pff zoveel eczeemdekens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:47

Welke deken heeft er goed ruimte bij de schouder?
Het gaat om een pony van 1m32, onderlengte 155.

Mijn exceemdeken was dus eindelijk binnen maar nu heeft ze na één dag al een flinke schuurplek op dr schouder.
Deken zit ook ietsjes strak aan de voorkant maar past verder super dus een maat groter van deze deken is niet echt een optie..
Plus dat een grotere deken waarschijnlijk niet recht blijft liggen.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:50

@ Javayo: Mijn paard heeft haar deken ook 24/7 om. ze staat ook op de wei (wel met een schuilstal maar dat zal geen verschil maken voor het deken ). Gaat goed hoor!. Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat hij het deken niet 24/7 om laat

ineke_

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:52

Gerrie schreef:
Die Bucas fly off en de hoody zijn geen eczeem dekens..

Ik heb hier nog een Boett deken maat 0, heb ik gekocht voor de shet maar bleek te klein.. voor 100 euro is ie te koop.

Minishet maten heeft http://www.demeulenkamp.nl/ kosten wel 140 euro.

De Pagony is er alleen in grote maten?..

Ik heb de rambosweet itchhoody en die werkt echt perfect voor mijn eczeempaard !, ligt goed, pasvorm is prima, deken is waterafstotend en word niet warm. Ik vind het echt een aanrader, kost een paar centen maar dan heb je ook wat, ik vind het vooral fijn dat hij bij de manen en op de schouders helemaal gevoerd is omdat de manen dan minder snel afbreken door de hals (dat had ik bij de ivanhoe halsdeken, die heb ik toen ook gouw weggedaan)

Hiervoor had ik een bucas buzz-off deze hing zo snel scheef enzo, vond m opzich wel fijn maar dat was er wel schijtirritant aan. deze heeft ze wel volledig gesloopt, mede doordat we m eigenlijk niet consequent op deden.

ze heeft dit jaar nog niet geschuurd omdat ze nu echt dag en nacht onder de deken staat. dit is wel echt belanrijk want als ze eenmaal schuren zijn ze zo door de deken heen

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:58

Dan zal het wel geen probleem zijn dat hij er 24/7 mee moet staan. En mijn paard staat op een grote stal langs onze oprijlaan, dus stalgenoten kunnen hem zo zien staan, zal wel een balletje opgooien dat ik het fijn vind als ze de deken goed leggen als hij los of scheef zit

Dat soort dekens trekken me op het moment ook meer aan... vooral omdat mijn paard vooral z'n staart schuurt, en daar moet de stof wel tegen bestand zijn. (hij heeft een mooi hek waar hij tegenaan kan schuren )

de rambo sweet itch hoody is wellicht ook interessant dan, op de foto ziet het er mooi passend uit, in tegenstelling tot de pagony eczema bijvoorbeeld. Alleen al de foto in het divozablad, dat past toch van geen kant?!

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:00

de pagony eczema lijkt mij ook niks hoor, ik vind de pagony pasvorm over het algemeen erg beroerd, ik betaal wel wat meer voor iets dat wel past

de hoody past idd erg mooi, maar dat doet rambo over het algemeen erg goed vind ik

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:03

ineke_ schreef:
de hoody past idd erg mooi, maar dat doet rambo over het algemeen erg goed vind ik

Zit de hoody niet in de weg bij het grazen? Vanwege het feit dat het over de oren zit bedoel ik. Ik kan me voorstellen dat het dan naar achter trekt. mijn paard heeft niet een hele lange hals hoor, maar ik zou toch niet willen dat hij er last van krijgt bij z'n oren met schuurplekken e.d.

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:06

mijn paard kan gewoon grazen, blij kijken en heeft nergens last van qua schuren aan het randje bij de oren zit een zacht stofje

ik heb eerst de deken gepast ovr een andere deken heen voor t geval het niet zou passen zodat ie schoon zou blijven, gekeken of ze er goed mee kon eten en of ze nog wel blij wou kijken enzo, als ze niet meer blij wou kijken of een zwaar geirriteerde indruk maakte had ik m wel weer terug gebracht

Sosha

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:13

Ik heb nu voor het 3e of 4e jaar de boett er op liggen, nu 24uur per dag in de wei en op stal. De deken wordt nu wel vaal van kleur maar verder nog in prima staat en geen gezweet en geen schuurplekken. Ik gebruik echter wel een Bucas masker omdat mijn pony het boett masker niet fijn vindt zitten.

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:14

ik vind zo'n boett masker er ook monsterlijk uit zien moet ik zeggen

Sosha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:22

ineke_ schreef:
ik vind zo'n boett masker er ook monsterlijk uit zien moet ik zeggen

Tsja mooi is anders, maar als het werkt (doet ie overigens wel) vind ik dat niet zo'n probleem (ik vind een blote pony ook veel mooier ). Maar mijn pony vind 'm niet lekker zitten en dat laat ie dan ook duidelijk merken Het Bucas masker valt gelukkig wel in de smaak

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:57

een bloot paard is idd veel leuker, vind het dan ook zeer jammer dat mijn merrie onder t dek moet staan

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:45

Ik heb er 1 24-7 in het bos lopen met een Buzz Off, werkt op zich wel goed (geen schuurplekken aan borst, schoft of lies waar die elastiek zit van de buikflap) Stof is ook van rete goeie kwaliteit want ze staat nog altijd wel eens te schuren aan de bomen en hij scheurt nergens niet. Ik heb nu het voederschema aangepast (minder gras en brok, vooral droog hooi) en Cojosol anti schuur gekocht en nu is ze eigenlijk helemaal gestopt met schuren. Je merkt dat als ze veel eiwitten binnen heeft meer behoefte heeft aan een schuurpaal, dus hoe zielig het ook is als haar vriendin met veulen op de wei gaat moet zij in het bos blijven met wat droge stengels...

Maar goed, ik heb absoluut geen klagen van de Buzz Off, ligt als een huis en is goeie kwaliteit.