Ik heb mijn shet vorige week ook geschoren hij kwam maar niet door de verharing heen. vacht was nog net zo dik als in januari, beest was er gewoon ellendig van met die warmte. Hij is nu weer een jonge god (althans zo gedraagt hij zich...)

Afbeelding
Afbeelding

Ik kan nu alleen niet meer zeggen:" Goliath dik???? Welnee hij heeft een dikke vacht en zware botten...."

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:24

Staat hem trouwens goed !! Nu lijkt hij wel een Mini KWPN!

Colandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 19:29

Haha ja

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:53

Wat je ook kan doen is aankomende winter een winterdeken op doen net voor dat hij in zijn mega dikke vacht komt.
Dan zitten ze 's zomers ook dunner in het haar. Is ook wel een aanrader.
Maar scheren van een shet ben ik zeker niet tegen vind het mega fijn.

Colandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:54

okee

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:19

rossebol schreef:
Wat je ook kan doen is aankomende winter een winterdeken op doen net voor dat hij in zijn mega dikke vacht komt.

Maar ze staan dag en nacht buiten en dan voor de hele winter met deken..

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:27

De ene shet hebben we in maart geschoren en zit nu in zijn zomer vachtje, en onze andere shet die we paar weken geleden hebben gedaan glimt helemaal

hola

Re: Shetland scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:20

hajj
bij de mensen waar ik altijd kom hadden ze ook een geschoren shet maar t lijkt mij niet slim om een shet in de zomer te scheren want als het goed is heeft hij dan zijn zomervacht! in de winter scheren komt meer voor! en als je ze dan lekker warm een dekentje opdoet is er nix aan de hand! want anders krijg je ze na het rijden nooit meer droog gestapt met zoon dikke vacht! gr mloes

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:31

polly_amigo schreef:
rossebol schreef:

hoezo niet de hele winter met deken. Die van mij staan ook 's winters met deken op hoor de hele winter tot het weer een beetje warm word. Je kan er ook altijd nog een regendekentje bijkopen als overgang

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:47

rossebol schreef:

[/quote]

hoezo niet de hele winter met deken. Die van mij staan ook 's winters met deken op hoor de hele winter tot het weer een beetje warm word. Je kan er ook altijd nog een regendekentje bijkopen als overgang
[/quote]

Ja dat is ook zo. Maar bij 1 weiland hebben we prikkeldraad.. Daar heeft vorig jaar al 1 pony zich een flinke scheur in de deken van gemaakt.

Maar we zullen het proberen hé Amber!
[/quote]

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:00

ow bah prikkeldraad ja daar ben ik zowiezo al niet voor maarja je kan ook zo denken beter een scheur in een deken dan dat je pony een flinke wond heeft