Muggen wat helpt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:00

Bommeltje_ schreef:
Maitu schreef:
https://new.sportengezond.nl/vetzuren-u ... -dan-deet/

De producten van greenvalley Happy skin etc. tegen zomereczeem zijn op basis van deze vetzuren geproduceerd. Werken super, ook tegen muggen.

Ja ik gebruik ook de Happy Skin buzz off voor mijn pony maar ook zeker voor mezelf als ik de bossen in ga en ik spray het op en alle muggen schieten weg. Al zo vaak ook op de camping zo blij mee geweest! Ik en mijn vriend kregen allebei nare bultjes van Deet en het is zo chemisch. Dit gelukkig niet!

Bij mijn paarden werkte het dus voor geen meter. Ik zie inderdaad meer enthousiaste berichten over dit product, maar helaas was het hier geen succes. Binnen no time landen alles gewoon weer op mijn paarden waar een vettig laagje overheen zat, maar verder niets deed.

Muze

Re: Muggen wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 15:10

Ik wou al zeggen; dan kan je vrijwel net zo goed je paard met kokosolie besmeren..?

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:18

c_alsemgeest schreef:
Oh ok :+
Ik dacht even dat het een bepaald ingredient of manier van samenstelling betekende waardoor dat beter werkt oid.

50% Deet, da’s alles… en 4x zo duur als die van kruidvat huismerk en die werkt net zo goed.

Zou deet ook tegen vliegen werken trouwens? Iemand hier ervaring mee?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:52

Loe_Loe schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik dacht even dat het een bepaald ingredient of manier van samenstelling betekende waardoor dat beter werkt oid.

50% Deet, da’s alles… en 4x zo duur als die van kruidvat huismerk en die werkt net zo goed.

Loe_loe ben ik niet helemaal met je eens. Heb kruitvat merk gehad en die hielp bij mij niet. Toen weer snel terug naar jaico. Die helpt bij m’n wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:11

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:25

Ik heb dus echt dat ik 2-3 dagen ziek ben, en zowat op de SEH eindig.
Zeldzaam allergisch ik ben de enige in dat ziekenhuis zo.
Maar ik heb de ervaring dat enkel deet helpt.
Maar dan moet het ook echt overal zitten.
Als mijn elleboog tegen een bank gezeten heeft pakken die klerebeesten me daar.
Gister ben ik geprikt door een dikke sportsok heen gewoon, echt bizar ze prikken overal door.
Ik heb dus lange sokken, broeken en mouwen plicht, en degene met HET middel ga ik zoenen.

Misschien toch bravecto eens proberen of een seresto band. :Y)
Nee gein, maar echt muggen zijn zooooo moeilijk tegen te houden!!!
Ik merk ook dat die van AH huismerk prima werkt, maar dan moet het er wel zitten.
Ze prikken mij dus tussen vingers in, en met hooihoorts en jeukende ogen is dat niet handig om dan deet op je handen te doen. -O-
Slijt er ook snel af, ik heb de 40%.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:30

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:07

Wij sprayen Jungle Formula ook op de paarden die echt niet over de muggen kunnen. En een deken op, altijd.

Ik heb nu de NAF citronella spray besteld, ik heb hem nog niet getest in het bos te paard, maar hij stinkt wel echt een uur in de wind, heel erg naar citronella. Dus wellicht dat die helpt, maar voor hardnekkige muggen helpt niet zoveel imo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 00:57

Loe_Loe schreef:
c_alsemgeest schreef:

Deet houd insecten tegen ook vliegen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 01:04

Ik gebruik tegen allergische reacties allerfree. Ben zwaar allergisch voor muggen, vliegen, wespen beten of steken.
Niks helpt om ze echt volledig op afstand te houden.

Ik gebruik ook een zelfgemaakt mengsel met etherische oliën en Neem vermengd met appelazijn en water. Dit gebruik ik zelf voor ik een boswandeling maak of een buitenrit , ben een keer tijdens buitenrit door een vlieg op een ader gebeten op mijn hand en toen heb ik een week met zo'n hand rond gelopen. Sorry van logo (origineel heb ik niet meer)

Afbeelding

Inmiddels weet ik dat koelen helpt als het net gebeurd is maar ook dat allerfree een allergische reactie tegenhoud als ik dat al in heb genomen. Dus op vakantie met name waarbij we veel wandelen slik ik elke ochtend een allerfree.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 01:45

Azaron werkt ook heel goed na een steek of beet!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:11

Bij mij dus niet. Er hoopt vocht op dat is de allergische reactie die ik krijg. Echt niks helpt. Totdat ik de tip kreeg van de huisarts toen in in mijn hals op een ader door een vlieg gebeten was op vakantie. Hij vroeg eigenlijk of ik allerfree al eens geprobeerd had. Als dat niet werkte moest ik naar het zh (halsader dat opzweld daar wordt je niet vrolijk van) gelukkig kon ik de huisarts telefonisch bereiken en gelukkig helpt het echt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:37

Nee, bij zo'n heftige reactie kan ik me voorstellen dat het niet meer werkt!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:10

In allerfre zit loratadine, dat is een antihistamine die 24 uur werkt waardoor de allergische reactie afneemt. Dat werkt bij veel soorten allergische reacties (ook bijv bij eten, wespensteken etc).

