Graasmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:23

Aurora3 schreef:
Voor de Bokt Wiki ben ik op zoek naar foto's van verschillende soorten graasmaskers. Zijn er in dit topic misschien Bokkers die duidelijke foto's hebben van graasmaskers die ik zou mogen gebruiken?

Zal morgen eens een foto maken van de graasmasker die ik heb. Kan ik het via pb naar je toesturen?

Aurora3

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:50

Super, dankjewel! Ja hoor, pben kan zeker. Je mag ook mailen als dat makkelijker is, naar Aurora3@bokt.nl

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 12:14

Black_Moon schreef:
Aurora3 schreef:
Voor de Bokt Wiki ben ik op zoek naar foto's van verschillende soorten graasmaskers. Zijn er in dit topic misschien Bokkers die duidelijke foto's hebben van graasmaskers die ik zou mogen gebruiken?

Zal morgen eens een foto maken van de graasmasker die ik heb. Kan ik het via pb naar je toesturen?

Ben je ook opzoek naar foto's van graasmasker die helemaal gemolesteerd is
Pure hersthoornolie erop en nog eraan trekken
Ik zou het niet geloven als ik het niet zelf zou zien
Ik weet het ook niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:05

Eten jullie paarden ook hooi uit een hooinet met het masker om?

Mijn paarden staan op onbeperkt hooi uit netten maar de shet wordt echt weer veel te dik en zit tegen bevangen aan.

Mijn trekpaard eet met mate en staat nog regelmatig ergens te dutten maar de shet vreet bijna non stop. Masker is zeg maar het laatste redmiddel :(

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:46

De mijne kan hooi eten met graasmasker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:35

jessie84 schreef:
De mijne kan hooi eten met graasmasker

Mooi :) . Ook vanuit een hooinet?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:58

Ja zelfs dat
Gaat niet snel maar lukt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:23

Haha niet snel klinkt mij juist heel goed in de oren :') :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:00

Gloa schreef:
Eten jullie paarden ook hooi uit een hooinet met het masker om?

Mijn paarden staan op onbeperkt hooi uit netten maar de shet wordt echt weer veel te dik en zit tegen bevangen aan.

Mijn trekpaard eet met mate en staat nog regelmatig ergens te dutten maar de shet vreet bijna non stop. Masker is zeg maar het laatste redmiddel :(

Ja, mn new forest kwam te dik uit de winter, omdat de rest meer moest. Graasmasker om gedaan, wat meer beweging en viel weer goed af. Nu laat ik hem overdag af.
Wij hebben netten in ibc vaten en daar eet hij uit. En water uit een vlotterbak met zo een bal, daar drinkt hij ook makkelijk uit, maar heb ook een ibc vat wat we dagelijks vullen met leidingwater. Moeten daarvoor alleen met jerrycans slepen, dus kunnen maar 100lit per dag vullen.
Ik heb wel een graasmasker aan een safety halster gekocht hiervoor en klitteband vrij los. Hij doet hem weleens af, maar dat zie ik liever.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:45

mijn pony heeft het masker nu een week of 2 dag en nacht om, ze snapt inmiddels dat ze er toch wel mee kan eten gelukkig, de eerste dagen stond ze maar beledigd in een hoekje te chagrijnen.

Helaas zie ik nu wel dat ze kale plekken onder haar kin en rond haar neus heeft van de muilkorf :( .. op zoek maar naar bontjes voor om de rand, maar aan de kin zal denk ik niet veel te doen zijn? iemand ervaring?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:07

Alles wat vies wordt geeft ook weer wondjes, dus goed schoon houden (elke dag eigenlijk), prutsen met de afstelling en zolang het niet te erg wordt "went" de huid er aan en trekt dat vaak weg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 00:37

juval schreef:
mijn pony heeft het masker nu een week of 2 dag en nacht om, ze snapt inmiddels dat ze er toch wel mee kan eten gelukkig, de eerste dagen stond ze maar beledigd in een hoekje te chagrijnen.

Helaas zie ik nu wel dat ze kale plekken onder haar kin en rond haar neus heeft van de muilkorf :( .. op zoek maar naar bontjes voor om de rand, maar aan de kin zal denk ik niet veel te doen zijn? iemand ervaring?

Ik doe hem overdag af en soms heeft hij hem al af. Ik zie dat hij er goed mee is afgevallen en op gewicht blijft, dus 24uur om lijkt in het begin noodzaak, maar na een paar weken, blijkt dat vaak niet eens nodig, als je daarnaast ook beweging geeft.
Eerst deed ik hem alleen af als ik er was een paar uurtjes. Toen deed ik hem af en mn man 's avonds weer om. Nu heeft hij hem meestal 's nachts nog om, maar we slaan weleens over zoals vd week toen er veel beestjes waren. Dat kunnen we ons nu gelukkig permitteren.
Ik had eentje aan een halster voorheen, maar had voor 24uur zo een kant en klare gehaald bij ej met klitteband en die niet te strak. Hij heeft hem dus weleens af, maar dat liever.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:54

juval schreef:

Hiervoor kan je de onderste gaatjes afplakken met goede gladde tape (bv ductape). De tape goed glad over de middelste gaten plakken, door de buitenste 2 gaten aan de buitenkant aan elkaar tapen.
Dan schuren die randjes van de losse vakjes niet tegen zijn kin. Het gladde tape schuurt veel minder.

Ik heb standaard die achterste gaatjes afgetapt. Daar eten/ademen ze toch niet door, dus snap eigenlijk het nut er niet zo van.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:07

Die van mij krijgt standaard van de Best Friend losse korf op kaakbot een wond die met Sudocrem snel geneest. Meestal blijft het bij die ene wond. Wel smeer ik dagelijks met de Sudocrem.
Had neusbontje aan de voor neusriem maar heb die nu naar de onderkant verplaatst. Binnenkort bestel er ik er nog 1 bij.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:34

Bedankt voor de tip

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:39

Vaak wil een maat groter ook wel helpen tegen deze wondjes. Ik pak het liefst de grootst mogelijke maat die op z'n kleinst net hoog genoeg kan. Zodat hij rond de neus zo ruim mogelijk zit. Zowel voor mijn vorige shet als mijn huidige pony met pony maat halster heb ik een cob maat graasmasker en sindsdien vrijwel geen wondjes rond de kaak meer.
Een extra bontje maakt dat hij ook weer krapper zit.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 16:59

Iemand interesse in dit graasmasker
Nieuw maat full
Ziet er comfortabel uit
Ook zacht van binnen
Afbeelding