Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
JudithGigi schreef:Ninx schreef:Beter niet doen dus.... Wat boeit het nou als je eens een week of 2 weken niets doet, vallen ze dan om?
Grappig dat je het vraagt, hier hebben de 3 die volledig stil zijn gezet koliek gekregen.
Zonnetje81 schreef:JudithGigi schreef:
Grappig dat je het vraagt, hier hebben de 3 die volledig stil zijn gezet koliek gekregen.
Ik vind dat niet normaal klinken. Lijkt me toch een andere oorzaak te hebben.
Liquorice schreef:Ik heb toevallig vandaag de knhs gebeld hierover. Zij hebben geen richtlijnen en laten het aan de organisatie over. Ik heb gezet dat ik toch vond dat ze daar wel regels of richtlijnen voor zouden moeten hebben, reactie van de knhs was: ja wat de een te warm vindt, vindt de ander nog goed te doen..
Ik had woensdag een wedstrijd staan, maar een uur heen en een uur terug en dan nog 2 proeven in deze hitte, voor mijn plezier, dat vind ik niet eerlijk naar mijn paard.
Ik vind dat je je kosteloos zou moeten kunnen afmelden met deze temperaturen, ik meld niet snel af, maar dit is toch wel extreem warm.
Ik moet helaas gewoon mijn startgeld betalen..
Citaat:Voor wedstrijdorganisaties adviseert de KNHS gedurende de tropische temperaturen het welzijn van paarden en ruiters voorop te stellen bij de besluitvorming over het laten doorgaan van wedstrijden en coulant om te gaan met inschrijfgelden van deelnemers die zich afmelden. Samen willen we onnodige risico’s voorkomen en welzijn voorop stellen.
Mars schreef:Met 35 graden op wedstrijd voor een puntje of mooi lintje is puur egoisme. Getuigd iig niet van sportief gedrag richting het paard.
), kan een ander niet wachten tot het typische Nederlandse weer terug komt. De paarden zijn ook ons Nederlandse klimaat gewend én daarom niet te vergelijken met Spanje/Portugal. In dat soort landen is er ook een reden waarom er siësta’s zijn en er overdag eigenlijk weinig actie is; ook voor de paarden. Daar worden trainingen, wedstrijden en shows vaak op hele andere ouden georganiseerd. Simpelweg omdat het hun klimaat is én het (bijna altijd) jaarlijks voorkomt. In Nederland is dit toch wel uitzonderlijk, waardoor echt het leven en dagelijkse ritme erop aanpassen zowel voor mens als dier een uitdaging is.

Careri18 schreef:Mars schreef:Met 35 graden op wedstrijd voor een puntje of mooi lintje is puur egoisme. Getuigd iig niet van sportief gedrag richting het paard.
Het NK is dit weekend, dat gaat niet om een lintje, maar om een teamplek richting het WK in Tryon.
l.
Debbie schreef:Hier in het dorp vrijdag een grote marathon (mennen) met behoorlijke hindernissen door het hele dorp, parcours is zo'n 16km met 11 hindernissen. De voorspelling hier voor vrijdag is 32 graden.. ben benieuwd wat ze doen. Er starten zo'n 150 aanspanningen dus alles naar de vroege ochtend of avond verplaatsen is ook heen optie..
Al vind ik het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de ruiters/menners zelf om te beslissen of je wel of niet start..