Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nikass schreef:Of een dekenbeleid bizar is kan je toch pas beoordelen als je het individuele paard en diens situatie kent?
Amber_anne schreef:Pony met wintervacht staat nu onder een nul grams regendeken met hals. Heb een nieuwe besteld met fleece binnenkant dus ga binnenkort wisselen (oude deken is stuk)
Ze staan de hele dag buiten en snachts binnen
Ik twijfel soms wel of ik het er goed aan doe en niet een warmere deken op moet leggen. Ze hebben onbeperkt ruwvoer
Romy1234 schreef:O men zeg, wat houden sommige er een bizar dekenbeleid op na.
Mijn bijna 26 jarige merrie stond ongeschoren met 50 grams op, vooral vanwege wind en regen, daar kan ze slecht tegen.
Vandaag deels geschoren (moet haar benen, hals en hoofd nog en onder 200 grams, als de rest geschoren is krijgt ze enkel als toevoeging nog haar halsstuk erbij op.
Helemaal prima hoor, en ze staat hele dagen buiten zonder schuilmogelijkheden en krijgt enkel op stal ruwvoer (niet mijn keuze qua ruwvoer trouwens, daarom gaan we binnenkort verhuizen naar een stal met onbeperkt ruwvoer)
Nikass schreef:Of een dekenbeleid bizar is kan je toch pas beoordelen als je het individuele paard en diens situatie kent?
Romy1234 schreef:Nikass schreef:Of een dekenbeleid bizar is kan je toch pas beoordelen als je het individuele paard en diens situatie kent?
Klopt maar dan nog vind ik 300 grams voor een ongeschoren paard giga veel.
Die van mij is oud, krijgt niet veel wintervacht en is een koukleum maar heeft toch meer als voldoende, nu dus geschoren, onder een 200 grams.
Romy1234 schreef:Nikass schreef:Of een dekenbeleid bizar is kan je toch pas beoordelen als je het individuele paard en diens situatie kent?
Die van mij is oud, krijgt niet veel wintervacht en is een koukleum maar heeft toch meer als voldoende, nu dus geschoren, onder een 200 grams.
cinniz123 schreef:Mijn shetten staan 24/7 buiten met schuilstal.
Ene ongeschoren zonder dekens en 1 geschoren met dekens.
Hij draagt de orscana sensor en ben er daardoor achter dat hij vooral s’nachts het echt wel te koud had voor wat ik hem op deed.
Hij staat momenteel met 400gr op en afgelopen week 250gr.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat zijn amigo 250 gram iets minder warm is als zn shires 200gr.
Beide dekens nog nooit gewassen.
Romy1234 schreef:Nikass schreef:Klopt maar dan nog vind ik 300 grams voor een ongeschoren paard giga veel.
Maar wie ben jij om te oordelen of 300 gram voor een ongeschoren paard teveel is? Ken jij mijn paard (ongeschoren onder 300 gr) en weet jij zijn medische achtergrond ed?
CharleyT schreef:Romy1234 schreef:Of een dekenbeleid bizar is kan je toch pas beoordelen als je het individuele paard en diens situatie kent?

Hilary schreef:cinniz123 schreef:Mijn shetten staan 24/7 buiten met schuilstal.
Ene ongeschoren zonder dekens en 1 geschoren met dekens.
Hij draagt de orscana sensor en ben er daardoor achter dat hij vooral s’nachts het echt wel te koud had voor wat ik hem op deed.
Hij staat momenteel met 400gr op en afgelopen week 250gr.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat zijn amigo 250 gram iets minder warm is als zn shires 200gr.
Beide dekens nog nooit gewassen.
Welke comfortzone heb je ingesteld bij de Orscana? Moet de mijne nog gaan ‘installeren’, dus even nieuwsgierig wat jij hebt