@befunny: je kan ook loratadine (of cetirizine) los kopen. Dan betaal je 2,50 voor 30 stuks. Bij allerfre betaal je vooral voor de merknaam 10,- voor 10 tabletten 8)7
Zelfde als bij aspirine, dat is een merknaam. Als je acetylsalicylzuur los koopt bij de drogist heb je hetzelfde voor een veel lagere prijs.

Azaron kan inderdaad goed helpen bij de jeuk van een beet als het geen allergische reactie is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:30

Slmt9 schreef:
In allerfre zit loratadine, dat is een antihistamine die 24 uur werkt waardoor de allergische reactie afneemt. Dat werkt bij veel soorten allergische reacties (ook bijv bij eten, wespensteken etc).

@befunny: je kan ook loratadine (of cetirizine) los kopen. Dan betaal je 2,50 voor 30 stuks. Bij allerfre betaal je vooral voor de merknaam 10,- voor 10 tabletten 8)7
Zelfde als bij aspirine, dat is een merknaam. Als je acetylsalicylzuur los koopt bij de drogist heb je hetzelfde voor een veel lagere prijs.

Azaron kan inderdaad goed helpen bij de jeuk van een beet als het geen allergische reactie is.

Ja ik heb nu ook Cetirizine van Kruidvat. Noem dat nog altijd allerfree. Ik gebruik die ook voor hooikoorts.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:42

Volgens mij was Allerfre vroeger ook cetirizine, want zo zijn wij 15 kaar geleden overgestapt op cetirizine van Sandos :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:29

Ik heb clemastine, het middel wat je normaal na een anafylactische shock in infuus krijgt.
Anders zwel ik zo gigantisch op inclusief ogen, keel enzo dat ik er volgens de allergoloog binnen enkele minuten aan kan overlijden.
Ik heb epipennen en prednison injecties bij me want ja het stíkt van de muggen.
En ze prikken tussen vingers in, ik draag non stop lange mouwen en lange broeken.
Ik ben er ook echt 2-3 dagen strontziek van.
Bij allergologie hebben ze bij mijn ziekenhuis nog nooit zo’n hevige reactie meegemaakt.
Ik heb er al meer dan 10 zeker gehad, het begon hier in februari al en nu is het echt drama.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:13

Ik werd trouwens door een vriendin getagd, dat er broeken bestaan van horregaas!
Kosten €16, en ik zit nu gebonden aan Deet wat niet genoeg werkt icm lange broeken.
Maar ze prikken erdoor.
En ja met snikheet weer, besterf ik het half.
Dus ik heb er een besteld, en hoop dat het een beetje heel wil blijven.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:36

Maitu schreef:

De producten van greenvalley Happy skin etc. tegen zomereczeem zijn op basis van deze vetzuren geproduceerd. Werken super, ook tegen muggen.

Wat een toeval nou.Ik lees dit en wil even zeggen dat ik kokosolie van de Aldi gebruik als anti vlo en teek middel bij de katten.Tot mijn verbazing werkt dit.
Dus misschien ook tegen de muggen bij mezelf en pony's.Dat moet ik eens testen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:56

Merlen schreef:
Maitu schreef:

Wat een toeval nou.Ik lees dit en wil even zeggen dat ik kokosolie van de Aldi gebruik als anti vlo en teek middel bij de katten.Tot mijn verbazing werkt dit.
Dus misschien ook tegen de muggen bij mezelf en pony's.Dat moet ik eens testen.

Gewoon kokosolie heb ik hier wel staan, ga ik dat morgen ook gelijk testen :D

moonfish13 schreef:
Ik werd trouwens door een vriendin getagd, dat er broeken bestaan van horregaas!
Kosten €16, en ik zit nu gebonden aan Deet wat niet genoeg werkt icm lange broeken.
Maar ze prikken erdoor.
En ja met snikheet weer, besterf ik het half.
Dus ik heb er een besteld, en hoop dat het een beetje heel wil blijven.

Welke broek is dat? Ik gebruik hardloopleggings met dry-fit functie. Dun, voert zweet goed af en een prettigere bescherming tegen muggen dan blote benen. Ja, ik word er wel eens door heen gebeter, maar dan is de vraag: hoe vaak zou je gebeter worden zonder broek? :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:32

Van Coghlan!
Afbeelding

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:35

Gisteren op bosrit paard ingesprayd met Effol dazenspray, hoofd en oren van paard in de deet gezet. Vliegendeken op en fransjes aan het hoofdstel. En toen was het te doen. Wel veel gezoem om ons heen, maar ze landen niet zoveel op der.
Zelf mijn armen in de deet gezet en dus toen alleen door mijn broek heengestoken, dus daar volgende keer ook maar deet overheen sprayen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:38

Ik heb mn armen gister met kokosolie ingesmeerd, werkte top. Dus dat blijf ik zeker even testen.
Voor mn paard de producten van happy skin gekocht. Gezien de kokosolie wetenschappelijk bewezen is en op vee 3 dagen werkt, wil ik dat maar al te graag gaan proberen. Heb geprobeerd in te smeren met kokosolie, maar dat werkt toch onhandig. Bij Happy Skin is het gewoon een spray.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 14-07-22 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:39

Geeft kokosolie geen zonnebrand?