Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Als Bucas past, zeker voor een Bucas gaan! Zijn de meest waterdichte dekens die er zijn. De rest is toch wat minder betrouwbaar. Wel opletten als je paard een lage halsaanzet heeft, gezien hun sluitingen vrij hoog zitten. De mijne kreeg daardoor wondjes en ben noodgedwongen overgestapt op Rambo. Helaas toch al een flinke lekkage gehad vorig jaar en een nieuwe deken gekregen maar vertrouw ze toch niet zo erg als mn Bucas.
superpony schreef:Is Premier Equine een ander merk dan Premiere? Ik heb ooit 2 setjes van Premiere gekocht en dat zijn echt waardeloze dekens.
Ik snap niet dat mensen zo positief zijn over Amigo.
superpony schreef:Is Premier Equine een ander merk dan Premiere? Ik heb ooit 2 setjes van Premiere gekocht en dat zijn echt waardeloze dekens.
Ik snap niet dat mensen zo positief zijn over Amigo.
Hilary schreef:Terwijl ik die stay dry voering dus juist niet fijn vind. Deken zakt bij mijn paard altijd scheef en trekt dan iets op de borst. Met een gladde voering trekt het minder of eigenlijk niet en trek je zelf de deken ook makkelijk recht.
PrizTwir schreef:Kijk bij het aankopen van een deken hoeveel MM hij kan hebben. Onder andere op de website van EJ staat het aangegeven. Horseware, Bucas en Weatherbeeta kunnen vaak het meest hebben.
Daarnaast als je niet wil dat het inregent dan zal je een hals op moeten doen.
Was een deken NIET met waterdichtheid meuk. Hierdoor gaan de ‘poriën’ dicht zitten van de deken, waardoor het niet gaat ademen.
Is het echt koud, dan heeft een regendeken geen nut. Het paard kan de haren niet meer overeind zetten, waardoor het paard het alsnog koud krijgt. Dan beter zonder deken of een gevoerde deken.
Dekens lijken vaak niet waterdicht, omdat er condens ontstaat. Je moet het zien alsof je met een t-shirt een regenjas aantrekt. Dat gaat ook plakken. Doe je er een vest onder, dan is het probleem opgelost. Dus dan is het vaak verstandig om bijvoorbeeld een 50gr of meer grams onderdeken er onder te doen.
Voor je brede haflinger zou ik een Horseware Bravo XL aanraden. Die lag ook echt prachtig op onze fjord.
Slmt9 schreef:Celebi schreef:Als Bucas past, zeker voor een Bucas gaan! Zijn de meest waterdichte dekens die er zijn. De rest is toch wat minder betrouwbaar. Wel opletten als je paard een lage halsaanzet heeft, gezien hun sluitingen vrij hoog zitten. De mijne kreeg daardoor wondjes en ben noodgedwongen overgestapt op Rambo. Helaas toch al een flinke lekkage gehad vorig jaar en een nieuwe deken gekregen maar vertrouw ze toch niet zo erg als mn Bucas.
Die mening deel ik niet.
Premier Equine heeft een waterkolom van 8000mm/m2. Heeft ook ballistic nylon van 1680d.
Bucas smartex heeft een waterkolom van 5000 mm/m2. Heeft ballistic nylon van 1000d (uit mn hoofd).
Horseware heeft een waterkolom van 3000 mm/m2. Heeft ballistic nylon van 1000d.
Onder de rambo blijft mijn paard niet droog als het 24/7 regent (gaat niet onder schuilstal staan). Tevens altijd een hals nodig voor inregenen. Bucas trekt hier op de schoft. De stay dry voering mag van mij wel standaard in alle dekens.
_Mir schreef:Eigen vacht is de beste deken.
Maar mensen vermenselijke hun dieren graag.